آموزش

چگونه گوشی اندرویدی را به هات‌اسپات وای‌فای امن تبدیل کنیم؟

چند روز پیش آموزش دادیم چگونه می‌توانید یک گوشی آیفون را به یک هات‌اسپات امن وای‌فای تبدیل کنید. گوشی‌های اندرویدی نیز این قابلیت را دارند که به یک هات‌اسپات وای‌فای تبدیل شوند و اینترنت را روی دستگاه‌های دیگر به اشتراک بگذارند. در اندروید حداکثر ۵ دستگاه می‌تواند به گوشی شما متصل شده و از اینترنت استفاده کند. 

در اندروید؛ می‌توان به سرعت و با زدن کلید Hotspot در دسترسی‌های سریع گوشی؛ یک هات‌اسپات وای‌فای راه‌اندازی کرد ولی شما هیچ‌گاه این‌کا را نکنید چون تنظیمات پیش‌فرض اولیه اندروید روی یک هات‌اسپات باز و غیرامن است. به راحتی؛ هر دستگاه دیگری می‌تواند به وای‌فای گوشی شما متصل شود یا به اطلاعات و فایل‌های دیگری روی گوشی دسترسی پیدا کند. پس؛ بهتر است با صرف فقط یک دقیقه و انجام چند کار کوچک یک هات‌اسپات وای‌فای امن برای خودتان بسازید و همیشه استفاده کنید. 

وقتی خودتان یک هات‌اسپات امن بسازید؛ نام شبکه وای‌فای و رمزعبور دست خودتان است و هر دستگاهی بخواهد به گوشی شما وصل شود؛ باید از شما اجازه بگیرد که بهترین روش همین‌طوری است. مزیت دیگر هات‌اسپات وای‌فایروی گوشی‌های اندرویدی و البته آیفون این است که یک وای‌فای قابل حمل مانند اینترنت همراه خواهید داشت و در هر جایی که گرفتار شدید و باید اینترنت روی نوت‌بوک یا دستگاه‌های دیگر داشته باشید؛ به سرعت می‌توانید هات‌اسپات گوشی را روشن و از اینترنت استفاده کنید. 

مراحل ساخت هات‌اسپات امن روی گوشی‌های اندرویدی

۱- وارد بخش تنظیمات گوشی اندروید خودتان شوید. 

۲- از بخش Wireless & networks روی گزینه More تقه کنید تا صفحه جدیدی باز شود. اکنون روی گزینه Tethering and Portable Hotspot تقه بزنید. 

۳- در صفحه جدید باز شده روی Portable Wi-Fi hotspot settings تقه بزنید تا بخش پیکربندی هات‌اسپات اندروید گوشی شما باز شود. 

۴- اکنون باید روی گزینه Configure Wi-Fi hotspot تقه بزنید. در اینجا می‌بینید که از قبل یک نام برای هات‌اسپات وای‌فای انتخاب شده است و گزینه رمزعبور غیرفعال است. 

۵- برای هات‌اسپات وای‌فای گوشی خودتان یک نام جدید انتخاب کنید. بعد از بخش Security گزینه WPA2-PSK را انتخاب کنید تا بتوانید یک رمزعبور حداقل ۸ کاراکتری تعریف کنید. سعی کنید رمزعبور ترکیبی از اعداد، حروف و علایم روی صفحه‌کلید گوشی باشد. گزینه Save را بزنید. 

۶- اکنون؛ هر زمانی نیاز به اینترنت گوشی اندرویدی بود؛ از منوی تنظیماتس ریع بالای گوشی روی علامت هات‌اسپات کلیک کنید تا روشن شود. روی هر دستگاه دیگری کافی است قابلیت وای‌فای فعال باشد تا گوشی شما همانند یک هات‌اسپات یا روتر وای‌فای دیده شود و با وارد کردن رمزعبور به اینترنت متصل شوید. 

اندروید کارها را بسیار آسان کرده است. همان‌طور که مشاهده کردید بدون نیاز به اپلیکیشن یا سرویس خاصی می‌شود در کمتر از یک دقیقه اینترنت روی تلفن همراه را با دیگر دستگاه‌ها به اشتراک گذاشت. 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا