اخبار ایران

قطعی اینترنت و تلفن ثابت برخی از مشتریان مخابرات

اختلالات گسترده اینترنت مخابرات و عدم پاسخ‌گویی این شرکت

به گزارش سایت تجارت نیوز، چند روزی است اینترنت ثابت و تلفن برخی از مشترکان مخابرات در شهرهای مختلف کشور، قطع شده است و هنوز مشخص نیست دلیل این اختلال گسترده چیست.

آن‌طور که این رسانه نوشته است؛ تعدادی از مشترکان مخابرات گزارش دادند برای چندمین روز متوالی است اینترنت و تلفن ثابت مخابرات آن‌ها قطع شده است و نمی‌توانند نه ارتباطی با کس دیگری از طریق تلفن ثابت برقرار کنند و نه به اینترنت دسترسی داشته باشند.

برخی از این مشترکین، روی خطوط تلفن ثابت خود، دستگاه‌های پوز کارت‌خوان داشته و اینک می‌گویند دستگاه‌های پوزشان از کار افتاده است.

پیگیری‌های خبرنگار تجارت نیوز از مخابرات و همین‌طور خود مشترکانی که اینترنت‌شان قطع شده نیز به جایی نرسیده و شرکت مخابرات، پاسخ‌گو نبوده و اعلام نمی‌کند دلیل این قطعی چیست.

حمله بدافزار به روتر

نارضایتی از خدمات اینترنت مخابرات

اینترنت برای مردم و کسب‌وکارها یک نیاز حیاتی شده است و حتی قطعی چند ساعته آن، می‌تواند ضررها و خسارت‌های بالایی به مشتریان وارد کند.

مخابرات در ماه‌های اخیر با مشکلات عدیده‌ای روبرو است و همین موضوع باعث شده هر چند وقت، یک بار شاهد اختلالاتی در سرویس‌های آن باشیم.

طی سال‌های اخیر، بارها و بارها شنیده شده شرکت مخابرات ایران در آستانه ورشکستگی است و توان پرداخت هزینه‌های به‌روزرسانی و نگهداری شبکه تلفن و اینترنت و پرداخت حقوق کارمندان و نیروهای پیمان‌کار را ندارد.

بیشتر بخوانید: آموزش ۶ روش خرید اینترنت مخابرات، بسته، ترافیک و مشاهده باقیمانده اینترنت

مخابرات روی دریافت اضافه هزینه تلفن ثابت از مشتریان حساب ویژه‌ای باز کرده است و این افزایش حق اشتراک را از شهریورماه در قبوض تلفن ثابت، اعمال کرده است.

البته، دو الی سه ماه میان مخابرات و شورای رقابت و مجلس بر سر این قضیه درگیری و کشمکش بود تا اینکه چند روز پیش، وزارت ارتباطات به طور رسمی، مجوز افزایش حق السهم تلفن ثابت را برای مخابرات صادر کرد.

وزیر ارتباطات نیز در گفت‌وگوی خود تاکید کرد اگر درآمدهای مخابرات افزایش پیدا نکند؛ ورشکسته می‌شود و توان اداره شبکه عظیم ارتباطی کشور و زیرساخت اینترنت را ندارد.

افزایش درآمدهای مخابرات؛ منتظر بهبود کیفیت اینترنت باشیم؟

اکنون، همه منتظر هستند واکنش مخابرات در قبال دریافت افزایش حق السهم تلفن ثابت را ببینند. حداقل اینکه دیگر شاهد قطعی تلفن ثابت و سرویس اینترنت خود نباشند.

اخیرا، مخابرات با راه‌اندازی کمپین «ابر و باد»، سرویس‌های جدیدی برای اینترنت ADSL و VDSL و FTTH در سراسر کشور ارائه کرده است که شامل بسته‌های اینترنت پر حجم و مقرون به صرفه در کنار سرعت‌های بالا است. تعرفه‌های سرویس‌های اینترنت جدید مخابرات را در زیر مشاهده کنید:

هنوز ما اطلاعات زیادی درباره قطعی اینترنت و تلفن ثابت برخی از مشترکان مخابرات به دست نیاوردیم و مشخص نیست به علت مسایلی مانند کابل برگردان در برخی مناطق یا مشکلات زیرساختی است.

اما مشترکان اینترنت مخابرات می‌توانند در پایین این خبر، اطلاع دهند که آیا اینترنت آن‌ها وصل یا قطع است؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

یک دیدگاه

  1. من منطقه ۱۹ تهران شهرک شریعتی می‌شینم.
    حدود ۱ هفتس که اینترنت مخابرات، به ظاهر قطع نیست اما حتی سایت‌های داخلی رو هم باز نمی‌کنه. پینگ و سرعت دانلود درسته اما . . .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا