اخبار ایران

سرویس «تلفای» همراه اول به طور رسمی برای کاربران سراسر کشور راه‌اندازی شد

حدود دو ماه پیش، از راه‌اندازی سرویس «تلفای» یا «تماس با وای‌فای» همراه اول برای زایرین اربعین خبر دادیم.

امروز، روابط عمومی همراه اول به طور رسمی خبر از راه‌اندازی رسمی «تلفای» برای مشترکان سراسر کشور در ایران خبر داد. از این پس، می‌توانید با وای‌فای نیز با دیگران تماس گرفته و مکالمه کنید.

به گفته همراه اول، با استفاده از سرویس تلفای، مشترکین همراه اول نیازی به پوشش شبکه تلفن همراه برای برقراری تماس نخواهند داشت، بلکه تنها با دریافت و نصب اپلیکیشن تلفای، فعال‌سازی سرویس و اتصال به هر شبکه وای‌فای می‌توانند مکالمه کنند و برای این کار نیازی به استفاده از هیچ اپلیکیشن واسط دیگری ندارند.

هر وقت موبایل آنتن نمی‌دهد

هنگامی که اپلیکیشن تلفای را نصب کنید؛ با همان ابزار شماره‌گیری گوشی‌تان می‌توانید از طریق وای‌فای شماره تلفن دیگران را شماره‌گیری و صحبت کنید. هزینه تماس با وای‌فای همانند هزینه تماس‌های عادی است و نیازی به اتصال به وای‌فای یک شبکه خاص نیست.

سرویس تلفای یا وای‌فای کالینگ یک سرویس شناخته شده در جهان است و برای مواقعی است که شبکه موبایل اشباع شده و ترافیک بالا است یا دسترسی به شبکه موبایل وجود ندارد. برای مثال، تصور کنید در ساختمان شما آنتن‌دهی موبایل همراه اول خوبی نیست یا در مراکز شلوغ با ناپایداری آنتن موبایل روبرو هستید ولی به یک سرویس وای‌فای پرسرعت دسترسی دارید. در این مواقع می‌توانید از تلفای استفاده کنید.

همراه اول فعلا اپلیکیشن تلفای را برای گوشی‌های اندرویدی عرضه کرده و می‌گوید به‌زودی برای گوشی‌های iOS نیز عرضه خواهد شد.

کاربران اندرویدی برای استفاده از این سرویس باید از اندروید ۴.۴ به بالاتر استفاده کنند. به علاوه، مجهز به گوشی‌های ۴G با سیم‌کارت «یوسیم» همراه اول باشند.

نسخه اندرویدی اپلیکیشن تلفای را می‌توانید از روی گوگل‌پلی دانلود کنید. متاسفانه، همراه روی روی هیچ‌کدام از فروشگاه‌های اپلیکیشن داخلی هنوز این اپلیکیشن را عرضه نکرده و دانلود از گوگل‌پلی هم برای کاربران ایرانی مقدور نیست!

برای مطالعه توضحیات بیشتر درباره این سرویس و نحوه استفاده از تلفای هم می‌توانید به سایت همراه اول مراجعه کنید.

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا