اخبار ایران

تا پایان سال ۲۰ هزار خانوار گیلانی به اینترنت فیبر نوری متصل می‌شوند

توسعه اینترنت VDSL و FTTH در برنامه‌های مجموعه ارتباطی استان گیلان است

تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰ هزار خانوار گیلانی به اینترنت FTTH وصل می‌شوند و تا سال ۱۴۰۳ نیز ۳۰۰ هزار خانوار به فیبر نوری مجهز می‌شوند.

این خبر را فرزاد توکلی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان رسانه‌ای کرده است و می‌گوید تا کنون، ۱۰۸ کیلومتر فیبر نوری در استان گیلان اجرایی شده است.

به گفته توکلی، در راستای راهبردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه شبکه فیبر نوری، استان گیلان با همکاری شرکت‌های دارای پروانه FCP و FTTH، طرح احداث فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها را از شهر رشت آغاز کرده و به سایر شهرها رسانده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان می‌گوید پیرو طرح پروژه ۲۰ میلیون پورت FTTH وزارت ارتباطات، تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰ هزار خانوار در استان گیلان می‌توانند به فیبر نوری وصل گردند. همچنین، تلاش می‌شود تا سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۳۰۰ هزار خانوار در سراسر استان به اینترنت FTTH و فیبر نوری متصل شده باشند.

بیشتر بخوانید: ۲۰ پرسش و پاسخ مهم درباره خرید اینترنت FTTH (فیبر نوری)

او درباره جزئیات بیشتر این پروژه در استان گیلان می‌گوید:

«پروژه FTTX در رشت با همکاری شرکت «فناپ تلکام» دارنده پروانه FCP و با همکاری شهرداری رشت و استانداری گیلان در سطح ۱۰۸ کیلومتر اجرا شده و ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری دیگر نیز تا پایان سال ۱۴۰۳ برای استان گیلان در دستور کار قرار گرفته که پس از اجرا در مجموع ۳۰۰ هزار خانوار تحت پوشش قرار می گیرند.»

توکلی اعلام کرد تا کنون ۴ هزار پورت FTTH در شهر رشت نصب و ایجاد شده است که تا پیش از پایان سال به ۲۰ هزار پورت می‌رسد.

فیبر نوری

او در پاسخ به سوالی درباره نوع اینترنت و خدماتی که ارائه می‌شود؛ گفت:

«توسعه کافوی نوری برای ارائه خدمات تلفن ثابت، VDSL و FTTH در برنامه‌های این شرکت است و با برنامه‌ریزی در تلاش هستیم تا این پروژه در کوتاه‌ترین زمان محقق شود.»

بیشتر بخوانید: تفاوت اینترنت FTTH با FTTB و دیگر مدل‌های فیبر نوری چیست؟

مدیرکل ارتباطات استان گیلان از تلاش مجموعه ارتباطات گیلان برای زیر پوشش بردن ۱۲۳ روستای بالای بیست خانوار این استان برای اینترنت پرسرعت خبر داد و گفت:

«با ارتقاء تکنولوژی ۱۶ سایت ارتباطی برای پوشش ۱۸ روستا و همچنین نصب و راه‌اندازی ۶۵ سایت جدید، که نصب ریپیتر و افزایش ارتفاع را شامل می‌شود، پوشش ۱۰۵ روستا در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.»

برای مشاهده تعرفه اینترنت فیبر نوری شرکت‌های مختلف به لینک‌های زیر مراجعه کنید:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا