فناوری

وای‌فای لپ‌تاپ را با این دانگل یواس‌پی AX1800 وای‌فای ۶ چند برابر سریع‌تر کنید

دی‌لینک DWA‑X1850 یکی از سریع‌ترین دانگل‌های وای‌فای است

در حالی‌که داریم درباره روترهای وای‌فای ۶ صحبت می‌کنیم؛ باید بدانیم که نیاز یک آداپتور وای‌فای ۶ نیز برای لپ‌تاپ و کامپیوتر خود تهیه کنیم تا بتوانیم واقعا سرعت وای‌فای را چند برابر کنیم.

شرکت دی‌لینک به تازگی از دانگل وای‌فای ۶ با سرعت ۱.۸ گیگابیت DWA‑X1850 یا D-Link AX1800 Wi-Fi 6 USB رونمایی کرده است. به راحتی می‌توان این دانگل وای‌فای را به هر لپ‌تاپ یا کامپیوتری اضافه کرد و وای‌فای آن دستگاه را به استاندارد Wi-Fi 6 تبدیل کرد و از مزایای جدید این نسل وای‌فای سود برد.

آداپتور AX1800 Wi‑Fi 6 USB دی‌لینک از استاندارد رمزنگاری جدید و بسیار قوی WPA3 پشتیبانی می‌کند تا کامل یک ارتباط بی‌سیم امن ولی در عین حال پرسرعت را تجربه کنید.

این دانگل از فناوری پهنای‌باند MU-MIMO و OFDMA برخوردار است و به دستگاه شما اجازه می‌دهد با شبیه‌سازی کانال‌های رادیویی، چندین لینک به طور همزمان ولی جداگانه تبادل داده با روتر داشته باشند. وقتی شما یک آداپتور با فناوری MU-MIMO خریداری می‌کنید؛ می‌توانید از قابلیت MU-MIMO روتر یا مودم روتر استفاده کرده و یک ارتباط پرسرعت با پهنای‌باند بالای اختصاصی برای ارسال و دریافت اطلاعات راه‌اندازی کنید.

این قابلیت برای استریم بازی، استریم ویدئو یا پخش موسیقی آنلاین و همین‌طور دانلود فایل‌های بزرگ و ویرایش ویدئو مناسب است.

بهترین راه‌کار برای ارتقای وای‌فای

دانگل DWA‑X1850 دی‌لینک ضمن اینکه از ویندوز ۱۰ و سایر نسخه‌های ویندوز پیشین مایکروسافت پشتیبانی می‌کند؛ می‌تواند به درگاه‌های USB 3.2 Gen 1 نیز وصل شود.

این دانگل با ارائه سرعت ۵۷۴ مگابیت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۱۲۰۰ مگابیت روی فرکانس ۵ گیگاهرتز می‌تواند برای استریم ویدئوهای ۴K یا گیمینگ مورد استفاده قرار بگیرد. این سریع‌ترین سرعتی وای‌فای است که می‌توانید روی یک دانگل وای‌فای تا کنون داشته باشید و تفاوت فاحشی با وای‌فای ۵ و استاندارد ۸۰۲.۱۱ac دارد.

این دانگل فقط ۲۳ گرم وزن دارد و اندازه آن ۹۵ در ۳۰ در ۱۲.۷ میلی‌متر است تا به سادگی بتوانید همه‌جا با خود ببرید و به راحتی لپ‌تاپ خود را به یک وای‌فای سریع مجهز کنید. به محض اینکه دانگل دی‌لینک به لپ‌تاپ یا کامپیوتر رومیزی وصل شود؛ توسط ویندوز شناخته شده و کارت شبکه بی‌سیم پیش‌فرض شما خواهد بود.

در گام بعدی، می‌توانید فهرستی از شبکه‌های وای‌فای روی فرکانس‌های ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز را مشاهده و به هریک که می‌خواهید؛ وصل شوید.

استفاده از دانگل‌های وای‌فای ۶ بهترین راهکار برای ارتقای وای‌فای دستگاه‌های قدیمی با کمترین هزینه است. قیمت این دانگل در بازارهای جهانی ۱۳۰ دلار است ولی به تدریج این قیمت پایین‌تر می‌آید و می‌توان با هزینه‌هایی زیر ۱۰۰ دلار نیز آن را خریداری کرد.

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا