اخبار ایران

شرکت مخابرات تعرفه اینترنت مصرف منصفانه را تغییر داد (افزایش حجم و مصرف آزادانه)

در فضای رقابتی که میان شرکت‌های اینترنتی سر ارایه حجم بیشتر اینترنت مصرف منصفانه به راه افتاده است؛ شرکت مخابران ایران که پایین‌ترین حجم را ارایه داده بود؛ ناچار شد تغییراتی در تعرفه‌های خود بدهد.

تا کنون و در چند روز اخیر؛ چندین شرکت از جمله شرکت مخابرات اقدام به تغییر تعرفه‌های اینترنت خود کردند. 

جدول زیر تعرفه‌های اولیه شرکت مخابرات ایران برای اینترنت منصرف منصفانه بود. تعرفه‌هایی که با استقبال کاربران روبرو نشد.

چون در حالی که شرکت‌های دیگر حجم‌های ۱۵۰ و ۱۶۰ نهایتا ۱۲۰ گیگابایت را برای سرویس ۱۶ مگابیت خود با قیمت ۸۰ هزار تمان عرضه کرده بودند؛ شرکت مخابرات ایران حجمی ۱۳۰ گیگابیت را اعلام کرده ولی تذکر داده بود که از این حجم ۶۵ گیگابایت برای ترافیک بین‌الملل و ۶۵ گیگابایت برای ترافیک داخل است.

حالا نگاهی به جدول تعرفه‌های جدید مخابرات می‌اندازیم:

همان‌طور که مشاهده می‌کنید؛ حجم سرویس ۱۶ مگابیت با قیمت ۸۰ هزار تومان به ۳۵۰ گیگابایت رسیده است. مخابرات توضیح می‌دهد که یک دوم این حجم یعنی ۱۷۵ گیگابایت به ترافیک بین‌الملل و باقی به ترافیک داخلی اختصاص دارد. ترافیک داخلی نیز خودش یک دوم محسوب می‌شود یعنی اگر کاربری ۲۰ گیگابیت مصرف کند؛ ۱۰ گیگابیت در نظر گرفته خواهد شد.

تعرفه سرویس‌های اینترنت مصرف منصفانه دوره‌ای شرکت مخابرات ایران نیز به صورت زیر است:

با شرایط جدید و تغییراتی که شرکت مخابرات در تعرفه‌های خود ایجاد کرد؛ اکنون یکی از بهترین شرکت‌ها از نظر پیشنهاد حجم محسوب می‌شود و می‌تواند با دیگران رقابت کند. 

در اینترنت مخابرات، اگر حجم کاربر به اتمام برسد؛ می‌تواند حجم جدید به قیمت هر گیگابایت ۲ هزار تومان خریداری کند یا با اینترنت سرعت کاهش یافته به اندازه ۱۲۸ کیلوبایت باقی روزهای ماه را سر کند.

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫5 دیدگاه ها

  1. با سلام لطفا میشه یه مقایسه دقیق و موشکافانه بین تمامی شرکت های ارایه دهنده ای اینترنت انجام بدین و ما را در انتخاب بهترین سرویس طرح جدید کمک کنید اخه اینها انقدر بند تبصره ماده دارن که جاده چالوس پیچ خم نداره

  2. با سلام و تشکر از زحماتتون من یه سوالی داشتم ببخشید اگه اینجا مطرح میکنم من به اشتباه سرویس اینترنت رویکماهه پیش پرداخت ۷۰۰ گیگ برداشتم و مبلغ ۸۷۲۰۰تومن هم انلاین ازت سالم کم شد حالا آیا راهی هست کمتر ضرر کنم آخه من کلا ۷ گیگشم نمیتونم مصرف کنم ممنون میشم جوابموبدین بازم عذر خواهی میکنم

    1. دوست عزیز
      در این موارد بهتر است با خود نمایندگی یا سرویس دهنده اینترنت صحبت کنید و موضوع را مطرح و راه‌حل بگیرید.
      اگر سرویس‌دهنده اینترنت شما اجازه می‌دهد یک حجم مصرف نشده را برای ماه‌های بعد هم استفاده کنید؛ می‌توانید این حجم را به ماه‌های بعد منتقل کنید. مثلا یک سرویس یک ساله یا سه ماهه کم حجم بردارید و بعد حجم باقیمانده را اون‌جا استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا