وای‌فای

توسعه‌دهنده‌ای سه بانده با سرعت ۲.۲ گیگابیت و قابلیت اتصال مستقیم به دیوار

شرکت نت‌گیر به مرور در حال تکمیل محصولات شبکه خانواده X4S خود است. این شرکت جدیدترین عضو این خانواده؛ یک اسکتندر سه بانده دیواری در رده AC2200 معرفی کرد.

توسعه‌دهنده EX7500 در خانواده Nighthawk X4S یک محصول رده بالا و حرفه‌ای است. مهم‌ترین ویژگی آن برخورداری از سه باند فرکانسی است و به طور مستقیم به پریز برق دیوار متصل می‌شود. معمولا توسعه‌دهنده‌های دیواری سرعت و قدرت کمتری نسبت به توسعه‌دهنده‌های رومیزی دارند ولی درباره محصول جدید نت‌گیر این‌طور نیست. 

این محصول از دو فرکانس ۵ گیگاهرتز و یک فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سود می‌برد که یک فرکانس ۵ گیگاهرتز روی باندهای کوتاه ۳۶ تا ۴۸ و فرکانس ۵ گیگاهرتز بعدی روی فرکانس‌های بلند ۱۴۹ تا ۱۶۱ است. فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۴۰۰ مگابیتی و فرکانس‌های ۵ گیگاهرتز سرعت‌هایی ۸۶۷ مگابیتی دارند که در مجموع به سرعت ۲.۲ گیگابیت می‌رسیم. 

روی فرکانس‌های ۵ گیگاهرتز، لینک‌های مستقیم و اختصاصی برای اتصال کلاینت به روتر اصلی در شبکه وای‌فای فراهم می‌شود. از ویژگی Smart Roaming استفاده می‌کند که می‌تواند دستگاه‌های موبایل را به بهترین وای‌فای یا فرکانس متصل کند. 

همچنین؛ به فناوری اختصاصی FastLane3 مجهز است که امکان اتصال توسعه‌دهنده به دستگاه‌های دیگر را با بالاترین پهنای‌باند ممکن و در دسترس فراهم می‌کند. 

دیگر ویژگی ممتاز این توسعه‌دهنده وای‌فای؛ استفاده از همان نام وای‌فای روتر اصلی است. از قابلیت MU-MIMO پشتیبانی می‌کند و اپلیکیشن نت‌گیر برای دستگاه‌های اندرویدی، می‌تواند مدیریت دستگاه را ساده‌تر و از وضعیت شبکه‌های وای‌فای گزارش‌دهی کند. 

از کلیدهای ریست و WPS (برای نصب سریع) سود می‌برد و در پنل جلویی دستگاه چراغ‌های نشانگر LED قرار دارند. تقریبا اندازه بزرگی دارد و ۳۰۰ گرم وزن آن است. 

این اکستندر از ۲۰ اکتبر و با قیمت ۱۸۰ دلار روانه بازار می‌شود. پیش از این؛ نت‌گیر یک اکستندر دیگر به نام EX8000 معرفی کرده بود که چهار بانده بوده و قابلیت‌هایی بیشتر از EX7500 داشت. اکستندر EX8000 از اواخر ماه اگوست وارد بازار شده است. 

با استفاده از EX7500 می‌تواند یک خانه یا ساختمان بزرگ چند طبقه را زیر پوشش شبکه‌های وای‌فای برد و برای هر کلاینت مشخص کرد که به کدام فرکانس و شبکه متصل شود. 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا