راهنمای خرید

۱۵ دانگل وای‌فای USB خوش‌قیمت برای اتصال کامپیوتر رومیزی به وای‌فای گوشی و مودم

معرفی بهترین دانگل‌های تک بانده و دو بانده بازار ایران

به‌روزرسانی: قیمت‌های دانگل‌های معرفی شده به‌روز و ۴ دانگل دو بانده ۸۰۲.۱۱ac به فهرست افزوده شده است.

اگر بخواهید اینترنت گوشی تلفن همراه را روی پی‌سی داشته باشید؛ نیاز به دانگل وای‌فای USB یا کارت شبکه PCI دارید.

همین‌طور، اگر بخواهید یک کامپیوتر رومیزی را به وای‌فای مودم یا روتر وصل کنید؛ باز هم باید دانگل وای‌فای داشته باشید یا روی مادربورد کامپیوتر شما یک کارت شبکه نصب شده باشد.

الان تقریبا لپ‌تاپی نداریم که از وای‌فای پشتیبانی نکند. شاید لپ‌تاپ‌های قدیمی هنوز از وای‌فای دوبانده پشتیبانی نکنند یا سرعت کارت شبکه وای‌فای آن‌ها بسیار ضعیف باشد ولی باز امکان اتصال به هات‌اسپات موبایل یا مودم و روتر بی‌سیم را می‌دهند.

اما هنوز پی‌سی‌ها یا کامپیوترهای رومیزی زیادی هستند که کارت شبکه بی‌سیم ندارند و اتصال آن‌ها به وای‌فای ناممکن است.

در مطلب «۵ دانگل وای‌فای USB برتر در سال ۲۰۲۰ برای لپ‌تاپ و پی‌سی» نگاهی به بهترین دانگل‌های وای‌فای USB در بازارهای جهانی انداختیم. دانگل‌هایی که دوبانده هستند و از همه‌نظر برای استفاده از اینترنت و وای‌فای در سال ۲۰۲۰ مناسب خواهند بود.

برخی از این دانگل‌ها مانند دی‌لینک DWA-۱۹۲ در ایران یافت شده ولی قیمت نسبتا بالایی دارد.

البته دو دانگل وای‌فای تی‌پی‌لینک معرفی شده در این مقاله هم در ایران یافت می‌شوند. دانگل تی‌پی‌لینک Archer T۴U V۳ با قیمت ۴۴۶ هزار تومان و تی‌پی‌لینک Archer T۲U Plus با قیمت ۴۸۷ هزار تومان که واقعا دانگل‌های همه‌چیز تمامی هستند.

از دانگل‌های دو بانده پر قدرت دیگر در بازار ایران می‌توان به دانگل‌های دی‌لینک DWA-182 اشاره کرد که سال‌ها جزو بهترین دانگل‌های وای‌فای جهان بوده و قمیتی در حدود ۴۵۰ هزار توان دارد.

همین‌طور، دانگل Archer T3U تی‌پی‌لینک را می‌توان بهترین دانگل دو بانده برای لپ‌تاپ دانست.

اما اگر نمی‌خواهید این مقدار برای خرید دانگل وای‌فای USB هزینه کنید و از طرف دیگر شدیدا به دانگلی برای اتصال کامپیوتر به گوشی یا مودم و استفاده از اینترنت نیاز دارید؛ باید سراغ دانگل‌های ارزا‌قیمت و خوش قیمت بازار برویم.

۵ نکته کلید در انتخاب یک دانگل مقرون‌به‌صرفه

اگر نخواهید یک دانگل دو بانده خریداری کنید؛ می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای زیر ۲۰۰ هزار تومان یک دانگل تک بانده بخرید. حتی می‌توانید با هزینه‌ای ۶۰ الی ۷۰ هزار تومانی صاحب دانگلی شوید.

اما باز بهتر است در میان دانگل‌های تک بانده و نسبتا خوش قیمت بازار، بهترین‌ها را انتخاب و خریداری کنید. این ۵ نکته زیر را حتما به خاطر داشته باشید:

۱- سعی کنید دانگلی بخرید که از حداکثر سرعت اسمی ۳۰۰ مگابیت پشتیبانی کند.

۲- بهتر است دانگلی انتخاب کنید که آنتن خارجی داشته باشد تا سیگنال‌دهی بیشتر و بهتری را تجربه کنید.

۳- حتما از پروتکل رمزنگاری WPA2 پشتیبانی کند تا امنیت وای‌فای و اتصال شما تامین شود.

۴- پیشنهاد می‌کنم دانگلی جمع و جور انتخاب کنید و سراغ مدل‌های بزرگ نروید تا به راحتی در پشت کیس یا لپ‌تاپ نصب شود.

۵- حتما و حتما دانگل وای‌فای از سری USB 2.0 باشد تا سرعت بیشتری به شما بدهد. باید حداقل از ویندوز ۷ پشتیبانی کند.

با این معیارها می‌شود ۱۵ دانگل زیر را پیشنهاد داد:

دانگل‌ وای‌فای USB دو بانده

Linksys AE6000-EE

قیمت: ۸۰۰ هزار تومان (خرید از سایت دیجی‌کالا)

اگر یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ قدیمی دارید که اصلا وای‌فای ندارد یا یک وای‌فای ضعیف سری N و حتی قبل‌تر از آن دارد؛ با خرید و نصب یک دانگل وای‌فای دو بانده می‌توانید به سرعت و در چند دقیقه، صاحب یک وای‌فای سریع‌تر و به‌روزتر شوید.

لینک‌سیس AE6000 چنین ویژگی‌هایی دارد. اگر از قیمت نسبتا زیاد آن در ایران (دیجی‌کالا ۸۰۰ هزار تومان) صرف‌نظر کنیم؛ یک دانگل وای‌فای دو بانده ۸۰۲.۱۱ac با سرعت ۶۰۰ مگابیت است.

در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۱۵۰ مگابیت و در فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۴۵۰ مگابیت ارائه می‌دهد. طبیعتا شما باید با یکی از این فرکانس‌ها به مودم یا روتر و وای‌فای خانگی خود وصل شوید. ما فرکانس ۵ گیگاهرتز را پیشنهاد می‌کنیم که سریع‌تر و خلوت‌تر است.

TP-Link Archer T2U Plus

قیمت: –

اگر دنبال یک دانگل وای‌فای ارزان‌قیمت ولی مناسب و دوبانده می‌گردید؛ به شما خرید تی‌پی‌لینک Archer T2U Plus را پیشنهاد می‌کنم.

این دانگل ضمن اینکه از کارایی و عملکرد نسبتا خوبی برخودار است ولی قیمت بسیار ارزان‌تری نسبت به مدل‌های مشابه دارد.

این دانگل در رده AC600 با سرعت ۲۰۰ مگابیت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۴۳۳ مگابیت روی فرکانس ۵ گیگاهرتز است. یعنی برای وب‌گردی، حضور در شبکه‌های اجتماعی، انجام کارهای روزانه و موارد مشابه مناسب است.

از سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک پشتیبانی می‌کند ولی با لینوکس سازگار نیست. درگاه ارتباطی آن هم USB 2.0 با یک آنتن خارجی است.

قیمت دانگل تی‌پی‌لینک Archer T2U Plus در بازار ۲۵ دلار است.

TP-Link Archer T4U V3

قیمت: ۷۹۰ هزار تومان (خرید از سایت دیجی‌کالا)

اگر می‌خواهید بین کارایی و قیمت یک تعادل برقرار کنید؛ فکر کنم باید دانگل وای‌فای تی‌پی‌لینک Archer T4U V3 را بخرید.

این دانگل تا حدود زیادی مشابه دانگل نت‌گیر Nighthawk A7000 است ولی از سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس پشتیبانی می‌کند و قیمت ارزان‌تری دارد. این دانگل روی سایت آمازون با قیمت ۴۲ دلار فروخته می‌شود.

در رده AC1200 است تا ۴۰۰ مگابیت سرعت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۸۶۷ مگابیت سرعت روی فرکانس ۵ گیگاهرتز بدهد. عملکرد بسیار خوبی در آنتن‌دهی و سرعت انتقال اطلاعات دارد. برای کارهای نسبتا سنگین مانند ویرایش فیلم گزینه خوبی است.

D-Link DWA-192

قیمت: –

یکی از دانگل‌های قدیمی در بازار است که هنوز روی دست آن از نظر سرعت دانگلی عرضه نشده است. شکل عجیب و غریبی هم دارد که برخی‌ها را جذب و برخی‌ها را مانند من فراری می‌دهد.

دانگل دی‌لینک DWA-192 در رده AC1900 با سرعت ۶۰۰ مگابیتی روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۱۳۰۰ مگابیت فرکانس ۵ گیگاهرتز است. پس چرا سریع‌ترین دانگل وای‌فای USB است؟ چون آنتن‌هایی دارد که در همه جهت‌ها سیگنال انتشار داده یا دریافت می‌کنند.

این دانگل فقط با سیستم‌عامل ویندوز سازگار است و باید با CD نصب شود. از درگاه USB 2.0 سود می‌برد و اصولا با توجه به طراحی‌اش یک دانگل رومیزی است.

دانگل‌های وای‌فای USB با سرعت ۳۰۰ مگابیت

Totolink A650UA

قیمت: ۲۲۵ هزار تومان (خرید از سایت دیجی‌کالا)

اگر بنا ندارید برای یک دانگل دو بانده زیاد هزینه کنید؛ این دانگل دو بانده از برند کره‌ای توتولینک را خریداری کنید که سرعت ۲۰۰ مگابیت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۴۳۳ مگابیت روی فرکانس ۵ گیگاهرتز را به دست می‌دهد. کاملا یک محصول به‌روز  با آنتن ۱۸۰ درجه چرخشی و فناوری MU-MIMO است.

TP-LINK TL-WN821N

قیمت: ۲۲۹ هزار تومان (خرید از سایت دیجی‌کالا)

جزو معدود دانگل‌های ۳۰۰ مگابیتی خوش قیمت (۲۲۰ هزار تومان) بازار است. عملکرد بسیار خوبی دارد؛ اگرچه آنتن وای‌فای آن خارجی نیست. یک آنتن داخلی Omni Directional با قدرت ۴ دسی‌بل دارد و از یک کابل طولانی به همراه کلید WPS سود می‌برد.

TP-Link TL-WN823N

قیمت: ۲۶۹ هزار تومان (خرید از سایت دیجی‌کالا)

یک دانگل وای‌فای ۳۰۰ مگابیت برای مسافت‌های کوتاه و نزدیک مانند اتصال پی‌سی به گوشی موبایل. به راحتی و سریع نصب می‌شود؛ کمی بزرگ‌تر از دانگل‌های وای‌فای رایج بازار است و کلید WPS دارد.

D-Link DWA-171

قیمت: ۲۵۹ هزار تومان (خرید از سایت دیجی‌کالا)

تنها مزیت این دانگل پشتیبانی از فرکانس ۵ گیگاهرتز(حداکثر سرعت ۴۳۳ مگابیت) است وگرنه روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز حداکثر سرعت ۲۰۰ مگابیت را به نمایش می‌گذارد. اگر ناچار به خرید یک دانگل ارزان‌قیمت دو بانده هستید؛ پیشنهاد خوبی است.

pix-link LV-UW20

قیمت: ۹۸ هزار تومان (خرید از سایت دیجی‌کالا)

از برندهای ناشناخته بازار است ولی کاربران درباره‌اش نظرات جالبی دادند و آن را مقرون به صرفه می‌دانند. سرعت وای‌فای ۳۰۰ مگابیتی به دست می‌دهد و بدون آنتن یا با آنتن قابل استفاده است. قدرت آنتن آن هم ۱۰ دسی بل است؛ یعنی تقریبا دو برابر آنتن‌های خارجی معمول وای‌فای. قیمت وسوسه‌انگیزی هم دارد.

دانگل‌های وای‌فای USB با سرعت ۱۵۰ مگابیت

D-Link DWA-123

قیمت: ۲۱۵ هزار تومان (خرید از سایت دیجی‌کالا)

یکی از معروف‌ترین و بهترین دانگل‌های وای‌فای USB در بازار است. سال‌ها است کاربران این دانگل را خریداری و استفاده می‌کنند ولی هرگز پشیمان نشدند. سرعت ۱۵۰ مگابیتی به دست می‌دهد و یک آنتن داخلی دارد. قیمت آن حدودا

TP-LINK TL-WN722N

قیمت: ۴۱۵ هزار تومان (خرید از سایت دیجی‌کالا)

تفاوت این مدل با TL-WN821N در سرعت و آنتن خارجی آن است. یک دانگل ۱۵۰ مگابیتی است ولی از آنتن خارجی پر قدرت ۴ دسی‌بلی سود می‌برد که باعث می‌شود قدرت گیرندگی و آنتن‌دهی بالاتری داشته باشید.

TOTOLINK N150UA

قیمت: ۲۳۵ هزار تومان (خرید از سایت دیجی‌کالا)

در میان دانگل‌های ۱۵۰ مگابیتی و آنتن‌دار می‌توان به این مدل برند توتولینک هم اشاره کرد. کارایی بسیار خوبی دارد و آنتن پر قدرت آن قابل جدا شدن است. کلید WPS دارد و از نشانگر وضعیت وای‌فای به همراه WPA2 پشتیبانی می‌کند.

TSCO TW 1001

قیمت: ۶۲ هزار تومان (خرید از سایت دیجی‌کالا)

اگر به دانگل‌های بند انگشتی علاقه دارید یا دانگلی برای نصب روی دستگاه‌های پخش‌کننده و گیرنده تلویزیون و لپ‌تاپ می‌خواهید؛ این دانگل از برند ایرانی تسکو را پیشنهاد می‌کنم. سرعت ۱۵۰ مگابیت با قدرت گیرندگی آنتن ۱۷ دسی بل و WPA2 که از ویندوز ۱۰ هم پشتیبانی می‌کند.

TP-LINK TL-WN725N

قیمت: ۱۷۶.۵۰۰ هزار تومان (خرید از سایت دیجی‌کالا)

یک دانگل بند انگشتی بسیار کاربردی با کارایی بالا. سال‌ها است در بازار ایران این دانگل به فروش می‌رسد ولی انگار هرگز از محبوبیت آن کاسته نمی‌شود. سرعت وای‌فای ۱۵۰ مگابیتی را پشتیبانی می‌کند ولی واقعا برای اتصال هر دستگاهی به وای‌فای مناسب است.

تسکو TW1010

قیمت: ۱۲۵ هزار تومان (خرید از سایت دیجی‌کالا)

یک دانگل وای‌فای USB ساده سری N با حداکثر سرعت ۱۵۰ مگابیت و فرکاتس ۲.۴ گیگاهرتز است. دقت کنید که حداکثر سرعت ۱۵۰ مگابیت است نه حتی ۳۰۰ مگابیت!

یک آنتن اکسترنال با قدرت ۱۳ تا ۱۷ دسی‌بل و یک درگاه USB 2.0 دارد تا به هر دستگاهی با چنین درگاهی وصل کنید و درایورش را نصب کنید؛ بتوانید به وای‌فای وصل شوید. ابعاد این دانگل ۱۹۶ در ۱۸ در ۱۳ میلی‌متر است و روی نسخه‌های مختلف ویندوز نصب می‌شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫3 دیدگاه ها

  1. تشکر میکنم از شما بابت نگارش این پست ارزشمند ، واقعا با این وضعیت اقتصادی مردم و همینطور کمبود محصول در بازار همچین پستی بسیار با ارزشمند و راهنمای خوبی برای خرید محصول هست
    فقط یک سوال داشتم ، بهترین محصولات بالا به انتخاب خودتون کدوم هستش ؟؟؟؟ برای ارتباط گوشی های جدید که قابلیت ۴ جی و ۴ جی پلاس رو دارن و پردازنده گوشی هاشون کوالکام هست و نیازمنده دانگلی هستن که زمانی که اینترنت خط رو به کامپیوتر رو میزی میخوان هات اسپات کنن بدون هیچ مشکلی تمام سرعت رو دریافت و بدون قطعی و مشکل به کامپیوتر منتقل کند

    1. عرض ادب
      TP-LINK TL-WN۸۲۱N جواب پس داده است و قطعا سرعت وای‌فای خوبی روی پی‌سی می‌دهد (تک بانده)
      اگر دو بانده نیاز است؛ مدل توتولینک و دی‌لینک خوب است در رده ۳۰۰ مگابیتی‌ها

  2. سلام عالی بود فقط به نظر شما کدوموشون برای هاتاساپ وصل شدن به گوشی مناسب تره من واسه هاتساپ گوشی میخواهم داغ نکنه زیاد این مهمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا