اخبار ایران

جدول قیمت بسته‌های اینترنت نامحدود منتشر شد: ارزان‌تر اما سرعت بیشتر

اگر خبرهای چند روز گذشته را دنبال کرده باشید؛ حتما از طرح توقف فروش اینترنت حجمی و ارایه بسته‌های اینترنت نامحدود توسط سرویس‌دهنده‌ها و اپراتورها تا دو هفته دیگر اطلاع پیدا کردید. امروز برخی از سایت‌ها جزییات بیشتری درباره قیمت‌ها و سرویس‌های اینترنت نامحدود منتشر کردند. 

به گزارش خبرگزاری مهر؛ صادق عباسی شاهکوه معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جزییات بیشتری درباره مدل جدید محاسبه تعرفه اینترنت مبتنی بر سرعت برای کاربران کم مصرف و پر مصرف ارایه داده است. به گفته این مقام مسئول؛ نرخ‌های جدید بر مبنای ۶ مدل سرعت اینترنت در نظر گرفته شده‌اند که با توجه به میزان مصرف کاربران ADSL هزینه ماهانه اینترنت برای کاربران کاهش یافته است. در همین حال محدودیت ارائه فناوری نیز برداشته شده است و اپراتورها می‌توانند متناسب با تقاضای سرعت کاربر به وی اینترنت ADSL، فیبرنوری و VDSL بدهند.

براساس مدل جدید محاسبه قیمت اینترنت؛ یک کاربر کم مصرف می‌تواند با پرداخت هزینه‌ای ۱۰ هزار تومانی از اینترنت با سرعت ۵۱۲ کیلوبیت تا ۲ مگابیت و حجم ۳ گیگابایت ترافیک بین‌الملل و ۶ گیگابایت ترافیک داخلی استفاده کند. همان‌طور که در جدول زیر نیز مشاهده می‌شود؛ باز هم سقف حجم و سرعت دیده شده است که البته سقف سرعت از ابتدا قرار بود در اینترنت نامحدود لحاظ شود ولی سقف حجم نشان‌دهنده این است که به معنای واقعی اینترنت نامحدود نیست. اما قیمت‌ها در مدل جدید نسبت به گذشته ارزان‌تر شده‌اند. 

مصوبه جدید اینترنت نامحدود طی هفته جاری به اپراتورها اعلام و آن‌ها هم یک هفته فرصت دارند تا براساس مدل جدید سرویس‌های خود را تغییر و ارایه بدهند. بنابراین؛ پیش‌بینی می‌شود حداکثر یک شهریورماه کاربران اینترنت را با سرعت و قیمت متفاوت دریافت کنند.

جدول تعرفه‌های جدید بسته‌های اینترنت نامحدود به صورت زیر است:

سرعت اینترنت  سقف مصرف اینترنت بین الملل (حجم برمبنای گیگابایت)  سقف مصرف اینترنت داخلی (حجم برمبنای گیگابایت) قیمت ماهانه (تومان)
۵۱۲ کیلوبیت تا ۲ مگابیت برثانیه ۱۰ گیگابایت ۲۰ گیگابایت  ۲۰ هزار تومان

 

 ۵۱۲ کیلوبیت تا ۲ مگابیت برثانیه (کم مصرفها) ۳ گیگابایت  ۶ گیگابایت  ۱۰ هزار تومان
 ۲ مگابیت تا ۶ مگابیت برثانیه ۱۰ گیگابایت  ۲۰ گیگابایت  ۳۵ هزار تومان 
 ۶ مگابیت تا ۲۰ مگابیت برثانیه ۱۰ گیگابایت  ۲۰ گیگابایت  ۵۰ هزار تومان 
 بالای ۲۰ مگابیت برثانیه (پرمصرف تجاری) تا سقف ۲۰۰ گیگابایت  ۱۴۰۰ گیگابایت  ۲۵۰ هزارتومان  
 ۵۰ مگابیت برثانیه (فیبرنوری) تا سقف ۲۰۰ گیگابایت  ۱۴۰۰ گیگابایت 

۳۰۰ هزارتومان 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا