راهنمای خرید

۵ دلیل ساده برای خرید مودم همراه ۳G/4G زد تی ای MF937

مزیت‌های نسبی که مودم‌های زد تی ای در مقایسه با مودم‌های هواوی و تی پی لینک و دی لینک دارند

مودم‌های همراه و رومیزی ZTE زیادی در بازار ایران هست. مودم‌های ۳G/4G/5G که نه مانند برخی مدل‌های مودم‌های هواوی، معروف و پرفروش و رده بالا هستند و نه مودم‌هایی بسیار گمنام و ناشناخته و ضعیف و رده پایین.

جز چند مودم زدتی ای شاخص، بیشتر این مودم‌ها دارای مشخصات و قیمت متوسطی هستند و دقیقا کاربران عادی را هدف قرار دادند.

شما می‌توانید بیش از ۱۰ نوع مودم همراه ۳G/4G از شرکت ZTE در بازار ایران پیدا کنید که در قیمت و مشخصات مشابه هم هستند یا کمی اختلاف دارند و فقط در ظاهر متنوع می‌شوند.

مودم زد تی ای MF937 یکی از همین مودم‌های همراه ۳G/4G است که توسط شرکت IDH در ایران وارد و گارانتی می‌شود. یک مودم سیم کارتی LTE Cat 4 با وای فای تک بانده و باتری ۲۰۰۰ میلی‌آمپرساعت که حداکثر ۱۰ کاربر یا دستگاه می‌توانند به آن وصل شوند.

همه مشخصات ZTE MF937 را گفتیم و دیگر منتظر چه چیزی هستید؟

مودم زد تی ای MF937

پس، چرا باید مودم زد تی ای MF937 را بخریم؟ با مودم‌های LTE Cat 4 هواوی و تی پی لینک چه فرقی دارد؟

من به ۵ دلیل ساده، اگر بخواهم یک مودم همراه ۳G/4G ارزان قیمت، خریداری کنم؛ یکی از گزینه‌هایم مودم ZTE MF937 است.

بیشتر بخوانید: ۱۱ پرسش و پاسخ مهم درباره خرید اینترنت همراه

شاید این دلایل، اصلا برای شما مهم نباشند یا به خرید این محصول ترغیب‌تان نکنند و ترجیح بدهید برای یک مودم از برندهای دیگر هزینه کنید اما به هر حال، بد نیست نگاهی به مزایای نسبی خرید مودم‌های ZTE داشته باشید:

۱- مودم زد تی ای MF937 آنلاک است

اینکه بتوانید آزادانه هر سیم‌کارتی از هر اپراتوری را روی مودم استفاده کنید؛ مزیت بزرگی است. به‌ویژه، برای مودم‌های جیبی و همراه که ممکن است در یک نقطه، شبکه اپراتوری شلوغ باشد و شبکه اپراتور دیگری خلوت.

بدترین عیب برای یک مودم، لاک بودن فریم‌ویر و ویژگی‌ها و امکانات آن است و بدتر از آن، لاک و آنلاک نصف و نیمه مودم‌ها در بازار و دستکاری‌های مدام توسط هر شرکت و فروشنده ناشی و غیر فنی است.

مودم همراه 3g/4G زد تی ای

مودم‌های ZTE یک مزیت بزرگ دارند و همه آنلاک هستند؛ جز به ندرت و موردی چند مدل وارد بازار ایران شدند که توسط اپراتورهای خارجی لاک شده بود.

مودم زد تی ای MF937 یک مودم آنلاک است و شما می‌توانید سیم‌کارت ۴G همراه اول، ایرانسل، شاتل موبایل، رایتل، های وب و … را روی آن بیندازید و به اینترنت موبایل وصل شوید.

۲- پشتیبانی از همه باندهای فرکانسی موبایل

با یک نگاه به فهرست باندهای فرکانسی مورد پشتیبانی مودم MF937، می‌فهمیم فقط از باند ۴۲ که متعلق به اینترنت TDLTE است؛ پشتیبانی نمی‌کند و همه باندهای فرکانسی دیگر را دارد:

FDD-LTE Bands: ۱, ۲, ۳(۴), ۵, ۷, ۸, ۲۰(۱۲,۱۳,۱۷), ۲۸
TDD-LTE Bands: ۳۸, (۳۹), ۴۰, ۴۱
DC-HSPA+/HSPA/UMTS Band: ۱,۲,(۴), ۵, ۸

باندهای ۱ و ۳ و ۷ و ۳۸ برای اینترنت موبایل یا FDD مهم هستند و در ایران توسط اپراتورهای مختلف استفاده می‌شوند که در این مودم، حاضر و مورد پشتیبانی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اگر می‌خواهید مودم همراه بخرید؛ این ۵ سوال را جواب دهید

پس، یک مزیت دیگر مودم همراه ۳G/4G زد تی ای ۹۳۷ این است که دغدغه باند فرکانسی یا پشتیبانی از این اپراتور یا آن اپراتور را ندارید.

۳- طراحی مودم زد تی ای MF937 زیبا و باریک است

مودم همراه یعنی مودمی که همیشه همراه ما است. اولین ویژگی یک مودم همراه و جیبی، باید وزن کم و اندازه کوچک باشد.

بیشتر بخوانید: تفاوت مودم همراه با مودم جیبی چیست؟

مودم‌های هواوی کارایی خیلی خوبی دارند ولی از نظر وزن و اندازه، همیشه خوب نیستند و برخی مدل‌های همراه این برند، واقعا بزرگ و سنگین و بیشتر مودم رومیزی هستند.

مودم جیبی زد تی ای MF937

مودم ZTE MF937 وزن بسیار کمی دارد و اندازه آن ۱۰۵ در ۶۸ در ۱۴ میلی‌متر است. یک مودم باریک با طراحی زیبا و خوش دست، با کمترین درگاه‌های ارتباطی که یک کاربر روی مودم همراه نیاز دارد یا چراغ‌های LED در پنل اصلی.

فقط سه کلید پاور، ریست و WPS دارد که کلید ریست هم با درآوردن درب پشتی مودم، آشکار می‌شود. باتری جداشدنی و قابل تعویض ۲ هزار میلی‌آمپری دارد که برای ۶ الی ۷ ساعت شارژ نگه می‌دارد و با درگاه میکرو یو اس بی، شارژ می‌شود.

آموزش تنظیم مودم زد تی ای ZTE MF937

این مودم در دو رنگ سفید شیری و مشکی روانه بازار شده است. کلید پاور در وسط پنل جلویی قرار دارد و چراغ‌های LED روی یک نوار قرار گرفتند.

شاید برخی از کاربران ایراد بگیرند که چرا صفحه‌نمایش ندارد یا مثلا کانکتور اتصال انتن خارجی ندارد ولی این‌ها امکانات جانبی هستند که غالبا در مودم‌های با قیمت ۲ میلیون تومان به بالا یافت می‌شوند.

۴- قیمت مودم همراه ZTE MF937 پایین است

بحث قیمت همیشه برای خرید محصولات دیجیتالی و به‌ویژه، مودم‌ها مطرح است. اگر بخواهید فقط یک میلیون تومان هزینه کنید؛ احتمالا مودم ۹۷۳ نزدیک‌ترین گزینه به انتخاب شما باشد.

مودم همراه 4G زد تی ای مدل MF937

قیمت این مودم حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. در برخی فروشگاه‌ها، می‌توانید ۱۰۰ هزار تومان هم ارزان‌تر بخرید و یکی از ارزان ترین مودم‌های جیبی بازار ایران محسوب می‌شود.

مشخصاتی که مودم MF937 دارد را در یک مودم با قیمت ۲ میلیون تومانی هم پیدا می‌کنیم.

مسئله دیگری که باید درباره مودم زد تی ای MF937 گفت؛ داشتن گارانتی از سوی برخی از شرکت‌ها مانند IDH است؛ برعکس برخی مودم‌های جیبی که با گونی وارد ایران شده و فاقد جعبه، باتری، کابل شارژ، گارانتی و ملزومات دیگر هستند.

۵- مدیریت مودم با نرم‌افزار ZTELink روی هر گوشی موبایل

زد تی ای برای مودم‌هایش اپلیکیشن ZTELink را ارائه می‌کند و برخلاف هواوی، از همه مدل‌ها پشتیبانی کرده و روی گوشی‌های اندرویدی و iOS نصب می‌شود.

خیلی مهم است اگر بتوانید از روی گوشی موبایل، تنظیمات یک مودم را مدیریت و کنترل کنید. اپ ZTELink جایگزین صفحه‌نمایش و دکمه منو روی مودم است و به شما اطلاعات کاملی درباره وضعیت آنتن‌دهی و شبکه موبایل، وضعیت شارژ باتری، وای‌فای و مصرف دیتا می‌دهد.

مودم USB 4G زد تی ای مدل MF937

مودم‌های سیم‌کارتی تی‌پی‌لینک هیچ نرم‌افزاری ندارند و مودم‌های هواوی فقط در برخی مدل‌ها از نرم‌افزار HiLink یا HManager پشتیبانی می‌کنند.

به هر حال، نظر من این است که مودم زد تی ای ام اف ۹۷۳ برای کاربرانی که دنبال یک مودم جیبی و همراه ارزان قیمت هستند تا به راحتی در مکان‌های مختلف به اینترنت خودشان وصل شوند؛ گزینه خرید مناسبی است.

این مودم را باید از نظر کارایی و کیفیت در تراز مودم نزتک ۷۷C یا ایرانسل FD-M40 G1 دانست که همیشه شما را آنلاین نگه می‌دارد؛ با کمترین امکانات و قیمت.

خرید مودم ۴G زد تی ای MF937


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

‫3 دیدگاه ها

    1. هدف گذاری جهانی برای فراگیری ۵g سال ۲۰۲۵ هست حالا شما حساب کن تو ایران ۵g چه سالی فراگیر میشه؟بنابراین تا ۴-۵ سال آتی عمر فورجی اگه نگیم به دنیاست به ایران هست هنوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا