راهنمای خرید

چرا مودم +ADSL2 دی‌لینک DSL-124 این‌قدر محبوب و پرفروش شده است؟

اگر این روزها قصد خرید مودم ADSL داشتید یا سری به بازار و فروشگاه‌های شبکه‌ای زدید؛ احتمالا مودم دی‌لینک DSL-124 یا DSL-124 New را به شما پیشنهاد دادند.

این مودم یک تازه‌وارد بازار ایران نیست و مدتی است که در فروشگاه‌ها و سایت‌های خرید آنلاین ظاهر شده ولی در یک ماه اخیر سریعا رشد کرد و فروش بالایی داشت.

علت آن هم قیمت بسیار خوب این مودم در کنار کامل بودن مشخصات مورد نیاز کاربران برای یک مودم ADSL است.

مودم دی‌لینک DSL-124 یا DSL-124 New حداکثر قیمتی ۵۰۰ هزار تومانی دارد؛ یعنی ۲۰۰ هزار تومان با قیمت ارزان‌ترین مودم‌های +ADSL2 نسبتا متوسط برندهای دی‌لینک و تی‌پی‌لینک فاصله دارد ولی از نظر مشخصات فنی هیچ چیزی کمتر از آن‌ها ندارد. بنابراین؛ منطقی است که هر کاربر ترجیح دهد این مودم را خریداری کند.

دی‌لینک DSL-124 یا دی‌لینک DSL-124 New یک مودم +ADSL2 با وای‌فای ۳۰۰ مگابیت سری N روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و دو آنتن خارجی ۵ دسی‌بلی است.

چهار درگاه شبکه LAN صد مگابیتی دارد که یک درگاه می‌تواند WAN صد مگابیتی باشد؛ به کلیدهای روشن/خاموش مودم، ریست، روشن/خاموش وای‌فای و کلید WPS مجهز است و یک سری کامل چراغ LED در پنل جلویی دارد. یک درگاه RJ11 هم برای اتصال خط تلفن ثابت به مودم و استفاده از اینترنت ADSL دارد.

اندازه این مودم بسیار مناسب و جمع‌وجور است. فقط ۱۴۵ گرم وزن دارد و راحت می‌شود هر جایی آن را نصب و استفاده کند. کیفیت ساخت نسبتا خوبی دارد و از همه استانداردها و پروتکل‌های رایج پشتیبانی می‌کند.

مشخصات خوب؛ قیمت خوب‌تر

به سیستم رمزنگاری WPA/WPA2 مجهز است و قدرت فیلترسازی آدرس مک و بسته‌های اینترنت را دارد. در پنل مدیریتی آن شاهد انواع ابزارها مانند فایروال Built-in NAT یا ATM QoS هستیم. از ویرژوال سرور و VLAN پشتیبانی می‌کند و قابلیت Quality of Service یا کیفیت خدمات روی آن فعال است.

همه این مشخصات را در کنار قیمت بسیار مناسب ۵۰۰ هزار تومانی این دستگاه قرار دهید تا متوجه شوید چرا هزاران عدد از آن در ماه‌های اخیر به فروش رفته است. اصلا، شرکت دی‌لینک این مودم را برای کشورهای دارای بازارهای پایینی مانند هند، پاکستان، مصر و کشورهای شمال آفریقا عرضه کرده که حالا وارد بازار ایران شده است.

همین مشخصات را هم مودم‌هایی مانند دی‌لینک DSL-2740U یا DSL-2750U و همین‌طور تی‌پی‌لینک TD-W9960 و TD-W9961N دارند ولی حداقل ۱۵۰ الی ۲۰۰ هزار تومان گران‌تر هستند.

مودم دی‌لینک DSL-124 به خوبی نشان می‌دهد هنوز قدرت خرید مردم در بازار حدود ۵۰۰ هزار تومان است و مودم‌های بالاتر از این قیمت با استقبال کم روبرو می‌شوند.

نکته‌ای که باید اشاره شود؛ تفاوت دو مدل DSL-124 و DSL-124 New است. در ظاهر و مشخصات این دو مدل تفاوت آن‌چنانی نیست و فقط فریم‌ویر مودم دی‌لینک DSL-124 New به‌روزتر است. دی‌لینک با نصب یک فریم‌ویر جدیدتر و افزودن عبارت «New» به یک مدل مودم قدیمی خود؛ سعی در عرضه آن به بازارهای جدیدتر می‌کند و بیشتر یک حربه تبلغیاتی است که البته خوب می‌گیرد و باعث افزایش فروش آن می‌شود.

نمی‌توانم توصیه کنم مودم DSL-124 را خریداری کنید یا خیر؛ ولی اگر نمی‌خواهید بیشتر از ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان برای خرید یک مودم هزینه کنید؛ فعلا این گزینه بهترین انتخاب شما است.

لینک خرید مودم دی‌لینک DSL-124 از سایت دیجی‌کالا

لینک خرید مودم دی‌لینک DSL-124 New از سایت دیجی‌کالا


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫2 دیدگاه ها

    1. سلام
      بیشتر از اینکه تبلیغ باشه، جوابی به صدها درخواستی است که روزانه داریم و ازمان می‌خواهند یک مودم همه‌چیز تمام ولی با ۵۰۰ تومان معرفی کنیم 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا