اخبار جهان

دی لینک یک دانگل وای فای ۶ برای هدست واقعیت مجازی گیمینگ Quest 2 عرضه کرد

دی لینک VR Air Bridge می‌خواهد تجربه کاربری بهتری برای بازی‌های VR بسازد

شرکت دی لینک از یک دانگل وای فای ۶ جدید برای هدست واقعیت مجازی Quest 2 رونمایی کرد. این دانگل USB یک وای فای اختصاصی برای کامپیوتر پی سی شما فراهم می‌کند تا بتوانید از بازی‌های PC VR بدون کابل یا یک روتر رده بالا، لذت ببرید.

دانگل دی لینک VR Air Bridge (کد نام DWA-F18) دارای فریم‌ویر اختصاصی دی لینک است و از الگوریتم‌های VR شرکت متا برای کاهش تاخیر در اتصال بی‌سیم و ارائه یک وای‌فای موثر سود می‌برد. این دانگل به سادگی و به صورت plug-and-play نصب می‌شود و کوچک، جمع‌وجور و قابل حمل است.

شما برای استفاده از دانگل VR Air Bridge حداقل به یک کامپیوتر پی سی ویندوز ۱۰ با درگاه USB 3.2 gen 1، نرم‌افزار PC VR و هدست Quest 2 متا نیاز دارید. قطعا باید بررسی کنید کامپیوتر شما از بازی‌های واقعیت مجازی پشتیبانی کند.

دانگل وای فای ۶ دی لینک

این دانگل وای فای ۶ که از پروتکل رمزنگاری WPA3 در کنار پروتکل قدیمی‌تر WPA2 پشتیبانی می‌کند؛ فقط ۲۳.۶ گرم وزن داشته و اندازه خود دانگل ۹۵ در ۳۰ در ۱۰ میلی‌متر است. این دانگل دارای یک درگاه USB 3.2 Gen 1 بوده و به طور طبیعی برای ورودی و خروجی به یک درگاه USB type A 3.2 Gen1 نیاز دارد.

شرکت دی لینک درباره سرعت اتصال این دانگل وای فای صحبتی نکرده است ولی می‌گوید هدست Quest 2 را با سرعت و تاخیر بسیار کم به پی سی وصل می‌کند تا بتوان بالاترین لذت را از بازی‌های VR برد.

بیشتر بخوانید: بهترین کارت شبکه وای فای ۶ بازار ایران

نکته مهم گفتنی درباره دانگل DWA-F18 این است که شما در اصل به چنین دانگلی نیاز ندارید؛ چون هدست متا Quest 2 می‌تواند از طریق یک روتر بی‌سیم به کامپیوتر پی‌سی وصل شود و بازی‌های واقعیت مجازی پی سی را به صورت بی‌سیم دریافت کند.

دانگل VR

دانگل دی لینک DWA-F18 در واقع می‌خواهد کیفیت استریم VR روی شبکه خانگی را ارتقا دهد و تجربه کاربری شما تحث تاثیر سرعت و کیفیت شبکه بی‌سیم وای فای خانگی، تعداد دستگاه‌های موجود، موقعیت روتر بی‌سیم، زاویه دید هدست نسبت به آنتن‌های روتر و عوامل دیگر قرار نگیرد.

بیشتر بخوانید: ۱۵ دانگل وای‌فای USB خوش‌قیمت برای اتصال کامپیوتر رومیزی به وای‌فای گوشی و مودم

دانگل جدید دی لینک به گونه‌ای طراحی شده است که همه این عوامل را از رده خارج کرده و یک اتصال مستقیم به هدست واقعیت مجازی برای پخش بی‌سیم با بهترین کیفیت فراهم می‌کند.

دی لینک DWA_F18

شرکت دی لینک پیش‌تر از دانگل وای فای ۶ رده بالایی به نام DWA‑X1850 رونمایی کرد که سرعتی ۱.۸ گیگابیت بر ثانیه داشته و از فناوری‌های MU-MIMO و OFDMA پشتیبانی می‌کند. در حالی‌که دانگل‌های وای فای ۶ در بازار گران قیمت هستند؛ دانگل‌های وای فای ۵ قیمت ارزان‌تری داشته و برای خرید بهتر هستند؛ مانند دانگل تی پی لینک Archer T3U که بهترین دانگل وای فای دو بانده برای لپ‌تاپ است.

دانگل USB برای لپ تاپ

هنوز تاریخ عرضه یا قیمت این دانگل وای فای ۶ مشخص نشده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا