اخبار ایران

۶۵۰‌ امین سایت ۵G ایرانسل افتتاح شد؛ ۵۵۰ هزار نفر تجربه ۵G دارند

۶.۲ میلیون گوشی تلفن همراه با قابلیت پشتیبانی نسل پنجم در شبکه ایرانسل وجود دارد

امروز، طی مراسم ۱۷ امین سالگرد تاسیس ایرانسل، از ۶۵۰ امین سایت ۵G رونمایی شد و مدیرعامل این اپراتور، اطلاعاتی درباره دسترسی به اینترنت موبایل و وضعیت کاربران ارائه کرد.

با هم آخرین آمار و اطلاعات و خبرهای جدید درباره اینترنت‌های ۵G، فیبر نوری، شبکه ۳G/4G را از زبان مدیرعامل ایرانسل می‌خوانیم:

راه‌اندازی اینترنت 5G ایرانسل

آخرین اطلاعات درباره ۵G ایرانسل

بیژن عباسی آرند، مدیر عامل ایرانسل در این مراسم گفت ۶.۲ میلیون گوشی تلفن همراه با قابلیت پشتیبانی از اینترنت ۵G در شبکه ایرانسل وجود دارد و تا کنون ۵۵۰ هزار نفر تجربه اتصال به ۵G داشتند.

او اشاره کرد قفل بودن گوشی‌ها برای ۵G اپراتورهای ایرانی، یکی از موانع اصلی توسعه نسل پنجم است:

«عمده واردکنندگان نتوانستند با شرکت‌های تولیدکننده این موبایل‌ها به تفاهم برسند و برخی برندها در برخی مدل‌ها این موضوع را درست کردند، اما به‌طور کلی هنوز با مانع بزرگی مواجه هستیم.»

این گفته مدیرعامل ایرانسل نشان می‌دهد هنوز مشکل عدم اتصال گوشی‌های آیفون و سامسونگ به سایت‌های نسل پنجم ایران حل نشده است.

عباسی آرند اعتقاد دارد چالش دیگر توسعه ۵G در ایران، مسئله تولید محتوا روی این بستر و توزیع آن است؛ چون در نسل پنجم شبکه‌های موبایل، سرعت بسیار بالا است و نیاز به محتوای اختصاصی دارد.

مدیرعامل ایرانسل گفت امروز سایت ۶۵۰ نسل پنجم این اپراتور وارد مدار می‌شود و تا پایان سال به ۱۰۰۰ سایت ۵G فعال خواهیم رسید.

آمار ایرانسل

آخرین وضعیت اینترنت فیبر نوری ایرانسل

مدیرعامل ایرانسل در مراسم ۱۷ امین سالگرد تاسیس این اپراتور گفت موفق به دریافت پروانه UNSP از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شدیم و تعهد پوشش دادن ۵ میلیون خانوار را دادیم.

او گفت برای این هدف نیاز به ۵۳۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری و فیبرکشی ۱۱ هزار کیلومتر داریم که تا کنون ۲۲۰۰ کیلومتر را فیبرکشی کردیم.

  • ایرانسل FTTH H1: بررسی اولین مودم فیبر نوری ایرانسل + ویدئو

عباسی آرند گفت ایرانسل می‌تواند به اولین گام تعهد خود که پوشش دادن ۱ میلیون نفر در سطح کشور برای اینترنت FTTH است؛ عمل کند.

اینترنت فیبر نوری ایرانسل از شهر آمل آغاز شده و به تدریج در شهرهای دیگر ارائه می‌شود.

برخی آمارهای رکوردشکنی ایرانسل طی یک سال گذشته:

۱۳ اسفند: رکورد میزان روزانه مکالمات ۳۰۹ میلیون دقیقه بود.

۳۱ شهریور: رکورد مصرف روزانه ایرانسل که به ۲۲ پتابایت رسید.

۱ فروردین ۱۴۰۲: رکورد ۳۸۱ میلیون پیامک

۱۶ بهمن: ۵۱۹۰۹ سیم کارت فروخته و به دست مشتریان رسید.

۸ آذر: ۲۰۸ هزار نفر از اپلیکیشن لنز ایرانسل استفاده کردند.

همچنین اعلام شد «ایرانسل ۴۵.۵ میلیون مشترک اینترنت همراه و ۷.۸ میلیون مشترک دائمی در اختیار دارد که این آمار نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد پیدا کرده است.»

افزون بر این، تعداد کاربران ایرانسل من نیز به ۲۰.۳ میلیون رسیده است.

ده میلیارد دلار سرمایه‌گذاری روی ایرانسل از ابتدا تا کنون، ۶۴.۴ میلیون مشترک تلفن همراه و داشتن سهم ۴۳.۳ درصد بازار موبایل، آمارهای قابل توجه دیگری از ایرانسل در ۱۷ امین سالگرد تاسیس بودند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

‫5 دیدگاه ها

  1. من تو تبریز ساکن محله ای هستم که به گفته ایرانسل تحت پوشش ۵G هست، گوشیم آیفون ۱۲ هست چرا وصل نمیشه به ۵G ؟ این آمار ها رو ایرانسل از کجا میده ؟

    1. سلام دوست عزیز
      آیفون‌ها مشکل اتصال به ۵G ایران دارند
      لایسنس شبکه برای آن‌ها باز نیست و فقط دو سه مدل آیفون ۱۳ موفق شدند وصل شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا