اخبار جهان

یارانه آلمان به مصرف‌کنندگان اینترنت ماهواره‌ای

اختصاص ۵۰۰ یورو به هر کاربر برای خرید تجهیزات فنی

دولت آلمان تصمیم گرفته است به کاربران حاشیه‌نشین و مناطق دورافتاده کمک‌هایی برای خرید تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک و دیگر سرویس‌های مشابه اهدا کند.

آلمان می‌خواهد وضعیت دسترسی به اینترنت پرسرعت در مناطق دور از شهرها و روستاها را بهبود دهد. به همین منظور، در یک طرح یارانه‌ای به افرادی در این مناطق که می‌خواهند از اینترنت بی‌سیم استفاده کنند؛ کمک‌های مالی برای خرید تجهیزاتی مانند دیش آنتن و روتر بی‌سیم می‌کند.

این افراد می‌توانند در سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک یا سرویس‌های اینترنت ماهواره‌ای مشابه ثبت‌نام کنند و بعد مدارک خود را به دولت آلمان نشان داده تا این یارانه را دریافت کنند.

البته، هنوز این طرح نهایی نشده و بحث بر سر جزئیات آن ادامه دارد اما هدف آن به طور مشخص تخصیص یارانه به خرید تجهیزات فنی مورد نیاز کاربران است.

به گفته  وزیر حمل و نقل آلمان هزینه ماهانه استفاده از سرویس اینترنت تحت پوشش هیچ یارانه‌ای قرار نمی‌گیرد. البته دولت این کشور برای خرید بشقاب‌های ماهواره‌ای استارلینک و تجهیزات مشابه اینترنت بی سیم یارانه‌ای به هر خانوار ۵۰۰ یورو اختصاص می‌دهد.

چندی پیش، وزیر حمل و نقل آلمان با ایلان ماسک (بنیانگذار اینترنت ماهواره‌ای استارلینک) دیدار و گفت‌وگو داشت. بسیاری از رسانه‌ها کلید خوردن این طرح را خروجی همین دیدار می‌دانند.

اکنون، ثبت‌نام برای اینترنت استارلینک به طور عمومی امکان‌پذیر است و هر کاربر می‌تواند با مراجعه به سایت استارلینک، تقاضای دریافت این سرویس را بکند. هزینه خرید تجهیزات اولیه اتصال به اینترنت استارلینک بسیار بالا و حدود ۵۰۰ دلار است و هزینه اتصال ماهیانه آن ۹۹ دلار می‌شود.

شرکت اسپیس‌ایکس به طور ماهیانه مشغول ارسال ماهواره‌های جدیدی به مدار زمین است تا به سرعت کل جهان را زیر پوشش سرویس اینترنت استارلینک خود قرار دهد. ماه گذشته کشور ایران هم زیر پوشش ماهواره‌های این شرکت قرار گرفت.

استارلینک در برابر ۵G: کدام‌یک سرویس اینترنت بهتری برای خانه‌ها است؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا