راهنمای خرید

دانگل وای‌فای USB ایرانی که از رقبای خارجی‌اش پرفروش‌تر است

نگاهی کوتاه به دانگل تسکو TW1010 و دلایل محبوبیت آن در بازار ایران

چند روز پیش در حال گشت‌زنی به دنبال جدیدترین دانگل‌های وای‌فای بازار ایران بودم و به طور ویژه می‌خواستم ببینم دانگل‌های وای‌فای ۶ وارد ایران شدند یا خیر!

به طور اتفاقی، دانگل وای‌فای USB تسکو TW1010 را دیدم و بعد تعداد خرید و پیشنهاد خرید و نظرات آن در سایت دیجی‌کالا نظرم را جلب کرد. در این فروشگاه، دانگل تسکو پرفروش‌ترین مدل است.

می‌دانستم شرکت ایرانی تسکو چند مدل دانگل یواس‌پی وای‌فای سری N دارد که یکی دو مدل بند انگشتی هستند و یک مدل هم آنتن‌دار و مخصوص نصب روی پی‌سی و لپ‌تاپ است ولی استقبال خوب کاربران از دانگل TW1010 باعث تعجبم شد و نشان داد وقتی یک جنس کیفیت خوبی داشته باشد و کار مردم را راه بیندازد؛ فرقی نمی‌کند ایرانی یا خارجی باشد.

درباره مشخصات این دانگل وای‌فای حرف زیادی برای گفتن نیست. یک دانگل وای‌فای USB ساده سری N با حداکثر سرعت ۱۵۰ مگابیت و فرکاتس ۲.۴ گیگاهرتز است. دقت کنید که حداکثر سرعت ۱۵۰ مگابیت است نه حتی ۳۰۰ مگابیت!

یک آنتن اکسترنال با قدرت ۱۳ تا ۱۷ دسی‌بل و یک درگاه USB 2.0 دارد تا به هر دستگاهی با چنین درگاهی وصل کنید و درایورش را نصب کنید؛ بتوانید به وای‌فای وصل شوید. ابعاد این دانگل ۱۹۶ در ۱۸ در ۱۳ میلی‌متر است و روی نسخه‌های مختلف ویندوز نصب می‌شود.

همه گفتنی‌ها درباره مشخصات دانگل تسکو TW1010 همین‌قدر بود ولی ده‌ها دیدگاه کاربران درباره آن خودش دنیایی از نکته است. غالب کاربران از کیفیت آنتن‌دهی و نصب این دانگل راضی بودند و گفتند سریع نصب کردند و کارشان را راه انداخت و سرعت وای‌فای خوبی می‌دهد.

همین برای یک کاربر دانگل وای‌فای کافی است و نیازی به مشخصات عجیب و غریب دیگر ندارد. همین‌که بتوانید لپ‌تاپ یا پی‌سی خود را به وای‌فای وصل کنید و از سرعت و آنتن‌دهی راضی باشید؛ یعنی این محصول خوب است.

شاید ۳۶۰ درجه نبودن آنتن یا عدم نصب درایور در برخی سیستم‌ها کمی آزاردهنده بوده است وگرنه کسی نسبت به سرعت و گیرندگی آنتن آن هیچ نقد بدی ننوشته است یا اینکه نگفتند که قطعی زیادی دارد و مدام وای‌فای در حال رفت و برگشت است.

قیمت نزدیک به ۱۰۰ هزار تومانی این دانگل نیز در فروش آن بی‌تاثیر نبوده است. در حالی‌که دانگل‌های رقیب در بهترین وضعیت قیمتی بالای ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان دارند؛ این دانگل با قیمت ۱۱۳ هزار تومان به فروش می‌رسد.

شاید دانگل تی‌پی‌لینک TL-WN727N را رقیب دانگل تسکو TW1010 دانست که این روزها با قیمت ۱۸۴ هزار تومان به فروش می‌رسد و دارای آنتن خارجی بلند نیست. دانگل‌های خوشنام دیگر در رده N150 همگی قیمت‌هایی بالای ۲۰۰ هزار تومان و گاها تا ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان هستند.

تسکو دو دانگل بند انگشتی دیگر به نام‌های TW1000 و TW1001 نیز دارد که مدل TW1000 نیز پرفروش و پرطرفدار است.

خرید دانگل وای‌فای USB تسکو TW1010


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫2 دیدگاه ها

  1. وقتی قیمت اجناس خارجی تا ده برابر افزایش پیدا کرده مجبور به خرید همین انجاس هستین، فروش زیاد نشانه کیفیت بالا نیست، اینجا قیمت بیشتر تعیین کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا