راهنمای خرید

۵ توسعه‌دهنده وای‌فای دو بانده AC برتر سال ۲۰۱۸

اگر شما یک روتر دوبانده AC در خانه دارید ولی هنوز احساس می‌کنید برخی نقاط آنتن‌دهی و وای‌فای خوبی نیست؛ چاره‌ای جز حرید یک توسعه‌دهنده وای‌فای (Extender) دو بانده ندارید.

البته، می‌توانید روتر خود را ارتقا دهید یا اینکه مکان روتر را عوض کنید. همین‌طور، خرید یک روتر جدید و بریج کردن روتر قدیمی راه‌کار دیگری است که امکان‌پذیر است ولی همه این راه‌حل‌ها گران‌تر و همراه با مشکلات و دردسرهای بیشتری هستند.

برای ریشه‌کن کردن مشکل فقط دو گزینه پیش‌رو دارید؛ راه‌اندازی یک شبکه کابلی مبتنی بر استاندارد اترنت و دیگری استفاده از اکستندرهای وای‌فای AC است.

این توسعه‌دهنده‌های وای‌فای می‌توانند سیگنال‌های روتر AC روی هر دو باند رادیویی را تقویت کرده و در نقطه‌هایی که وای‌فای ضعیف‌تر است؛ به دست شما برسانند یا برای دستگاه‌های کلاینت ارسال کنند.

این دستگاه‌ها معمولا سبک و ساده طراحی شدند؛ به دیوار متصل شده و راه‌اندازی آن‌ها بیشتر از چند دقیقه طول نمی‌کشد.

اگر شما از یک روتر AC استفاده نمی‌کنید؛ بهتر است سراغ خرید یک اکستندر سری N بروید و هزینه کمتری متحمل شوید. حتی اگر می‌خواهید تنها فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز را تقویت کنید؛ می‌توانید از توسعه‌دهنده‌های وای‌فای N استفاده کنید و نیازی به خرید یک اکستندر AC نیست.

بیشتر بخوانید: ۴ وای‌فای اکستندر برتر بازار در سال ۲۰۱۸

اکستندرهای AC برای تقویت هر دو فرکانس ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز طراحی شدند و غالبا قیمت‌هایی گران‌تر از اکستندرهای N دارند.

در سال ۲۰۱۸ این ۵ اکستندر AC زیر را برای خرید پیشنهاد می‌کنیم:

NETGEAR EX6200 AC1200

قیمت: ۹۰ دلار

یک توسعه‌دهنده وای‌فای دو بانده رومیزی با دو آنتن خارجی است. از انعطاف‌پذیری و قدرت لازم برای تقویت دو فرکانس رادیویی سود می‌برد و به فناوری «Fastlane» مجهز است.

با استفاده از فناوری «Fastlane» می‌توان یک باند رادیویی را در بالاترین و بهترین وضعیت تنظیم کرد تا یک دستگاه به آن متصل شود و دستگاه‌های دیگر به روتر بی‌سیم متصل گردند.

این دستگاه در رده AC1200 است؛ با سرعت فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز برابر با ۳۰۰ مگابیت و سرعت ۸۶۷ مگابیت برای فرکانس ۵ گیگاهرتز.

ترکیبی ایده‌آل از سرعت و محدوده پوشش‌دهی را برای کاربران فراهم می‌کند. تصور کنید با این اکستندر می‌توانید یک سالن ۵۰ متری را زیر پوشش وای‌فای تقویت‌ شده ببرید.

به سادگی با کلید WPS راه‌اندازی می‌شود و از یک درگاه USB 3.0 و ۵ درگاه LAN یک گیگابیت هم سود می‌برد.

Linksys RE6500 AC1200

قیمت: ۶۹ دلار

اکستندر RE6500 از شرکت لینک‌سیس نیز یک دستگاه قدرتمند برای تقویت وای‌فای است.

سرعت و دامنه پوشش‌دهی وای‌فای فعلی شما را گسترش می‌دهد و برای خریدش نیازی به هزینه کردن بالا نیست.

این اکستندر AC1200 از ۴ درگاه شبکه اترنت سود می‌برد تا بتوانید دستگاه‌های بیشتری را با کابل شبکه به اینترنت متصل کنید و سرعت بالاتری به دست بیاورید.

RE6500 می‌تواند فقط اطلاعات را روی یک باند رادیویی دریافت و با باند رادیویی دیگر ارسال کند یا اینکه هر دو بانده رادیویی را در بهترین وضعیت و تنظیمات آنتن‌دهی و سرعت قرار دهد.

دارای یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری برای اتصال بلندگو است تا بتوانید به طور بی‌سیم موسیقی را از هر دستگاهی پخش کنید.

TP-LINK RE200 AC750

قیمت: ۲۹ دلار

یکی از معروف‌ترین توسعه‌دهنده‌های وای‌فای دو بانده در بازار است.

دستگاه RE200 در رده AC750 قرار می‌گیرد و آنتن‌های داخلی و جمع‌وجور آن می‌توانند هر سیگنال وای‌فای را تقویت و بازنشر کنند. سرعت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز به مرز ۳۰۰ مگابیت و در فرکانس ۵ گیگاهرتز به ۴۳۳ مگابیت می‌رسد.

مجهز به کلید WPS و درگاه اترنت صد مگابیتی است تا یک دستگاه رومیزی هم بتواند با کابل شبکه به اینترنت متصل شود. 

D-Link Wireless DAP-1520 AC750

قیمت: ۲۳ دلار

یکی دیگر از اکستندرهای AC750 معروف و خوش قیمت بازار که سرعت و محدوده پوشش‌دهی وای‌فای بسیار عالی به کاربران می‌دهد.

اتاق‌های انتهایی یک خانه، راهروها، اتاق‌های طبقه دوم و گوشه‌های دیوار بهترین مکان برای نصب دستگاه دی‌لینک DAP-1520 است.

رابط کاربری و تنظیمات نصب ساده‌ای دارد. با کلید WPS نیز می‌توان زیر یک دقیقه این اکستندر AC را راه‌اندازی کرد.

درگاه شبکه اترنت ندارد ولی عملکرد آن سطح بالایی دارد و عمده کاربران و خریداران آن؛ راضی هستند.

Amped Wireless REC22A AC1200

قیمت: ۴۵ دلار

یک اکستندر دیواری در رده AC1200 با آنتن‌هایی داخلی و اندازه کوچک که می‌تواند به راحتی در هر نقطه و مکانی از خانه یا ساختمان نصب شود.

یک درگاه شبکه اترنت یک گیگابیت دارد و برای استریم صوت و تصویر کارایی بالایی دارد. از تنظیمات WPS پشتیبانی نمی‌کند ولی با کابل شبکه و رابط کاربری ساده آن می‌توانید سریعا REC22A را راه‌اندازی کنید.

شرکت Amped برای این دستگاه یک اپلیکیشن موبایل هم عرضه کرده تا کاربران راحت‌تر بتوانند وای‌فای و روتر AC خود را تقویت کرده و بهبود دهند.

با این دستگاه می‌توانید ۸ شبکه میهمان برای کاربران مختلف یا اتاق‌های دیگر تعریف کنید. قیمت این دستگاه به خاطر قابلیت‌های ویژه‌ای که دارد؛ گران‌تر از نمونه‌های مشابه در بازار است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا