راهنمای خرید

برای ثبت‌نام اینترتی خودرو چه نوع اینترنت و مودمی مناسب است؟

وقتی یک موضوع را چندین کاربر سوال می‌کنند؛ می‌توان فهمید که به یک چالش و مطالبه عمومی درآمده است و باید جدی گرفته شود.

ثبت‌نام اینترنتی خودرو در سایت‌هایی ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو و دیگر فروشندگان خودرو یک چالش و مشکل برای کاربران شده است و تا کنون افراد زیادی سوال کردند چه اینترنت و مودمی برای این کار مناسب است.

ظاهرا فقط چند ثانیه فرصت دارید تا یک خودرو را پیش‌خرید یا ثبت‌نام اینترنتی کنید. بنابراین؛ باید سریع‌ترین مودم و اینترنت را داشته باشید و اگر سرعت اتصال شما به سایت ثبت‌نام خودرو کمی کند باشد؛ همه‌چیز از دست رفته است.

برای کاربران و افرادی که از این طریق درآمد کسب می‌کنند؛ چند ثانیه دیرتر و شاید یک ثانیه تاخیر در مودم و اینترنت می‌تواند به ضرری چند میلیونی و شاید چند ده میلیونی ختم شود. پس؛ موضوع مهمی است که بهترین و مناسب‌ترین مودم و اینترنت برای این هدف انتخاب شود.

۵ پیشنهاد برای طرفداران ثبت‌نام اینترنتی خودرو

۱- سعی کنید اینترنت VDSL یا فیبرنوری بگیرید: هر دو این اتصال‌ها می‌توانند سرعتی ۵۰ مگابیت در اختیار شما قرار دهند در حالی‌که نهایت سرعت یک اتصال ADSL برابر با ۱۶ مگابیت است. از مخابرات منطقه‌تان سوال کنید آیا سرویس‌های VDSL یا فیبرنوری به شما می‌دهد؟ حتما هزینه گران‌تری نسبت به ADSL باید بپردازید ولی به‌صرفه‌تر است و سرعت شما در ثبت‌نام را تضمین می‌کند.

۲- سریع‌ترین سرویس ADSL را بگیرید: اگر برای شما استفاده از اینترنت VDSL و فیبرنوری مقدور نیست؛ بهتر است از شرکت اینترنتی یک سرویس ADSL بگیرید که تضمین می‌دهد سرعت ۱۶ مگابیت را به دست شما برساند. برخی از شرکت‌های اینترنتی می‌گویند سرویس ۱۶ مگابیت و شما هم خریداری می‌کنید ولی سرعتی ۱۰ الی ۱۲ مگابیت می‌دهند.

۳- اینترنت ۴.۵G بگیرید: پیشنهاد می‌کنم برای اطمینان بیشتر یک بسته اینترنت پرسرعت ۴.۵G از همراه اول یا ایرانسل هم خریداری کنید. سرعت اینترنت موبایل در صورتی که آنتن‌دهی و مودم خوبی داشته باشید؛ بسیار بیشتر از ADSL است و گاهی اوقات حتی بهتر از VDSL و فیبرنوری خواهد بود.

۴- مودم روتری با کمترین تاخیر بگیرید: حالا می‌رسیم به موضوع خرید یک مودم روتر. برای کارهایی مانند ثبت‌نام اینترنتی خودرو که چند ثانیه و میلی‌ثانیه اهمیت دارند؛ نیاز به مودم روتری با کمترین تاخیر دارید. لزوما بهترین و سریع‌ترین مودم روتر بازار برای کار شما مناسب نیست. مودم روتر ایسوس DSL-AC۶۸U یکی از گزینه‌های مناسب برای این هدف است. این مودم روتر هم از اینترنت ADSL و VDSL پشتیبانی می‌کند و هم تعداد درگاه‌های اترنت گیگابیتی پرسرعت زیادی برای اتصال به کامپیوتر دارد. کمترین تاخیر را هم در اتصال کابلی و وای‌فای دارا است.

۵- مودم رومیزی ۴.۵G و بالاتر بگیرید: برای استفاده از اینترنت موبایل باید یک مودم روتر LTE داشته باشید. پیشنهاد می‌کنم مودم رومیزی بگیرید و در صورت امکان سرعتی بالاتر از ۳۰۰ مگابیت داشته باشد. مودم‌های رومیزی به علت برخورداری از درگاه‌های اترنت و همین‌طور آنتن‌های خارجی سرعت بهتر و تاخیر کمتری نسبت به مودم‌های همراه موبایل دارند. برای مشاهده بهترین مودم‌های رومیزی ۴.۵G به این مطلب مراجعه کنید.

راه‌کار نهایی ما داشتن یک اینترنت ثابت سریع و یک اینترنت موبایل برای پشتیبانی و مواقع ضروری است. بهتر است یک مودم روتر رده بالای ADSL/VDSL برای خودتان تهیه کنید و همین‌طور یک مودم رومیزی LTE داشته باشید.

اصلا استفاده از اینترنت ثابت نسل چهار (TD-LTE) را برای کارهایی مانند گیمینگ و ثبت‌نام اینترنتی خودرو توصیه نمی‌کنیم چون با تاخیر و جیتر بسیار بالایی روبرو هستند و قطعا شما را ناگام خواهند گذاشت.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫31 دیدگاه ها

    1. سلام
      هات‌اسپات تاخیر ایجاد می‌کند و در کاربردهایی مانند ثبت‌نام اینترنتی خودرو که ظاهرا در یک ثانیه همه‌چیز زیر و رو می‌شود؛ این تاخیر کشنده است.

  1. سلام
    ضمن تشکر از راهنمایی شما میخواستم مقایسه ای بین دو مودم روتر وایرلس تی پی لینک Archer VR2800 و مودم روتر وایرلس تی پی لینک Archer VR900 و همینطور مودم asus ac68u که شما نام بردید بفرمایید و اینکه کدام کارایی و ارزش خرید بیشتری دارد ممنون.

    1. سلام
      مدل ایسوس یک روتر است
      بین دو مودم روتر تی‌پی‌لینک هم تقریبا تفاوتی ندارند جز در سرعت روی فرکانس ۵ گیگاهرتز
      اگر دنبال یک مودم روتر ADSL/VDSL هستید به نظر می‌رسد VR900 به صرفه‌تر باشد

  2. سلام لطفا بین مودم های زیر بهترین مودم را معرفی و مقایسه ای بین آنها انجام بدید ممنون
    ۱:Huawei E5788 Gigabit LTE CAT16 Mobile Hotspot
    ۲: Netgear Nighthawk M۱ MR۱۱۰۰ ۴GX Gigabit LTE Mobile Router
    ۳: Netgear Aircard AC810S 4G LTE Cat11 Mobile Hotspot
    ۴: Huawei B618 LTE Cat11 Wireless Gateway

    1. دو مودم اول در رده Cat16 هستند که سرعت یک گیگابیت می‌دهند
      دو مودم بعدی در رده Cat11 هستند که سرعت ۶۰۰ مگابیت می‌دهند
      خو به خود تا حدود زیادی تکلیف مشخص است. اگر برای ایران می‌خواهید فعلا Cat11 بهتر هستند ولی اگر در کشورهایی با سرعت اینترنت یک گیگابیت هستید؛ دو مودم اول بهتر خواهند بود.
      مودم نت‌گیر M1 یکی از بهترین مودم‌های همراه دنیا است و با داشتن درگاه LAN عملکرد فوق‌العاده دارد. به نظرم باید بهتر از مدل هواوی E5788 باشد

  3. سلام لطفا یه مودم معرفی کنید که هم قابل استفاده با adsl و هم اینترنت گوشی ۴G باشه. برای ثبت نام بشه ازش استفاده کرد.

    دوستان واقعا کسی با مودم و اینترنت مناسب تونسته ثبت نام کنه اگه اره اعلام کنید

  4. با سلام از مطلب خوبتون
    انتن های تقویت مودم های ۴Gکه روی پشت بام نصب میشوند با توجه به هزینه زیادی که دارند چه اندازه تاثیر در بهبود سرعت اینترنت دارند. ایا در جایی که مودم به تنهایی انتن دهی دارد آ نتن باعث بالا رفتن راندمان و افزایش سرعت میشود یا فقط برای مناطقی که سیگنال ضعیف است کاربرد دارد؟؟؟؟؟

  5. سلام.به نظرتون استفاده از وی پی اس ایران میتونه کمک کنه؟ خود اتصال به وی پی اس دیلی ایجاد میکنه واسه همین شک دارم بهتره یا نه

  6. سلام
    من با کلی دردسر و… یه مقدار پول جمع کردم که یه ماشین ثبت نام کنم با این شرایط که من کامپیوتر ندارم ایا از طریق گوشی یا یک مودم بی سیم میتونم ثبت نام کنم شما چه پیشنهادی دارید چیکار کنم چی بخرم… یا برم همون کافی نت . با توجه به اینکه منطقه پوشش دهی که #۲۰*رو مزنم فقط ۴Gرو ساپورت میکنه .لطفا جوابمو بده

    1. سلام دوست عزیز
      سرعت ثبت‌نام با کامپیوتر بسیار بالاتره چون سایت‌های ثبت‌نام خودرو زیاد برای موبایل یوزرفرندلی نیستند
      اگر بتوانید بروید یک کافی‌نت پر سرعت یا خانه دوست و آشنایی که اینترنت پرسرعت و کامپیوتر رومیزی دارد بهتر است
      سرعت مودم موبایل شما اگر از مدل‌های جدید امروزی باشد بیشتر از سرعت مودم‌ها و حتی اینترنت ADSL است

  7. سلام خسته نباشید بهترین و پرسرعت ترین مودم روتر چه مدلی توصیه میکنید؟

    برای ثبت نام خودرو میخوام

    1. سلام وقتتون بخیر ببخشید با پی پی اس ایرانی میتونیم به سرعت بالاتری دست پیدا کنیم و بتونیم ثبت نام کنیم یا با تاخیر عمل میکنه.مثلا با سرعت اینترنت بالا و استفاده از وی پی اس ایرانی میتونم ثبت نام کنم؟؟ ممنون میشم جواب بدید

  8. سلام. اگر نقطه اتصال موبایل را فعال کنیم و به عنوان وای فای از طریق لپ تاپ باهاش وارد نت بشیم آیا بهتر از adsl هست
    و آیا این نت موبایل بهتره هست یا مودم ۴gتهیه کنم

  9. سلام من میخوام برای خرید خودرو ازسایت ایرانخودرو یه مودم خوب بخرم که سرعت بالایی داشته باشه چون با سرعت پایین نمیشه خرید کرد
    شما چه مودمی روبه من پیشنهاد میکنید؟

    1. سلام
      ابتدا مقاله زیر را مطالعه کنید:
      https://shabakehchi.com/buyer-guide/7154/what-kind-of-internet-and-modem-is-suitable-for-car-registration

      بعد بهترین مودم‌های ADSL را در این مقاله معرفی کردیم:
      https://shabakehchi.com/buyer-guide/2598/best-modem-router-iran-market-96-06-12

      اگر می‌خواهید مودم روتر همراه، ۴G یا TD-LTE بخرید هم راهنماهای زیر هستند:

      https://shabakehchi.com/buyer-guide/4020/best-modem-router-4-5g-iran

      https://shabakehchi.com/buyer-guide/10152/best-modem-4g-lte-for-gaming

  10. سلام وقت بخیر میشه لطف کنید بگید کدوم بهتره؟؟؟
    نت خونگی با سرعت ۱.۵مگابیت و پینگ ۴ و جیتر ۶ یا نت ۴جی همراه اول با سرعت ۶۰ مگابیت و پینگ ۲۱ و جیتر ۱۲

    1. سلام
      قطعا اینترنت موبایل بهتر است چون شما ابتدا پهنای‌باند زیادی نیاز دارید و بعد باید به تاخیر و جیتر فکر کنید

  11. سلام ایرانسل و همراه اول را به کامپیوتر منتقل کردم منتها سرعت دانلود ایرانسل ۲۵مگابیت وزمان پاسخ ۴۰۰میلی ثانیه است ولی سرعت دانلود همراه اول ۱۲مگابیت وزمان پاسخ ۱۳۰میلی ثانیه است به نظر شما از کدام یک استفاده کنم

    1. باید در شرایط و مکان‌های مختلف تست بگیرید
      بعضی روزها خوب هستند و بعضی روزها بد
      کدام‌یک آنتن BTS نزدیک‌تری به شما دارند؟
      بعد اگر سرعت مهم است و نه پینگ خوب ایرانسل بهتر است ولی مثلا اگر دارید بازی آنلاین می‌کنید پینگ مهم‌تر است

  12. پینگ هم بسیار مهم است ولی چیزی نگفتید در موردش….در ضمن من با ۱۶ مگابیت سرعت و پینگ ۲۰ نتونستم ثبت نام کنم… قطعا رانت و پارتی بازی پشتش هست….۹۰ درصد کسایی که میخرن میخوان بفروشن سود کنند ولی یه نفر که واسه استفاده شخصی لازم داره چه گناهی کرده

  13. سلام.ببخشید من با مودم td_lte. مبین نت بارها برای ثبت نام خودرو اقدام کردم. که موفق نشدم و به این نتیجه رسیدم که خود خودرو سازیها تعمدا ای پی بیشتر متقاضیان رو مسدود میکنند تا سایتشون هنگ نکنه و فقط تعداد محدودی موفق به ثبت نام میشن.نمیدونم ولی به نظر میاد علت موفقیت انها match بودن کامل سخت افزاری و نرم افزاری اشون با سیستم ان خودروساز باشه.!!؟
    واقعا کسی میدونه چجوری بعضی ها ثبت نام موفق میکنند؟ ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا