راهنمای خرید

تفاوت مودم‌های دی‌لینک ۲۷۴۰U و ۲۷۵۰U چیست و کدام‌یک را بخریم؟

همان داستانی که برای تفاوت مودم‌های تی‌پی‌لینک TD-W9960 و TD-W9970 گفتیم؛ برای مودم‌های دی‌لینک DSL-2740U و DSL-2750U نیز صادق است.

مودم‌های ۲۷۴۰ و ۲۷۵۰ دی‌لینک جزو پرفروش‌ترین مودم‌های ADSL بازار ایران هستند و بیش از ۷ الی ۸ سال است که پشت ویترین مغازها و فروشگاه‌های شبکه دیده می‌شوند.

در سایت دیجی‌کالا به تنهایی نزدیک به ۱۰۰۰ نفر خرید مودم دی‌لینک ۲۷۴۰U و ۳۸۰ نفر خرید مودم دی‌لینک ۲۷۵۰U را سفارش کردند. بیش از ۲۵۰۰ کامنت و نظر روی این محصولات نشان می‌دهد چقدر مورد توجه کاربران بودند.

هر دو مودم در عین سادگی، کارایی خوبی برای مصارف اینترنت خانگی دارند و امکان ندارد یک کاربر معمولی از آن‌ها راضی نباشد. قدرت آنتن‌دهی، وای‌فای، درگاه‌های ارتباطی و امکانات نرم‌افزاری پنل مدیریتی آن‌ها به اندازه‌ای هست که احساس کمبودی نکنند و قیمت مناسب آن‌ها هم مزید بر خریدشان است.

اما یک پرسش اساسی باز برای این دو مودم خوش ساخت دی‌لینک مطرح است: تفاوت مودم‌های DSL-2740U و DSL-2750U چیست؟

این سوال زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم تفاوت قیمت این دو مودم در بازار نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان رسیده است. 

مودم دی‌لینک DSL-2750U روی سایت دیجی‌کالا با قیمت ۱.۰۸۰.۰۰۰ تومان و دی‌لینک DSL-2740U با قیمت ۷۸۰.۰۰۰ تومان به فروش می‌رسند. در بازارهای دیگر هم شاهد فاصله ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومانی این مودم‌ها هستیم. 

تفاوت دی‌لینک DSL-2740U و DSL-2750U

بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تفاوت این دو مودم در یک درگاه USB 2.0 است.

مودم ۲۷۵۰ علاوه بر چهار درگاه شبکه اترنت LAN که یک درگاه آن برای مصارف WAN هم هست و همگی صد مگابیتی هستند و یک درگاه RJ11 برای اتصال خط تلفن ثابت خانه، دارای یک درگاه USB 2.0 هم برای اشتراک‌گذاری اطلاعات است.

مودم ۲۷۴۰ دی‌لینک درگاه USB 2.0 را ندارد ولی همان تعداد درگاه LAN/WAN صد مگابیتی به همراه یک درگاه RJ11 خط تلفن را دارد.

هر دو مودم دارای دو آنتن خارجی وای‌فای با قدرت ۵ دسی‌بل هستند و از یک تراشه مرکزی، تراشه وای‌فای و مادربورد سود می‌برند.

هر دو مودم به وای‌فای تک بانده N300 مجهز بوده و از کلیدهای روشن/خاموش دستگاه، روشن/خاموش وای‌فای در کنار کلیدهای ریست و WPS برخوردار هستند.

طراحی این دو مودم هم نزدیک و مشابه هم هست و فقط در پنل پشتی همان تفاوت درگاه USB 2.0 را دارند.

خوب، با این دانش می‌توان به راحتی تصمیم گرفت کدام مودم را خرید. اگر نیاز به درگاه USB دارید؛ سراغ خرید مودم ۲۷۵۰ بروید و اگر مطمئن هستید نیازی به درگاه USB روی مودم و روتر ندارید؛ دی‌لینک ۲۷۴۰ برای شما کفایت می‌کند.

نگران سرعت اینترنت روی ADSL نباشید چون هر دو مودم از استاندارد +ADSL2 و سرعت حداکثر ۲۴ مگابیت پشتیبانی می‌کنند.

خرید مودم دی‌لینک DSL-2740U از سایت دیجی‌کالا

خرید مودم دی‌لینک DSL-2750U از سایت دیجی‌کالا


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫8 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا