راهنمای خرید

بهترین مودم های TD LTE جیبی و قابل حمل بازار ایران

اگرچه اینترنت TDLTE یک اینترنت ثابت است ولی در این مقاله ۵ مودم TD برتر قابل حمل معرفی کردیم

اگر دنبال خرید مودم جیبی TD LTE هستید؛ در این مطلب ۵ مودم ۴G LTE با پشتیبانی از اینترنت TDLTE معرفی کردیم.

همان‌طور که از نام اینترنت ثابت نسل چهارم (TD-LTE) مشخص است؛ بیشتر برای مصارف رومیزی و ثابت عرضه می‌شود. 

مودم‌های TD-LTE هم غالبا در اندازه و جثه بزرگ طراحی می‌شوند و برای قرار گرفتن روی میزکار یا به طور ثابت در خانه و شرکت‌ها نصب می‌شوند. برای نمونه مودم ایرانسل TF-i60 H1 در اندازه‌ای هستند که جز برای مصارف رومیزی تصور دیگری درباره‌اش نمی‌رود.

اما کم‌کم با رواج اینترنت TD-LTE و تبلیغات اپراتورها درباره مزایا و سرعت این نوع اتصال شبکه‌های موبایل؛ نیاز جدیدی در بازار از سوی کاربران به وجود آمده و اپراتورها را به سمت و سوی دیگر کشانده است.

بسیاری از متقاضیان اینترنت TD-LTE تصور و برآوردی همانند اینترنت موبایل و همراه دارند. بنابراین؛ می‌خواهند در چندین نقطه و مکان از اینترنت TD-LTE استفاده کنند. برای استفاده از اینترنت TD-LTE در نقاط مختلف هم نیاز به یک مودم TD-LTE همراه است. 

این‌گونه است که کاربران در سایت‌ها و فروم‌های مختلف دنبال یک مودم جیبی TD-LTE هستند و اپراتورها هم سعی می‌کنند این نیاز را پاسخ دهند.

بهترین مودم جیبی TD LTE: هواوی E5785-330

مودم هواوی E5785-330

بهترین مودم جیبی TD LTE واقعی در بازار است.

مودم E5785-330، نسخه به‌روز شده مودم ایرانسل FD-M60 است و با قیمت حدود ۴.۵ میلیون تومان، یک مودم قابل حمل با ارزش خرید بالا است.

این مودم از فرکانس‌های رادیویی FDD و TDD پشتیبانی می‌کند؛ حداکثر سرعت دانلود آن ۳۰۰ مگابیت و اپلود ۵۰ مگابیت است؛ وای فای دو بانده AC1200 دارد و از پنل کاربری قوی‌تری با پشتیبانی از VPN سود می‌برد.

این مودم که در برخی بازارهای جهاین به نام Mobile Wifi Elite 2 نیز شناخته می‌شود؛ دارای همان طراحی معروف مودم‌های همراه هواوی شامل یک کلید بزرگ روشن/خاموش و صفحه‌نمایش ال‌سی‌دی FTF با اندازه ۱.۴۵ اینچ در پنل جلویی، کلید منو در کناره بالا، درگاه مینی USB و سوکت آنتن‌ها در کناره پایین و باتری و شیار سیم‌کارت و کلید ریستارت در زیر درب پنل پشتی است.

ظرفیت باتری این مودم ۳ هزار میلی آمپر ساعت است و وزن آن به ۱۵۰ گرم می‌رسد. کیفیت ساخت و مشخصات خوب مودم E5785-330 به همراه گارانتی معتبری که در بازار ایران دارد؛ باعث شده اگر کاربری اصرار بر خرید مودم TD LTE جیبی داشته باشد؛ اولین گزینه او، همین مودم باشد.

خرید مودم هواوی E5785-330

مودم جیبی هواوی E5783-330

هواوی E5783

شاید بتوان مودم E5783 یا Huawei Mobile WiFi 3 Pro را نسخه ارزان‌تر مودم E5785 دانست. این مودم هم یک ۴.۵G TDLTE با حداکثر سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت و آپلود ۱۰۰ مگابیت است.

مودم هواوی ۷۵۸۳ از باندهای ۱ و ۳ و ۷ و ۸ و ۲۰ و ۲۸ و ۳۸ و ۴۰ و ۴۱ و ۴۲ و ۴۳ پشتیبانی می‌کند و یکی از مودم‌های جیبی فول باند بازار محسوب می‌شود.

مجهز به وای‌فای دو بانده AC1200 است و از باتری با ظرفیت ۲۴۰۰ میلی آمپر ساعت سود می‌برد. این مودم نمایشگر لمسی یا درگاه USB برای اتصال کابل و همین‌طور کانکتور نصب آنتن خارجی ندارد.

قیمت این مودم در بازار از ۳ تا ۵.۵ میلیون تومان است ولی کیفیت بالایی از خود نشان داده و بسیاری از اپراتورهای خارجی از آن استقبال و استفاده کردند.

مودم ZTE 802ZT

مودم zte pocket WiFi 802ZT

دیگر مودم ۴.۵G TDLTE همراه بازار ایران، مودم ZTE 802ZT است. این مودم هم قیمتی حدود ۳ الی ۳.۵ میلیون تومان دارد و با پشتیبانی از باندهای رادیویی FDD و TDD، گزینه جالبی برای خریداران مودم جیبی است.

این مودم در سال ۲۰۱۹ روانه بازار شده است و از سرعت دانلود نسبتا خوب و وای فای دو بانده ۸۰۲.۱۱ac به همراه درگاه شارژ USB Type C و صفحه‌نمایش لمسی ۲.۴ اینچ سود می‌برد.

مودم ZTE MF933 یا ۸۰۲ZT از باندهای فرکانسی ۱/۲/۳/۴/۸/۱۲/۱۷/۲۸/۴۱/۴۲ پشتیبانی می‌کند که به جز باند ۷، باقی باندهای فرکانسی شبکه ۴G LTE ایران، چه FDD و چه TDD را دارند.

پشتیبانی از درگاه USB Type C و مجهز به باتری ۳ هزار میلی آمپر ساعتی، پشتیبانی از پروتکل رمزنگاری WPA3، صفحه‌نمایش لمسی رنگی ۲.۴ اینچ TFT، استاندارد ضد آب IPX2 و ضد گرد و غبار IPX5، پشتیبانی از MIMO 4×۴ و VPN از دیگر مشخصات خوب مودم ۸۰۲ZT هستند.

مودم ۵G قابل حمل هواوی E6878

مودم هواوی E6878

مودم‌های ۵G عموما از فرکانس TDLTE ایران پشتیبانی می‌کنند؛ لذا همیشه یکی از گزینه‌های خرید و استفاده برای کاربران اینترنت TD هستند.

یکی از مودم‌های ۵G قابل حمل بازار که در ایران هم یافت می‌شود و از اینترنت TDLTE نیز پشتیبانی می‌کند؛ مودم هواوی E6878 است. مودم بسیار خوب با مشخصات پیشرفته و هیجان‌انگیزی که شاید در هیچ مودم همراه دیگری پیدا نکنید.

یک مدل از مودم E6878 دارای باتری ۸ هزار میلی آمپر ساعتی است و صفحه نمایش بزرگ ۶.۷ اینچی هم دارد.

حداکثر سرعت دانلود این مودم در شبکه‌های ۵G برابر ۱.۶۵ گیگابیت بر ثانیه؛ حداکثر سرعت آپلود ۲۵۰ مگابیت بر ثانیه است ولی حداکثر سرعت دانلود در شبکه‌های ۴G LTE برابر ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه؛ حداکثر سرعت آپلود ۷۵ مگابیت بر ثانیه است.

وای‌فای این مودم نیز دو بانده ولی از رده AC1200 است که نسبت به مودم‌های معرفی شده در بالا، یک نسل وای فای عقب‌تر است.

از دیگر مودم‌های ۵G قابل حملی که می‌توان به عنوان مودم جیبی TD-LTE نام برد؛ مودم زایکسل NR2101 5G NR است.

مبین نت SLR-120S42G

مودم مبین نت SLR-120S42G

جزو اولین مودم‌های TD بود که مبین‌نت عرضه کرد و اتفاقا برای استفاده از اینترنت TDLTE است. مودم SLR-120S42G فقط از باند رادیویی B42 شبکه‌های LTE پشتیبانی می‌کند که مخصوص اینترنت TD-LTE است.

این مودم، دارای دو آنتن داخلی LTE با قدرت ۳ دسی بل است و از وای فای تک بانده روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سود می‌برد. 

یک مودم کاملا جیبی و با باتری ۱۸۰۰ میلی آمپر ساعت؛ از یک درگاه میکرو USB برای شارژ باتری استفاده می‌کند و ۱۱ دستگاه می‌توانند به طور همزمان به آن وصل شوند.

مودم مبین نت SLR-120S42G علی رغم اینکه جزو اولین مودم های جیبی TD LTE بازار ایران است ولی مدلی قدیمی بوده و مشخصات چندان دندان‌گیری ندارد. ضمن اینکه این روزها به سختی می‌توان آن را در بازار پیدا کرد و خرید.

ایرانسل TF-i60 G1

مودم ایرانسل TF-i60 G1

در حقیقت، مودم Tf-i60 G1 ایرانسل را باید یک مودم رومیزی ۴.۵G/TDLTE بدانیم ولی برای افرادی که دنبال یک مودم TD LTE با قابلیت استفاده در چندین نقطه هستند؛ می‌تواند گزینه پیشنهادی خوبی باشد.

این مودم در رده LTE Cat 6 با حداکثر سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت و وای فای تک بانده ۸۰۲.۱۱n است؛ یک درگاه شبکه اترنت صد مگابیتی دارد و از هر دو اینترنت ۴G LTE و TD LTE پشتیبانی می‌کند.

خرید مودم ایرانسل TF-i60 G1


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫14 دیدگاه ها

  1. مودم هایGp 2101 و مدل پلاس بعضی دوستان در نظراتشون میگن سیمکارت فوری جی هم میشه استفاده کنی.برخلاف گفته شما و سایت ایرانسل
    نظر شما چیه؟ایا شما سیم کارت فورجی گزاشتین و جواب نداده؟

    1. هنوز این مودم‌ها زیر دستم نیومدند برای تست این موضوع
      ولی دوستان من هم گزارش دادند سیم‌کارت ۴G روشون انداختند و جواب داده
      از سرعت و قابلیت‌های سیم‌کارت ۴G ولی اطلاعی ندارم که چقدر سرعت می‌دهد و امکان تجمیع دارد یا خیر

      1. با سلام
        مودم td-lte برند های دیگه که توی ایران آنلاک شده چی برندی موجود هست ؟ برای سرویس td-lte یکی از شرکت های fcp میخوام

  2. سلام و وقت بخیر
    میخواستم بپرسم میشه از سیم کارت TD-LTEدر یک مودم سیم کارت خور استفاده کرد یا باید از مودم همان شبکه استفاده کرد؟
    ممنونم

  3. سلام، ممنون از مقاله خوبتون.
    مسئله مهم، قدرت گیرندگی مودم‌هاست.
    مثلاً اینکه گیرندگی مودم لیوانی مبین‌نت (SLC-130) با مودم B612 برابر است؟ ضعیف‌تر است یا … ؟
    یا مبین‌نت اخیرا یک مودم جیبی TD-LTE هم ارائه داده، اما ظاهراً کسی آنرا تست نکرده.
    سپاس از شما

  4. سلام جناب مهندس
    من یه مودم همراه شیائومی دارم البته بهتر بگم پاور بانک و روتر همراه که از اینترنت نسل ۴ و tdlte پشتیبانی میکنه ..الان بدلیل نیاز کارم میخواستم سیم کارت tdlte ایرانسل بگیرم ولی تاسفانه سیمکارت جدا ارائه نمیشه و مجبورم همراه با مودم بگیرم و استفاده کنم الان سوال برام پیش اومده که ایا میتونم سیمکارتو از روی مودم دربیارم و در مواقعی که میخوام بیرون از خونه برم سیمکارتو بذارم روی مودم همراه شیائومی که از tdlte پشتیبانی میکنه ایا جواب میده؟ لینک مودم همراه رو براتون میذارم ممنونم راهنمایی کنید.
    https://janebi.com/product/xiaomi-zmi-4g-router-power-bank-10000mah

    1. سیم‌کارت TD-LTE ایرانسل فقط روی مودم‌های خودش جواب می‌دهد و روی مودم پاوربانگ شیائومی که ذکر کردید جواب نمی‌دهد.
      درضمن، اصولا اینترنت TD-LTE برای مصارف جای ثابت است و برای همراه آنتن‌دهی خوبی ندارد و شما ناامید می‌شوید
      بهتر است برای مصارف اینترنت همراه از سیم‌کارت ۴G استفاده کنید

  5. سلام خدمت شما دوتا سوال داشتم که ممنون میم راهنمایی کنید
    یک اینکه سیمکارت TD lte مبین نت هم مثل ایرانسل حتی روی مودم های متفرقه TD lte همراهی که فرکانس ۳۵۰۰ رو هم پشتیبانی میکنن جواب نمیده؟
    چون مودم TD lte همراهی که مبین نت ارائه میده باتری ضعیفی داره. خواستم بدون میشه از یه مدل متفرقه با باتری بهتر استفاده کرد یا نه
    و سوال دوم اینکه مودم TD lte همراه مبین نت چون cat4 هست طبق گفته شما تو یکی از مطالب حداکثر سرعت ۱۱۰ مگابایت میده در صورتی که مودم های cat4 معمولا سرعت حداکثری ۱۵۰ مگ دانلود دارن که حالا چیز خاصی نیست. ما به سرعت ده پونزده مگ هم راضی هستیم. سوالم اینجاست آیا سرعتی که با این مودم جیبی میگیرم به همون اندازه هست که با مودم رومیزی b612 مبین نت که cat6 هست میگیرم؟
    یا به دلیل قوی تر بودن رومیزی سرعت بهتری میده؟
    ممنون از پاسخ دهی شما.

    1. سلام

      ۱- سیم‌کارت TD-LTE مبین‌نت روی هر مودم انلاک شده‌ای کار می‌کند ولی مسئله اینجا است که انتخاب‌های محدودی در بازار هست که عمدتا به همان هواوی B612 ختم می‌شود.

      ۲- مودم‌های رومیزی آنتن‌های بهتر، پردازنده قوی‌تر و پردازش‌های سریع‌تری دارند. قطعا یک مودم رومیز Cat4 سرعتی بیشتر از یک مودم جیبی Cat4 می‌دهد ولی این سرعت بیشتر چقدر است و از سوی دیگر چقدر به نیاز شما می‌آید و مشکلی حل می‌کند یا خیر باید بررسی شود.

      به موضوع مهمی توجه داشته باشید. سرعت اینترنت یک بار توسط اپراتور بسته شده است و یک بار توسط مودم محدود می‌شود. ممکن است یک مودم سرعت دانلود ۱۱۰ مگابیت و مودم دیگری سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت داشته باشد ولی هر دو روی اینترنت TD-LTE مبین‌نت یک سرعت مشابه یا نزدیک به هم داشته باشند چون اینترنت مبین‌نت روی ۴۰ مگابیت قفل شده است.

      1. پس در واقع فرق آنچنانی ندارند درسته؟
        چون به نظر من حتی مودم های جیبی cat4 هم اونقدر قدرت دارند که بخوان تا صد مگ رو هم پشتیبانی کنند منتهی همچین سرعتی خیلی کم اتفاق میوفته. یعنی با توجه به نحوه کیفیت اینترنت کلی ایران که اصلا استاندارد نیست این مودم های متوسط جیبی هم کاملا حداکثر سرعتی که میتونید داشته باشید رو میدن چه بسا حتی مودم قوی تری هم بذارید ولی فرقی نکنه. در واقع نهایت زور سرعت اونقدره و با عوض کردن مودم هم اتفاق خاصی نمیوفته.ولی اگه تو خارج بودیم شرایط فرق میکرد.
        این درواقع برداشت من از صحبت های شماست که فکر کنم درست متوجه شدم که اگه نه منو آگاه کنید.

        در مورد سوال اولم که گفتید مبین با هر مودم انلاکی سازگاره ولی تعدادشون محدوده میخواستم بدونم کلا چه مدل هایی هستند که آیا ارزش این رو داره من تهیشون کنم؟ چون مودم جیبی مبین نت باتری ضعیفی داره.ممنون از پاسخ گویی شما.
        امیدوارم بقیه دوستان هم این صحبت ها به دردشون خورده باشه.

        1. تا حدود زیادی صحبت شما درست است. گاهی اوقات مودم‌های رده بالاتر مانند Cat6 و بالاتر چون فناوری‌های به‌روزتری استفاده می‌کنند یا مودم CA دارند و … سرعت بیشتری می‌دهند ولی این‌طور نیست که یک مودم cat4 سرعتی ۵۰ مگابیت بدهد ولی مودم cat6 سرعتی ۱۵۰ مگابیت. حداکثر فاصله ۱۰ الی ۲۰ مگابیت است.

          تنها مودم آنلاک در بازار ایران برای TD-LTE همان هواوی B612 است که خود مبین‌نت هم به برخی مشترکانش می‌دهد. بقیه مودم‌ها تمام لاک شده هستند که شما باید ابتدا آن‌ها را آنلاک و بعد استفاده کنید.

          مودم رومیزی مبین‌نت شرایط بهتری نسبت به مودم جیبی دارد.

  6. سلام
    سایت شما یکی از تخصصی ترین سایت ها در زمینه شبکه و مودم هست و به همین دلیل تصمیم گرفتم سوالم را اینجا مطرح کنم شاید جوابی برای آن پیدا شود،چند وقت پیش بخاطر تایید شما از مودم zte یک مودم جیبی زد تی ای کاملا جدید و نو که برای یک اپراتور ژاپنی ساخته شده بود خریداری کردم با کد فنی A101ZT این مودم از هر لحاظ کامل هست از نظر ساپورت تمامی سیم کارت ها سرعت،قدرت آنتن دهی پشتیبانی از اینترنت ۵جی و از همه مهمتر آپدیت شدن مرتب،فقط یک مشکل دارد و آنهم عدم فعال شدن باند ۵GH اون روی وای فای هست و تا کنون از هر متخصص و سایتی که می شناختم چه داخل و چه خارج متاسفانه جوابی نداده اند،آیا شما به عنوان یک متخصص راهکاری برای حل این مشکل دارید یا خیر ممنون میشوم من را راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا