اخبار ایران

به‌زودی مودم‌ها و سایر تجهیزات شبکه سیم‌کارت‌خور شامل طرح رجیستری موبایل می‌شوند

پس از گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها؛ تجهیزات شبکه و از جمله مودم‌های همراه سیم‌کارت‌خور مشمول طرح رجیستری شده و در صورت فعال نبودن یا رجیستر نشدن؛ از شبکه حذف خواهند شد.

همان‌طور که می‌دانید؛ طرح رجیستری موبایل از نیمه دوم سال ۹۶ شروع به اجرا شده و به تدریج برندهای معتبر موبایل وارد این طرح شدند.طرح رجیستری موبایل برای جلوگیری از قاچاق گوشی‌های موبایل و دیگر محصولات به ایران و نظارت بر فعال بودن محصولات معتبر و با اصالت است. 

آخر فروردین ماه ۹۷، با ورود برند سامسونگ به طرح رجیستری، تقریبا تمام برندهای موبایل مشمول این طرح شدند و اگر گوشی در این طرح رجیستر نشده باشد یا فعال نباشد؛ پس از یک ماه از کار خواهد افتاد.

نوبت به تجهیزات شبکه رسید

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرده از ابتدای اردیبهشت ماه تبلت‌ها از هر نوع برند و مدلی وارد طرح رجیستری می‌شوند. انواع تبلت‌های اپل و اندرویدی اگر در شبکه مخابراتی ایران فعال نشده باشند؛ از این تاریخ به قادر به برقراری تماس و پیامک نخواهند بود.

اما «حمیدرضا دهقانی‌نیا»، معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نشست خبری آخر خود؛ جمله‌ای به زبان آورده که نگرانی کاربران را در پی دارد.

دهقانی‌نیا اعلام کرد به‌زودی مودم‌های موبایل و دیگر تجهیزات شبکه سیم‌کارت‌خور نیز وارد طرح رجیستری می‌شوند. البته، دهقانی‌نیا هیچ‌گونه توضیح بیشتری نداد روند رجیستری محصولات شبکه چگونه و دقیقا قرار است چه اتفاقی بیفتد یا چگونه کاربران باید اصالت کالا و مودم خود را تایید کنند.

هر دستگاهی که امکان تماس یا دریافت پیامک را داشته باشد؛ شامل طرح رجیستری خواهد شد. بنابراین مودم‌های ۳G و ۴G، مودم‌های LTE، مودم‌های ترکیبی ADSL و LTE، مودم‌های وایمکس و TD-LTE شرکت‌های مبین‌نت، ایرانسل، همراه اول، رایتل، شاتل موبایل و غیره شامل طرح رجیستری می‌شوند.

همین‌طور دانگل‌هایی که سیم‌کارت‌خور باشند و دستگاه‌هایی مانند دوربین‌های نظارتی و سیستم‌های امنیت هوشمند شامل این طرح خواهند شد.

باید منتظر بمانیم تا اطلاعات بیشتری درباره نحوه رجیستری محصولات شبکه اعلام شود. احتمالا چند ماه پر التهاب و مبهم پیش‌روی محصولات شبکه و کاربران دارای محصولات سیم‌کارت‌خور خواهد بود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫3 دیدگاه ها

  1. طرح واقعا مسخره ایست. هر مشترک می تونه ده تا سیم در هر اپراتوری داشته باشه. بعد اگه یه سیم جدیدی گرفتی و روی گوشیت انداختی، پیامک میاد که گوشی برای سیمکارت شما نیست و باید تغییر مالکیت بدیم. تغییر مالکیت به کی؟ از خودم به خودم؟ اگه مودم داشته باشیم که شب بخواهم از طرح نامحدود همراه اول استفاده کنم و صبح از بسته های ارزان قیمت ایرانسل، با این وضعیت فکر کنم باید همیشه تو سایت همتا باشیم و صبح و شب ثبت این سیمکارت و اون سیمکارت بزنم!!!!!

  2. به نظرم باید رجیستری مودم ها و تجهیزات شبکه رو بیخیال شن واقعن خیلی مسخرس به گفته همین دوستمون باید شب تا صب تو سایت همتا باشیم 😐

  3. دوستان گلم نیازی نی هر شب تشریف ببرید و ثبت نام کنید.خخخخ
    دقت کنید یاد بگیرید.
    یک سیم کارت اصلی معرفی میکنید.به عنوان سر شاخه وارد پنل همتا میشین خب حالا
    دو قدم دوم یکی یکی سیم کارت های خودتون رو وارد سایت میکنید.به عنوان زیر مجموعه
    و پایان نیازی نی دیگه مدام رجیستری و ثبت نام‌ انجام‌ بدید.
    دقت بفرمایید فقط سیمکارت هایی که مالک اصلیش شما باشید .
    تو پنل شما وارد میشه و توی مودم و گوشی قابل استفاده هستش امیدوارم جواب سوال وتون رو گرفته باشید.
    آیا این مقاله به شما کمکی کرد؟
    بله #
    خیر *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا