اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن: راه‌اندازی سریع هات‌اسپات وای‌فای در اندروید بدون تنظیمات و دردسرهای دیگر

همه می‌دانیم با هات‌اسپات کردن گوشی می‌توانیم از اینترنت دیتای روی دستگاه‌های دیگر استفاده کنیم.

اسمات‌فون‌ها دارای مودم ۳G/4G هستند و می‌توانند به اینترنت متصل شوند ولی قابلیت‌های روتری ندارند تا به طور خودکار وای‌فای را به دیگر دستگاه‌ها بدهند. 

باید خود کاربر مجموعه تنظیماتی را انجام دهد تا هات‌اسپات وای‌فای راه‌اندازی و توسط دستگاه‌های دیگر استفاده شود. مثلا، نامی برای هات‌اسپات انتخاب کند و رمزعبور امن و مستحکمی تعریف شود.

در مطلب «چگونه گوشی اندرویدی را به هات‌اسپات وای‌فای امن تبدیل کنیم؟» به طور گام به گام مراحل راه‌اندازی یک هات‌اسپات امن در گوشی‌های اندرویدی را آموزش دادیم اما همه کاربران نمی‌توانند این تنظیمات را انجام دهند یا حوصله آن‌ها را ندارند.

نرم‌افزارهای زیادی برای راحت کردن تنظیمات هات‌اسپات در اندروید عرضه شده‌اند. این نرم‌افزارها کار کاربران را راحت کرده تا سریعا یک هات‌اسپات امن و سفارشی تنظیم کنند.

تبدیل گوشی به یک روتر وای‌فای قابل حمل

اپلیکیشن Wifi Hotspot Portable با بیش از ۱ میلیون دانلود از گوگل‌پلی و امتیاز ۴.۵ یکی از معروف‌ترین اپ‌های هات‌اسپات اندروید است. این نرم‌افزار اجازه می‌دهد سریعا گوشی و تبلت خود را به یک هات‌اسپات وای‌فای تبدیل کنید.

یک صفحه ساده دارد که شما باید نام هات‌اسپات خود را به دلخواه انتخاب و وارد کنید. بعد یکی از روش‌های رمزنگاری WPA یا WPA2 را انتخاب و رمزعبور هات‌اسپات را تعریف کنید.

با زدن روی کلید Save تنظیمات هات‌اسپات به همین راحتی اتمام یافته است و شما با فعال کردن گزینه ها‌ت‌اسپات اندروید از داشبورد لغزنده می‌توانید اینترنت را با دستگاه‌های دیگر به اشتراک بگذارید.

اگر رمزعبور وای‌فای را تعریف نکنید؛ هر فردی می‌تواند با جست‌وجوی شبکه‌های وای‌فای نزدیک خود به هات‌اسپات شما برسد و به آن متصل شود. بنابراین؛ هم از نظر امنیتی و هم از نظر سرعت و پهنای‌باند بهتر است همیشه یک رمزعبور تعریف شود.

در استفاده از نرم‌افزار Wifi Hotspot Portable نیازی به هیچ‌گونه تنظیمات پیچیده‌ای یا مراحل طولانی ندارید و هر فردی می‌تواند به سادگی گوشی خود را به یک روتر وای‌فای قابل حمل تبدیل کند.

همیشه هم خوب نیست گوشی خود را به یک هات‌اسپات وای‌فای تبدیل کنید. در مطلب «۵ دلیل برای عدم استفاده از هات‌اسپات اسمارت‌فون» برخی از این دلایل را اشاره کردیم.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا