اخبار جهان

آیفون‌های ۲۰۱۸ از اینترنت موبایل یک گیگابیتی پشتیبانی می‌کنند

آیفون X در هر ویژگی و قابلیتی بهترین گوشی دنیا باشد؛ در مودم LTE و سرعت اینترنت به دیگر گوشی‌ها باخته است. 

آیفون X و آیفون‌های سری ۸ اپل هنوز به جدیدترین مودم‌های LTE دنیا مجهز نشده‌اند و از اینترنت Gigabit LTE پشتیبانی نمی‌کنند.

اما خبر خوش برای کاربران و علاقه‌مندان متعصب این گوشی این است که آیفون‌های ۲۰۱۸ به مودم‌های با پشتیبانی از سرعت اینترنت موبایل یک گیگابیت مجهز می‌شوند.

مینگ چی کو؛ تحلیلی‌گر مسایل اپل در سایت KGI Securities؛ اعتقاد دارد که بزرگ‌ترین تغییر آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل نسبت به مدل‌های فعلی، پشتیبانی از Gigabit LTE است. این امر هم با استفاده از مودم‌های جدید و به‌روزرسانی LCP یا همان آنتن‌های کریستال مایع پلیمری محقق می‌شود.

چی گو می‌گوید آیفون‌های ۲۰۱۸ حداقل به دو نوع آنتن LCP مجهز می‌شوند. اتفاقی که روی آیفون X نیز رخ داده است اما این آنتن‌ها از فناوری MIMO 4×4 سود می‌برند که می‌تواند مسیرهای بیشتری برای انتقال اطلاعات فراهم کند. 

سلام آیفون‌های ۲۰۱۸ به اینترنت یک گیگابیت

این تحلیل‌گر معروف و معتبر اخبار و محصولات اپل که معمولا پیش‌بینی‌های درستی هم دارد؛ اشاره می‌کند به‌روزرسانی طراحی آنتن‌ها در آیفون‌های بعدی یک نکته بسیار کلیدی است. وی اعتقاد دارد در آیفون‌های با اسم رمز 2H18F، به جای آنتن‌های FPCB از آنتن‌های LCP استفاده می‌شود که می‌توانند از فرکانس‌های بالا، عملکرد حرارتی خوب و مقاومت در برابر رطوبت برخوردار باشند. 

وی می‌گوید؛ طبق برآورد ما هر آیفون جدید 2H18 باید از دو آنتن LCP سود ببرد. این آنتن‌ها نیز باید از فناوری MIMO 4×4 پشتیبانی کنند.

همین‌طور، به گزارش سایت مک‌رومرز و به نقل از مینگ چی کو؛ اپل در آیفون‌های جدید خود از مودم‌های اینتل XMM 7560 و کوالکام Snapdragon X20 استفاده می‌کند که هر دو مودم از قابلیت Gigabit LTE پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند سرعت انتقال دیتای یک گیگابیتی روی شبکه LTE داشته باشند.

همیشه این ایراد به آيفون‌های اپل وارد بوده که در زمینه مودم و سرعت اینترنت عقب‌تر از گوشی‌های اندرویدی است. بسیاری از گوشی‌های رده بالای اندرویدی در سال ۲۰۱۷ از قابلیت اینترنت یک گیگابیت پشتیبانی می‌کنند.

اپل احتمالا در سال ۲۰۱۸ دو آیفون با صفحه‌نمایش اولد ۵.۸ و ۶.۵ اینچی معرفی می‌کند و یک گوشی ۶.۱ اینجی هم با نمایشگر ال‌سی‌دی خواهد داد. این گوشی‌ها دو سیم‌کارت می‌خورند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا