اخبار ایران

اپراتورها از روز شنبه ۲۴ ساعت فرصت دارند اختلال کلاب‌هاوس را رفع کنند

مصوبه هیات وزیران برای رفع اختلال کلاب‌هاوس به اپراتورها ابلاغ شد

مصوبه هیئت وزیران درباره اختلال وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارها توسط اپراتورها ابلاغ شد.

این مصوبه اواخر فروردین ماه توسط هیئت وزیران به تصویب رسیده بود و در اولین مورد برای رفع اختلال شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس اجرایی خواهد شد.

نشریه پیوست با انتشار عکسی از این ابلاغیه که امروز ۲ اردیبهشت ماه به همه اپراتورها و شرکت‌های اینترنتی FCP ابلاغ شده است؛ از روز شنبه فرصت یک هفته‌ای آن‌ها برای برداشتن اختلال عمدی روی کلاب‌هاوس آغاز خواهد شد. هیئت وزیران جریمه‌های بسیار سنگینی را برای اپراتورهای متخلف در نظر گرفته است.

چند روزی است که شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس با اختلال‌هایی روبرو شده است. ابتدا، تصور می‌شد کلاب‌هاوس در ایران با دستور قضایی فیلتر شده است ولی بعدا و پس از پیگیری‌های وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات مشخص شده فقط سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و شرکت مخابرات ایران به عمد اختلال‌هایی را روی کلاب‌هاوس ایجاد کردند.

جزئیات مصوبه هیئت وزیران

در این مصوبه ابلاغ شده به اپراتورها توسط هیات وزیران تصویب و با امضای اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری به اپراتورها ابلاغ شده است از سه بند مشخص تشکیل شده است.

در بند اول این مصوبه تاکید شده که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موظف است با جمعآوری مستندات ظرف ۲۴ ساعت محدودیت، اختلال یا انسداد را به اپراتورها اعلام و هم‌زمان مراتب محدودیت ، اختلال یا انسداد را در پایگاه اطلاع‌‌رسانی خود منتشر کند.

همچنین در بند دوم این مصوبه آمده است که در صورتی که اپراتورها ظرف ۲۴ ساعت از زمان اعلام رگولاتوری نسبت به رفع محدوددیت، اختلال یا انسداد اقدام نکنند، سازمان موظف است تا زمان رفع تخلف روزانه تا سقف ۵۰ میلیارد تومان اپراتورهای متخلف را جریمه کنددر این بند آمده است که اپراتور متخلف موظف است با اعلام به سازمان مبالغ جریمه را به حساب خزانهداری کل کشور واریز کند.

اما در بند سوم و در راهحل نهایی گفته شده است که در صورتی که پس از یک هفته از اعلام سازمان، اپراتورها بازهم نسبت به رفع محدودیت، اختلال یا انسداد اقدام نکرد، رگولاتوری مجاز است با رعایت وظایف و اختیارات مقرر در اساسنامه و دیگر قوانین و مقررات مربوط، علاوه بر جریمه تعیین شده این تصویب نامه، نسبت به تعلیق (لغو موقتیا کاهش مدت اعتبار پروانه اپراتور حداکثر به مدت دو سال اقدام کند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا