اخبار ایران

بسته‌های اینترنت نامحدود شبانه ایرانسل و رایتل حذف شدند

اکنون فقط همراه اول یک بسته اینترنت نامحدود شبانه روزانه دارد

چند روزی است کاربران شبکه‌های اجتماعی از حذف بسته‌های اینترنت نامحدود شبانه ایرانسل و رایتل خبر می‌دهند. بررسی‌های سایت شبکه‌چی نیز نشان می‌دهد اکنون فقط بسته اینترنت شبانه همراه اول باقی مانده است.

اوایل فروردین ماه بود که اپراتورهای همراه در یک اقدام هماهنگ، بسته‌های اینترنت نامحدود شبانه، هفتگی و ماهیانه خود را حذف کردند و فقط یکی دو بسته شبانه که باید هر روز خریداری و در همان شب استفاده می‌شد؛ باقی ماندند.

همراه اول بسته نامحدود ۳۰ روزه ۱ بامداد تا ۱۱ صبح خود با ۱۰۰ گیگابایت مصرف اینترنت را به قیمت ۱۹۹۰۰ تومان باقی گذاشته بود.

ایرانسل هم دو بسته نامحدود ۳ ساعته با قیمت ۲ هزار تومان و بسته نامحدود روزانه از ۲ الی ۷ صبح به قیمت ۸ هزار تومان را حذف نکرد و هنوز امکان انتخاب و خرید و استفاده از آن بود.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بسته اینترنت موبایل ایرانسل در سال ۱۴۰۱

در ادامه، ایرانسل بسته نامحدود ۳ ساعته را نیز حذف کرد و فقط بسته نامحدود روزانه باقی ماند که این بسته نیز اینک حذف شده است و دیگر هیچ بسته اینترنت نامحدودی برای خرید از ایرانسل در دسترس نیست.

بسته اینترنت شبانه ایرانسل
تنها بسته اینترنت نامحدود شبانه ایرانسل که اکنون حذف شده

ما با بررسی اپلیکیشن «ایرانسل من» و همین‌طور بازدید از سایت فروشگاه ایرانسل در وب، هیچ گزینه‌ای برای خرید بسته اینترنت شبانه یا بسته اینترنت نامحدود پیدا نکردیم.

بسته اینترنت نامحدود ایرانسل
ایرانسل هیچ بسته اینترنت نامحدود یا شبانه ندارد

اپراتور رایتل هم دو بسته شبانه با حجم ۱۰ گیگابایت و ۱۲ گیگابایت برای بازه مصرف ۳۰ روزه با قیمت‌های پایین ۸ و ۱۰ هزار تومان داشت که اکنون حذف کرده است.

در پنل خرید بسته اینترنت رایتل نیز هیچ گزینه‌ای برای جست‌وجو و خرید بسته شبانه یا نامحدود نیست.

بسته اینترنت نامحدود رایتل
حذف بسته‌های اینترنت شبانه رایتل

اکنون، تنها همراه اول است که هنوز بسته اینترنت نامحدود ۳۰ روزه خود را حذف کرده است که البته حجم مصرف منصفانه آن فقط ۱۰۰ گیگابایت است و عملا نیز نامحدود نیست و صرفا شبانه و ارزان‌تر از بسته‌های دیگر است.

بسته اینترنت نامحدود همراه اول
تنها بسته اینترنت نامحدود شبانه باقی مانده

این در حالی‌ است که بسته‌های اینترنت موبایل روزانه، حجم‌های بسیار کمی داشته و عملا برای کاربران نه به صرفه و نه کافی هستند.

از سوی دیگر، عمده مشترکان اینترنت ایران در سال‌های اخیر، کاربران اینترنت موبایل هستند و اینترنت ثابت در همه‌جا و برای همه در دسترس نیست.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بسته اینترنت همراه اول در سال ۱۴۰۱

به نظر می‌رسد اپراتورها برای جبران افت درآمدهای خود پس از فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام و اختلال‌های موجود، سراغ سیاست حذف بسته‌های اینترنت نامحدود شبانه رفتند.

ضمن اینکه زمزمه‌هایی درباره افزایش قیمت اینترنت دیتا از سال آینده به گوش می‌رسد.

شما خواننده عزیز سایت شبکه‌چی، بگویید هنوز به بسته‌های اینترنت نامحدود شبانه دسترسی دارید یا خیر؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

‫8 دیدگاه ها

  1. (جبران افت درآمدهای خود) دقیقا واسه همینه.
    و همین طور بعد از روی کار آمدن دولت رئیسی بسته های شبانه کم کم حذف شدن انگار با اینترنت کلا مشکل دارن.
    خداپدر مادر آذری جهرمی رو بیامرزد یک کارایی داشت انجام میداد.
    adsl هم که سیمکشی مخابرات داغون تجهیزات شرکت ها قدیمی به زور ۱۰ مگ میده هر وقتم دوست داشته باشه قطع میشه.

  2. اما بنظر من اوضاع اینترنت الان فقط مقصرش اونایی هستن که بخاطر مردن مهسا امینی به حرف چهار نفر کشور رو بهم میخواستن بریزن خوب چی گیرشون اومد به غیراز اینکه کلی آدم کشته شد و راهی زندان شدن و اینترنتم اوضاعش این شده(فیلتر شدن vpn و اینستا و واتساپ و …. بخاطر همین آشوبها شد)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا