راهنمای خرید

با این وسیله کوچک وای‌فای پی‌سی و لپ‌تاپ خود را دو بانده و سریع‌تر کنید

نگاهی به دانگل وای‌فای لینک‌سیس AE6000

اگر یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ قدیمی دارید که اصلا وای‌فای ندارد یا یک وای‌فای ضعیف سری N و حتی قبل‌تر از آن دارد؛ با خرید و نصب یک دانگل وای‌فای دو بانده می‌توانید به سرعت و در چند دقیقه، صاحب یک وای‌فای سریع‌تر و به‌روزتر شوید.

معمولا، کاربران طرفدار دانگل‌های وای‌فای USB کوچک و جمع‌وجور هستند تا بتوان همه‌جا همراه خودشان ببرند و به سادگی هر زمان نیاز بود؛ به کامپیوتر و لپ‌تاپ وصل کنند.

لینک‌سیس AE6000 چنین ویژگی‌هایی دارد. اگر از قیمت نسبتا زیاد آن در ایران (دیجی‌کالا ۸۰۰ هزار تومان) صرف‌نظر کنیم؛ یک دانگل وای‌فای دو بانده ۸۰۲.۱۱ac با سرعت ۶۰۰ مگابیت است.

در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۱۵۰ مگابیت و در فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۴۵۰ مگابیت ارائه می‌دهد. طبیعتا شما باید با یکی از این فرکانس‌ها به مودم یا روتر و وای‌فای خانگی خود وصل شوید. ما فرکانس ۵ گیگاهرتز را پیشنهاد می‌کنیم که سریع‌تر و خلوت‌تر است.

اصولا وقتی سراغ خرید یک دانگل وای‌فای دو بانده می‌روید؛ با فرکانس ۵ گیگاهرتز کار دارید و این آمادگی از نظر روتر دو بانده را دارید که یک دستگاه با این فرکانس به وای‌فای وصل شود.

ارتقای وای‌فای زیر یک دقیقه

این دانگل در اندازه بسیار کوچکی در حد سوزن سنجاق ساخته شده است و از رابط USB 2.0 برای اتصال به دستگاه‌های دیگر استفاده می‌کند. دارای یک چراغ LED برای نمایش وضعیت اتصال یا اصطلاحا Link/Activity است و کلید WPS را هم دارد.

از سیستم رمزنگاری WPA-TKIP و WPA2-Personal و Enterprise (AES/TKIP) پشتیبانی کرده و البته رمزنگاری قدیمی و منسوخ شده بسیار ضعیف WEP را هم دارد.

نصب این دانگل بسیار ساده است. لینک‌سیس AE6000 را به یکی از درگاه‌های USB 2.0 کامپیوتر رومیزی یا لپ‌تاپ وصل می‌کنید و بعد دیسک نصب درایور آن را درون سی‌دی‌رام قرار می‌دهید. در ویندوز ۱۰، خود این دانگل لینک‌سیس به طور خودکار شناسایی می‌شود و نیازی به نصب درایور هم نیست اما روی ویندوزهای قدیمی‌تر، باید درایور را نصب کنید.

وقتی درایور نصب شد؛ اگر وای‌فای دستگاه شما روشن باشد؛ فهرستی از شبکه‌های وای‌فای نشان داده می‌شود. شما با کلیک روی هریک که متعلق به خودتان است و وارد کردن رمزعبور می‌توانید به اینترنت وصل شوید.

دانگل لینک‌سیس AE6000 چندان جدید و به‌روز نیست و یکی از دانگل‌های معروف و نسل اول این شرکت برای استاندارد وای‌فای ۵ است ولی هنوز می‌توان از آن برای ارتقای وای‌فای دستگاه‌های قدیمی استفاده کرد.

خرید دانگل وای‌فای لینک‌سیس AE6000 

اگر دنبال دانگل‌های وای‌فای دو بانده قوی‌تر هستید؛ نگاهی به دو مطلب راهنمای خرید دانگل وای‌فای زیر بیندازید:

۱۰ دانگل وای‌فای USB خوش‌قیمت برای اتصال کامپیوتر رومیزی به وای‌فای گوشی و مودم

۵ دانگل وای‌فای USB برتر در سال ۲۰۲۰ برای لپ‌تاپ و پی‌سی


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا