اخبار جهان

احتمالا اپل واچ جدید در دو مدل LTE و بدون LTE عرضه می‌شود

هفته پیش طی خبری گفتیم؛ اپل می‌خواهد نسل سوم ساعت هوشمند خود را به فناوری و ارتباطات LTE مجهز کند تا برای برخی از کارها دیگر نیازی به اتصال به گوشی آیفون نباشد. اکنون؛ طبق شایعاتی که منتشر شده احتمالا اپل دو مدل از اپل واچ عرضه می‌کند.

اخبار شایعه جدید پیرامون اپل واچ ۳ که قرار است ماه آینده و همراه با آیفون‌های جدید معرفی شود؛ به ما می‌گویند دو مدل از اپل واچ عرضه می‌شود که در یک مدل از فناوری LTE پشتیبانی می‌شود و مدل دیگر بدون LTE است. این دو مدل در اندازه‌های ۳۸ و ۴۲ میلی‌متری عرضه می‌شوند. 

اولین بار سایت بلومبرگ خبر عرضه اپل واچ با LTE را منتشر کرد اما بعد مشخص شد که ساعت جدید اپل از ۳G پشتیبانی نمی‌کند و به همین دلیل شاید در برخی کشورها قابلیت ارتباطی جدید آن غیراستفاده باشد. شاید برای همین موضوع؛ اپل اقدام به عرضه دو مدل از این محصول خود می‌کند. البته، در امریکا غالب اپراتورهای مخابراتی با اپل همکاری و قرارداده داشته و حتما از قابلیت LTE ساعت هوشمند اپل پشتیبانی می‌کنند. 

در ماه ژوئن اپل اعلام کرده بود که در اپل واچ ۳ و سیستم‌عامل WatchOS 4 شاهد به‌روزرسانی خودکار تاریخ و ساعت براساس موقعیت جغرافیایی خواهیم بود. این ویژگی نشان دیگری از مجهز شدن ساعت اپل به LTE و اتصال به شبکه‌های دیتای موبایل است. همچنین؛ اپل از عرضه قابلیت جدید Siri watchface روی اپل واچ سخن گفته است. با این ویژگی؛ کاربران می‌توانند آیفون خود را در خانه گذاشته و بیرون بروند ولی هنوز با سیری در ارتباط باشند یا به پیام‌های iMessages جواب بدهند. مثلا؛ در پیاده‌روی‌ها یا وزرش می‌توان از ساعت اپل استفاده کرد و دیگر آیفون را با خود بیرون نبرد. این قابلیت در صورتی که واقعیت داشته باشد؛ می‌تواند فروش این ساعت هوشمند را بیشتر کند. یکی از مشکلات قبلی ساعت‌های اپل وابستگی شدید به آیفون بود. 

البته موسسه توسعه‌دهنده LTE هنوز به طور رسمی ارتباط اپل واچ با شبکه‌های موبایل سلولی را تایید نکرده است ولی خبرهای زیادی دراین‌باره وجود دارد و احتمالا یک ماه دیگر شاهد ساعت‌های جدید اپل با این فناوری خواهیم بود. 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا