راهنمای خرید

معرفی بهترین ساعت‌های هوشمند LTE دنیا

اپل با عرضه اپل واچ ۳ بازار ساعت‌های هوشمند مجهز به LTE را داغ‌تر کرد و این نوع ساعت‌ها بیشتر از قبل در کانون توجه قرار گرفتند. 

ساعت‌های هوشمند زیادی وارد بازار شدند و برخی از آن‌ها هم از قابلیت ارتباطات موبایل LTE سود می‌برد. LTE روی ساعت هوشمند اجازه می‌دهد به طور مستقیم بتوان با ساعت به اینترنت متصل شد و موسیقی گوش کرد؛ تماس گرفت و در بسیاری از کارها از سینک شدن با گوشی تلفن همراه بی‌نیاز بود. 

با وجودی که قابلیت LTE روی ساعت‌های هوشمند بسیار خوب و کاربردی است و باعث استقبال کاربران و فروش بیشتر می‌شود اما عمدتا باعث تغییر اندازه دستگاه و تخلیه سریع‌تر باتری می‌شود. پس؛ یک چالش بزرگ برای شرکت‌ها است. 

از این رو؛ تعداد بسیار کمی ساعت هوشمند رده بالای با قابلیت LTE داریم. در زیر؛ ۵ ساعت هوشمند برتر دنیا با قابلیت LTE را معرفی می‌کنیم:

Apple Watch Series 3

همان‌طور که اطلاع دارید؛ اپل واچ ۳ از قابلیت LTE استفاده می‌کند ولی در اندازه همان اپل واچ ۲ عرضه شده است. پردازنده این ساعت سریع‌تر و دو هسته‌ای شده است. به علاوه؛ تراشه وای‌فای و بلوتوث بهتری استفاده می‌کند. 

در این ساعت؛ صفحه‌نمایش نقش آنتن را هم بازی می‌کند و به همین دلیل؛ سیگنال‌دهی این ساعت بسیار بهتر از مدل‌های قبلی شده است. دیگر به آیفون نیازی نخواهید داشت و به طور مستقیم می‌توان تماس گرفت یا اپلیکیشن‌ها را نصب و به‌روزرسانی کرد. 

دستیار سیری بهتر کار می‌کند و ۱۸ ساعت شارژ باتری نگه می‌دارد. یک سنسور ارتفاع‌سنج هم دارد. قیمت این ساعت هوشمند ۴۰۰ دلار است. 

Samsung Gear S3 Frontier

 یکی دیگر از ساعت‌های هوشمند خوب بازار با قابلیت LTE است. وزن این ساعت حدود ۶۳ گرم بدون باتری است و صفحه‌نمایش ۱.۳ اینچی سوپر آمولد و لمسی استفاده می‌کند. سیستم‌عامل این ساعت تایزن است و یک پردازنده دو هسته‌ای با سرعت یک گیگاهرتز دارد. میزان حافظه رم دستگاه ۷۶۶ مگابایت و فضلی داخلی آن ۴ گیگابایت است. 

با این ساعت می‌توان از بلوتوث، وای‌فای و LTE استفاده کرد. یک باتری ۳۸۰ میلی‌آمپرساعتی دارد که تا ۳ الی ۴ روز شارژ نگه می‌دارد. سنسورهای این ساعت شامل ارتفاع‌سنج، شتاب‌سنج، فشارسنج، ژیروسکوپ، مانیتور ضربان قلب و سنسور نور محیطی است. 

Samsung Gear S3 Classic

مشخصات این ساعت سامسونگ با مدل بالا تفاوتی نمی‌کند و فقط در طراحی فرق دارد. یکی از بهترین ساعت‌های کلاسیک مجهز به LTE برای طرفداران ساعت‌های هوشمند است.

صفحه‌نمایش با دقت تصویر ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل و عمق تصویر ۲۷۸ پیکسل بر هر اینچ دارد و از این نظر هم یکی از بهترین نمایشگرهای ساعت‌های هوشمند را شامل می‌شود. 

LG Watch Sport

شرکت ال‌جی هم یک ساعت هوشمند خوب مجهز به LTE دارد. حدود ۸۹ گرم وزن دارد و از سیستم‌عامل اندروید ویر ۲ سود می‌برد. صفحه‌نمایش این ساعت ۱.۳۸ اینچی P-OLED با دقت تصویر ۴۸۰ در ۴۸۰ پیکسل است. و کیفیت تصویر ۳۸۴ پیکسلی به دست می‌دهد.

پردازنده این ساعت چهار هسته‌ای و با سرعت ۱.۱ گیگاهرتز از شرکت کوال‌کام است. باتری ساعت ورزشی ال‌جی ۴۳۰ میلی‌آمپرساعتی است و با ارتباطات ۳G تا ۲ روز و با ارتباطات LTE تا ۱.۵ روز دوام می‌آورد. 

Huawei Watch 2

 دیگر شرکتی که یک ساعت هوشمند رده بالای مجهز به LTE روانه بازار کرده است؛ شرکت هواوی است که اکنون در رده دوم پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند دنیا هم قرار گرفته است. این ساعت هواوی یک نمایشگر ۱.۲ اینچی آمولد با دقت تصویر ۳۹۰ در ۳۹۰ پیکسل دارد. 

از حافظه رم ۷۶۸ مگابایت و فضای داخلی ۴ گیگابایتی سود می‌برد. پردازنده این ساعت دو هسته‌ای و اسنپدراگون ۲۱۰۰ است. سیستم‌عامل نصب شده روی آن اندروید ویر ۲ است و یک باتری ۴۲۰ میلی‌آمپر‌ساعتی دارد. 

سنسورهای این ساعت؛ سنسور ۶ جهته A + G، قطب‌نمای ۳ محوره، فشارسنج، شمارنده ضربان قلب و سنسور نور محیطی است.

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا