اخبار جهان

گوگل روتر وای‌فای خود را نوسازی و با قیمتی ارزان‌تر روانه بازار کرد

گوگل روتر وای‌فای قدیمی سال ۲۰۱۶ خود را با قیمت و پیکربندی جدید معرفی و روانه بازار کرد.

غول وب سال گذشته از روترهای Nest WiFi رونمایی کرد و بسیاری از افراد تصور کردند دیگر به دنبال ادامه تولید سری روترهای Google WiFi نیست ولی حالا شاید معرفی مدل ۲۰۲۰ این روتر موفق هستیم.

هم‌اکنون، روتر جدید Google WiFi در فروشگاه‌های این شرکت با قیمت ۹۹ دلار برای بسته تک روتری و ۱۹۹ دلار برای بسته سه تایی روتر موجود است.

اگر یادتان باشد؛ این روتر با قیمت ۱۲۹ دلار برای یک عدد و ۲۹۹ دلار برای سه عدد روتر معرفی شده بود.

همانند روتر نسخه اصلی، یک روتر گوگل به تنهایی می‌تواند مساحتی نزدیک به ۱۸۰ متر مربع را زیر پوشش وای‌فای خود ببرد ولی بسته سه تایی آن با استفاده از فناوری مش وای‌فای می‌تواند مساحتی نزدیک به ۵۰۰ متر مربع را پوشش دهد.

کاهش تاخیر در گوگل وای‌فای جدید

از نظر طراحی هم روتر وای‌فای جدید گوگل مشابه قبلی و سفید رنگ است ولی یک حرف G بزرگ روی آن درج شده است. تغییر دیگر در درگاه برق‌رسانی دستگاه است که از یک آداپتور ۱۵ وات و جک آداپتوری مشابه بلندگوهای Nest سود می‌برد و دیگری خبری از درگاه USB-C نیست.

تقریبا نیمی از روتر گوگل با مواد بازیافتی ساخته شده و وزن بسیار سبکی به دستگاه داده است.

گوگل در پی کاهش تاخیرهای شبکه و افزایش کیفیت اتصال‌های روترهای نست و وای‌فای است تا مردم بتوانند از آن‌ها در خانه و برای ویدئو کنفرانس یا آموزش‌های آنلاین استفاده کنند.

به طور کلی، روترهای Nest WiFi از Google WiFi بهتر و دامنه پوشش‌دهی بیشتری دارند. هر روتر وای‌فای نست می‌تواند بیش از ۲۰۰ مترمربع را زیر پوشش خود قرار دهد و البته طبیعی است که گران‌تر باشد.

هر روتر نست قیمتی ۱۶۹ دلار دارد و بسته دو تایی آن‌ها شامل یک روتر اصلی و یک نود تقویت‌کننده ۲۷۰ دلار است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا