فناوری

حالا ماه هم هات‌اسپات وای‌فای دارد؛ آن هم با سرعت دانلود ۶۲۲ مگابیت!

این روزها هر کجا باشیم؛ احتمالا یک هات‌اسپات وای‌فای پیدا می‌کنیم.

می‌خواهیم به شما یک خبر جدید بدهیم. یک مکان جدید هم به هات‌اسپات وای‌فای مجهز خواهد شد و آنجا کره ماه است. جایی که شاید اصلا انتظارش را نداشته باشید ولی فضانوردان را حسابی خوشحال می‌کند.

برای اولین بار، دانشمندان پی بردند می‌توانند از زمین پرتوهای وای‌فای اینترنت را مسافتی ۲۳۸.۹۰۰ مایلی به سوی آسمان و کره ماه پرتاب کنند. 

این تحقیق توسط دانشمندانی از ناسا و دانشگاه MIT انجام شده است. کشف فوق به این معنی است که کاشفان کره ماه در آینده‌ای نزدیک می‌توانند از نظر تئوری سلفی‌های خود را از همان‌جا روی اینستاگرام آپلود کنند.

سرعت اینترنت در کره ماه بیشتر از وای‌فای خانگی روی زمین خواهد بود. این موضوع می‌تواند بسیار شگفت‌انگیز باشد و کاربردهای مختلف و متفاوتی برای آن ترسیم کرد.

چگونه انجام می‌شود؟

دانشمندان برای رساندن پهنای‌باند به کره ماه از چهار تلسکوپ جداگانه مستقر در نیومکزیکو استفاده کرده تا سیگنال‌های بالا دست را به سوی یک ماهواره در مدار ماه ارسال کنند. هر تلسکوپ در حدود ۶ اینچ قطر دارد و توسط یک فرستنده لیزری تغذیه می‌شود.

اطلاعات اینترنت به طور پالسی و رمزنگاری شده از طریق اشعه‌های مادون قرمز برای ماه ارسال می‌شوند. 

از انجایی که جو زمین باعث شکستگی و انحراف سیگنال‌ها می‌شود؛ چهار تلسکوپ از طریق مسیرها و ستون‌های مختلف و با زاویه‌ها و اثرات خمشی متفاوتی سیگنال‌های نوری را به سوی مدار ماه پرتاب می‌کنند تا احتمال رسیدن یک سری از پرتوها افزایش پیدا کند.

دانشمندان تا کنون موفق شدند اطلاعات اینترنت را با سرعت ۱۹.۴۴ مگابیت بر ثانیه به سوی کره ماه ارسال کنند ولی در ماه سرعت دانلود اطلاعات نزدیک به ۶۲۲ مگابیت بر ثانیه است که حدودا ۴ هزار برابر سرعت میانگین هات‌اسپات‌های وای‌فای روی زمین است.

خوب، با این سرعت می‌توانید در کره ما فیلم‌های نتفلیکس را هم تماشا کنید. شاید تنها سوالی که باقی بماند؛ رمزعبور وای‌فای در ماه چیست؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا