راهنمای خرید

بهترین مودم روتر دوبانده ADSL/VDSL در محدوده قیمتی یک میلیون تومان

اگر این روزها بخواهید یک مودم روتر جدید بخرید؛ احتمالا دو انتظار و آرزو دارید: دو بانده باشد و از استاندارد اینترنت VDSL پشتیبانی کند.

در حقیقت، باید یک مودم روتر در سال ۲۰۱۹ چنین ویژگی‌هایی داشته باشد و نباید به کمتر از این رضایت بدهید. در شبکه‌چی، بارها درباره دلایل و لزوم خرید مودم روترهای دو بانده صحبت کردیم و در مطلب «به این دلیل مهم بهتر است مودم VDSL به جای مودم ADSL بخرید» هم دلایل خرید یک مودم VDSL را برشمردیم.

مودم‌ روترهای تک بانده دیگر تولید نمی‌شوند و هرچه در بازار است؛ سال‌ها پیش تولید شده و به‌روزرسانی نمی‌شود. مودم روترهای دو بانده سرعت، قدرت و کیفیت اینترنت و وای‌فای بیشتری برای شما به ارمغان می‌آورند و ابزارها و ویژگی‌های به‌روزتری دارند.

به علاوه، حتما خبر تبدیل اینترنت ADSL به VDSL توسط شرکت مخابرات برای ۲ میلیون مشترک را خواندید. پس، باید برای خرید یک مودم روتر VDSL اقدام کنید.

اما یک مودم روتر دو بانده ADSL/VDSL در بازار کنونی ایران چه قیمت است؟ چقدر باید هزینه و بودجه کنار بگذارید؟ 

در بازار می‌توانید مودم روتر دو بانده ADSL/VDSL از ۶۰۰ هزار تومان به بالا پیدا کنید ولی تقریبا مدل‌های در محدوده قیمتی یک میلیون تومان مشخصات بهتری دارند و البته اگر پول بیشتری بدهید؛ مثلا در حدود ۱.۵ میلیون تومان، می‌توانید بهترین مودم روتر را بخرید.

اما فرض می‌کنیم حدود یک میلیون تومان برای خرید یک مودم روتر دو بانده VDSL کنار گذاشتید. کدام مدل بهتر است و چرا؟

بهترین مودم روتر VDSL با قیمت یک میلیون تومان

با نگاهی به بازار و فروشگاه می‌توان فهمید چند مدل برای خرید در دسترس هستند. ایسوس DSL-AC51 که در رده AC750 است (قیمت یک میلیون تومان)؛ تی‌پی‌لینک Archer D2 که باز هم AC750 است (قیمت یک میلیون و هشتاد هزار تومان) و Archer VR400 که یک مودم روتر دو بانده AC1200 است (قیمت یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان).

با مقایسه مشخصات این سه مدل مودم روتر، ما خرید تی‌پی‌لینک آرچر وی ۴۰۰ را پیشنهاد می‌کنیم.

چون وای‌فای این مودم روتر در رده AC1200 است؛ ۳۰۰ مگابیت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۸۶۷ مگابیت روی فرکانس ۵ گیگاهرتز. AC1200 یکی از بهترین رده‌های روترهای دوبانده AC در بازار است و تا کنون پرفروش‌ترین رده هم بوده است.

شما در AC1200 روی هر دو فرکانس سرعت قابل قبولی دارید و با سه آنتن اختصاصی خارجی این دستگاه می‌توانید یک آپارتمان حدود ۱۰۰ متری را زیر پوشش وای‌فای خوبی ببرید.

درگاه‌های ارتباطی تی‌پی‌لینک Archer VR400 نیز کامل هستند: ۳ درگاه LAN صد مگابیتی، ۱ درگاه WAN یک گیگابیتی، ۱ درگاه USB 2.0 و ۱ درگاه RJ11 برای اتصال خط تلفن.

این دستگاه مجموعه کاملی از امکانات و ابزارهای آنلاین دارد و شما از کار با آن لذت می‌برید. از نظر استانداردهای DSL هم هر دو استاندارد +ADSL2 و VDSL2 را پشتیبانی می‌کند که برای سال‌های طولانی در ایران کفایت خواهد کرد.

اگر نمی‌خواهید بیشتر از یک میلیون تومان هزینه کنید؛ پیشنهاد ما خرید مودم روتر ایسوس DSL-AC51 است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫16 دیدگاه ها

  1. با سلام و احترام
    لطفا به من در خرید یک مودم روتر خوب کمک کنید
    بین دو مدل TP-link مردد هستم و نیاز به نظر کارشناسی شما دارم
    یکی Archer C۷ با AC۱۷۵۰ و
    دیگری Archer VR۴۰۰-v۲ با AC۱۲۰۰
    برام حتما مهمه که علاوه بر ADSL از VDSL نیز پشتیبانی بکنه
    لطفا بنده رو از نظرات کارشناسی خودتون درباره مزایا و معایب خرید هر کدوم بهره مند فرمایید
    با تشکر فراوان

    1. سلام
      اصلا این دو مدل محصول تی‌پی‌لینک قابل مقایسه با هم نیستند
      C7 یک روتر دو بانده AC1750 است
      VR400 یک مودم روتر ADSL/VDSL در رده AC1200 است
      اگر مودم می‌خواهید مشخص است که باید VR400 را خریداری کنید که اتفاقا در ایران مودم خوبی از آب درآمده
      اگر مودم مدل بالاتر از AC1200 می‌خواهید باید مدل VR900 را خریداری کنید

  2. سلام.نظرتون در مورد مودم دی لینک DSL-2877AL که البته در دو مدل ، با آنتن داخلی و با آنتن خارجیه،چیه؟

    1. مودم ADSL/VDSL خوبی هستش
      برای کارهای معمولی و مصارف خانگی مورد تایید است ولی نباید روی وای‌فای خیلی قدرتمند اون برای استفاده همزمان چندین دستگاه حسابی باز کنید

      1. یعنی برای ۵ کاربر همزمان نمیشه حساب روش باز کرد؟از طرفی من یک مودم tplink خیلی قدیمی دارم که وای فای نداره و به یک سوییچ وای فای asus وصلش کردم و از طریق اون وای فای می گیرم.البته سوییچش قدیمیه ولی سوییچ خوبیه ولی دیگه باند۵ گیگ رو ساپورت نمیکنه.از طرفی خط adsl ام نویز داره و فقط میتونم از مخابرات اینترنت بگیرم(به اصطلاح مخابرات فیبره، البته تا کافو با کیفیت پایین).بنظرتون خرید این مودم میتونه وضعیت اینترنتم رو دچار یه تغییری کنه که برام محسوس باشه؟ مودم دیگه ای توی این رنج قیمتی سراغ دارید که از این مودم بهتر باشه.متشکرم

    1. سلام
      مودم تی‌پی‌لینک VR400 خوبه از همه نظر ولی پروکسی می‌خوره و VPN نمیشه روش ست کرد
      مودم ایسوس AC55U خوبه که الان بالای دو تومانه ولی از VPN پشتیبانی می‌کنه

    1. سلام
      برای ایران تفاوتی میان نسخه V1 و V2 نیست.
      فقط V2 از برخی فرکانس‌های رادیویی وای‌فای کشورهای اروپایی هم پشتیبانی می‌کند

  3. ممنون از پاسخ.
    سوال دیگری که دارم این است که آیا روشن و خاموش کردن مداوم مودم به آن آسیب می‌زند؟
    خیلی‌ها عادت دارند شبها قبل از خواب مودم را خاموش و صبح دوباره روشن می‌کنند، با این توجیه که این امواج برای سلامتی مضر است…

    1. سلام
      صحبت در این باره زیاد است
      هر شب خاموش کردن مودم خوب نیست و در درازمدت به آن آسیب می‌زند.
      اگرچه هرگز ثابت نشده است امواج وای‌فای روی سلامتی مردم تاثیرگذار هستند ولی بهتر است مودم در مکانی باشد که در آن‌جا نمی‌خوابید. مثلا مودم در اتاق‌های خواب نباشد و در سالن اصلی باشد. به این شکل هم فاصله زیادی با محل خواب شما دارد و هم اگر روشن بماند مسئله‌ای نیست.

  4. سلام خسته نباشید میخواستم ببینم ایم مدل مودم( مودم روتر VDSL/ADSL تی پی-لینک مدل TD-W9970) چطوری هستش برای مصرف خانگی میخوام که نهایت استفاده ام ازش باز کردن اینستاگرام هست ولی سرعت برام مهمه اگر مدل های دیگه ای هم سراغ دارید ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام دوست عزیز
      هر کدام مزایا و معایبی دارند. تراشه و کیفیت ساخت V2 بهتر است ولی در V3 همگی درگاه‌ها هزار مگابیتی شدند. در مقاله زیر کامل این مودم‌ها را مقایسه کردیم. ببینید کدام ویژگی‌ها را بیشتر نیاز دارید و براساس آن‌ها انتخاب کنید:
      https://shabakehchi.com/review/16479/archer-vr400-v3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا