وای‌فای

آداپتورهای جیبی و ارزان‌قیمت جدید تی‌پی‌لینک برای اتصال لپ‌تاپ‌ها به وای‌فای AC

شرکت تی‌پی‌لینک آداپتورهای USB 3.0 جدید خود را معرفی کرد. سه آداپتور AC برای اتصال لپ‌تاپ و کامپیوتر به وای‌فای دو بانده پرسرعت بدون اینکه درگیر نصب کارت شبکه یا تجهیزات جانبی دیگر شوید.

این آداپتورهای جیبی جدید تی‌پی‌لینک بهترین راه‌کار برای افراد دایم در سفر یا در حرکت هستند. اندازه و سرعت این آداپتورها نسبت به مدل‌های پیشین مناسب‌تر و به‌روزتر است.

هر سه آداپتور USB تی‌پی‌لینک از سری برند آرچر (Archer) هستند. قیمت این آداپتور هم اقتصادی و ارزان است. مدل نخست این آداپتورها به نام  Archer T2U Nano بسیار کوچک بوده و فقط ۲۰ دلار قیمت دارد.

با هم نگاهی به هر ۳ مدل آداپتور وای‌فای شرکت TP-Link می‌اندازیم:

آداپتورهای USB 3.0 جدید تی‌پی‌لینک

Archer T3U

سریع‌ترین آداپتور جدید تی‌پی‌لینک و در رده AC1300 است. از فناوری MU-MIMO پشتیبانی می‌کند اجازه می‌دهد یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر رومیزی به یک وای‌فای دو بانده AC جدی با لینک‌های اختصاصی MU-MIMO متصل شود.

سرعت این آداپتور در فرکانس ۵ گیگاهرتز به مرز ۸۶۷ مگابیت و در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز به ۴۰۰ مگابیت می‌رسد. اندازه این آداپتور فقط ۴۰.۵ در ۱۹.۷۲ در ۱۰.۲۹ میلی‌متر است. قیمت این آداپتور در سایت آمازون ۲۶ دلار است.

Archer T2U Nano

کوچک‌ترین آداپتور وای‌فای دوبانده تی‌پی‌لینک است. در رده AC600 ولی فقط در باند رادیویی ۲.۴ گیگاهرتز یا ۵ گیگاهرتز کار می‌کند.

سرعت انتقال اطلاعات در این فرکانس‌ها هم ۲۰۰ و ۴۳۳ مگابیت است. اندازه این آداپتور وای‌فای ۱۵ در ۷.۱ در ۱۸.۶ میلی‌متر و قیمت آن در سایت آمازون ۲۰ دلار است.

Archer T2U Plus

یک آداپتور در رده AC600 با قدرت آنتن‌دهی بالا و پشتیبانی از مدولاسیون ۲۵۶QAM که سرعت انتقال اطلاعات روی باند رادیویی ۲.۴ گیگاهرتز را به مرز ۲۰۰ مگابیت می‌رساند. سرعت این آداپتور در فرکانس ۵ گیگاهرتز برابر با ۴۳۳ مگابیت است.

طوری طراحی شده است که در همه جهت‌ها آنتن‌دهی و ارسال/دریافت اطلاعات داشته باشد. قدرت آنتن خارجی این دستگاه ۵ دسی‌بل است. این آداپتور هم به قیمت ۲۰ دلار به فروش می‌رسد.

هر ۳ این آداپتورها از درگاه USB 3.0 پشتیبانی کرده و روی سیستم‌عامل‌های مک او اس، ویندوزهای ۱۰ و ۸.۱ و ۸ و ۷ و حتی ایکس‌پی نصب می‌شوند.

در بازار شاهد تعداد کمی آداپتور USB 3.0 دوبانده AC با سرعت‌های بالا هستیم. آداپتور تی‌پی‌لینک آرچر T3U می‌تواند این خلا را تا حدودی رفع کند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

  1. با درود فراوان،
    جناب محمدی زاده، بنده مزاحم همیشگی شما هستم! با پرسش های بسیاااااار طولانی!
    این پرسشم رو در مقاله شما در خصوص مودم های همراه مطرح کردم، اما اون موقع، این صفحه رو ندیده بودم. امیدوارم آشنایی کم بنده با این موارد تخصصی باعث نشده باشه که مطلب نا مربوطی رو اینجا ارسال کرده باشم!
    همونطور که در اون مقاله ازتون پرسیدم، اینجا پرسشم رو دقیقتر مطرح میکنم. من پرسیده بودم چجوری میتونم امواج وای فای یه دوربین فیلم برداری (که ویدیو رو بوسیله وای فای ارسال میکنه)، رو تقویت کنم؟ درواقع سوالی که بیشتر ذهنم رو مشغول کرده، اینه که توی همه مقاله های مربوط به وای فای، و همینطور معرفی دستگاه های این زمینه تخصصی، صرفا به استفاده از وای فای برای توزیع اینترنت اشاره شده و این باعث شده هروقت میخوام دستگاهی رو تهیه کنم برای تقویت امواج اون دوربین، تمرکز اون دستگاه و معرفیش توی اینترنت و حتی دفترچه راهنماش، فقط و فقط به این مطلب پرداخته باشن که چجوری اینترنت یا مودم رو به اون دستگاه متصل کنیم و اصطلاحاً تقویتش کنیم! این موضوع باعث شده هر بار که میخوام دستگاهیی تهیه کنم، شک کنم که آیا میتونه مشکل من رو هم حل کنه؟؟
    الان که توی این صفحه با این آداپتور های آشنا شدم و اتفاقا توی بازار هم زیاد هستن، به این فکر افتادم که میتونن مشکلم رو حل کنن؟؟ هرچند، با اینها، فقط در قسمت دریافت امواج و اونم فقط روی لپتاپ یا PC مشکل حل میشه. در حالی که مثلا وقتی میخوام با موبایل امواج رو دریافت کنم، باز مشکل به قوت خودش باقی هست. و در یک جمله، چجوری میتونم “ارسال” امواج وای فای از دوربینم رو تقویت کنم؟؟؟!
    سپاسگذارم. وقت بخیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا