اخبار ایران

مصوبه اینترنت نامحدود لغو شد؛ بازگشت آرامش به فضای اینترنت کشور

دیروز خبرهایی مبنی بر لغو مصوبه اینترنت نامحدود به گوش رسیده بود و در نهایت؛ دیشب وزیر ارتباطات از لغو و تعلیق این مصوبه جنجال‌برانگیز خبر داد. در روزهای گذشته؛ با انتشار جدول تعرفه‌های اینترنت نامحدود یا اتصال‌محور؛ کاربران زیادی از طریق شبکه‌های اجتماعی شکایت خود را ابراز کردند. 

محمود واعظی؛ وزیر ارتباطات دولت یازدهم در صفحه شخصی اینستاگرام خود با اشاره به پیشنهاد مطرح شده از سوی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت برای توقف اجرای مصوبه جدید اینترنت پرسرعت و نارضایتی کاربران از این مصوبه گفت:

با توجه به اینکه پیشنهاد مطرح شده در خصوص تعرفه‌های اینترنت ثابت مبتنی بر اتصال (مدل فروش سرعت به جای حجم) مورد استقبال قرار نگرفت و این مصوبه هنوز مراحل اداری و ابلاغ را طی نکرده و اجرایی هم نشده، قرار شد اجرای آن متوقف شود.

وزیر ارتباطات تاکید کرد:

دستور دادم کمیته بررسی تعرفه‌ها، مجددا پیشنهادی با رعایت منافع و مصالح کاربران تهیه و ارائه کند.

انتشار جدول تعرفه‌های مدل جدید اینترنت در روزهای گذشته؛ نارضایتی کاربران را در پی داشت و به اعتقاد کارشناسان هم با منافع و اهداف تعریف شده و هم با مصالح کاربران در تضاد بود. تعرفه‌های پیش‌بینی شده باعث ضرر و هزینه بیشتر کاربران پرمصرف و کسب‌وکارهای کوچک می‌شد و سردرگمی و بلاتکلیفی آن‌ها را رقم می‌زند. 

در صحبت‌های اولیه مطرح شده درباره اینترنت اتصال‌محور؛ قرار بود سرعت ملاک اصلی قیمت‌ها و سرویس‌ها باشد و کاربران بتوانند به طور نامحدود از حجم استفاده کنند ولی با انتشار جدول تعرفه‌های این مدل اینترنت؛ مشخص شد که کمیسیون رگولاتوری برعکس عمل کرده و مجددا حجم ملاک اصلی تعیین قیمت اینترنت است. 

وزارت ارتباطات رویکردی صحیح و عاقلانه برای لغو این مصوبه در پیش گرفته و  مجددا باید بررسی‌های کارشناسی و همه‌جانبه‌ای روی قیمت‌های مدل جدید تعرفه‌های اینترنت ایران صورت گیرد تا هم اپراتورها و هم مردم یک گام دیگر به سوی دسترسی به اینترنت پرسرعت و ارزان بردارند نه اینکه نگران از دست رفتن اتصال و وضعیت فعلی اینترنت خود باشند. 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا