اخبار جهان

گوگل رمزنگاری انتها به انتها برای جیمیل نسخه وب را آغاز کرد

فعلا به صورت آزمایشی برای کاربران Google Workspace در دسترس است

گوگل روز جمعه اعلام کرد سیستم رمزنگاری انتها به انتها (E2EE) را به سرویس جیمیل نسخه وب، افزوده است. این ویژگی به کاربران ثبت‌نام شده در سرویس Google Workspace اجازه می‌دهد ایمیل‌های رمزنگاری شده‌ای در داخل یا خارج از دامنه خود، ارسال کنند.

پس از فعال شدن این ویژگی، سمت کلاینت جیمیل تضمین می‌دهد هرگونه داده‌ای که در متن بدنه ایمیل یا پیوست‌ها باشد؛ توسط سرورهای گوگل قابل رمزگشایی نیست و اطلاعات حساس، کاملا امن شده، برای گیرنده ارسال می‌شوند.

گوگل در وب‌سایت پشتیبانی خود می‌گوید: «با رمزنگاری Google Workspace Client-side encryption (CSE)، رمزنگاری محتواهای ایمیل‌ها در مرورگر خود کاربر و پیش از انتقال یا ذخیره هرگونه داده‌ای در فضای ابری گوگل، انجام می‌شود.»

گوگل اضافه می‌کند: «به این ترتیب، سرورهای گوگل نمی‌توانند به کلیدهای رمزگذاری شما دسترسی داشته باشند و داده‌های شما را رمزگشایی کنند. پس از راه‌اندازی CSE، می‌توانید انتخاب کنید کدام کاربران، از رمزنگاری محتوای سمت مشتری استفاده کنند و بتوانند ایمیل‌های رمزنگاری شده داخلی یا خارجی بفرستند.»

مشتریان سرویس Google Workspace می‌توانند تا ۲۰ ژانویه ۲۰۲۳ با ثبت‌نام در Gmail CSE Beta Test Application که شامل آدرس ایمیل، شناسه پروژه و دامنه گروه است؛ از نسخه آزمایشی و بتای جیمیل رمزنگاری شده، استفاده کنند.

گوگل می‌گوید هنوز این ویژگی آزمایشی برای کاربران شخصی جیمیل یا کاربران سرویس‌های شرکتی فعال نشده است.

آموزش فعال‌سازی رمزنگاری جیمیل

پس از اینکه گوگل اعلام کرد حساب کاربری شما برای استفاده از جیمیل رمزنگاری شده، آماده است؛ می‌توانید مراحل زیر را در Gmail CSE برای کاربران خود راه‌اندازی کنید و گواهی‌‌های S/MIME را برای هر کاربر یا گروهی، نصب و کلیدهای خصوصی را پیکربندی و احرازهویت کنید.

این ویژگی به طور پیش‌فرض، خاموش است ولی می‌توانید آن را در سطح دامنه، گروه یا سازمان خود و با رفتن به مسیر Admin console > Security > Access and data control > Client-side encryption فعال کنید.

آموزش رمزنگاری جیمیل

پس از فعال‌سازی، می‌توانید با کلید E2EE را برای هر پیام روشن کنید. این کار را با زدن روی آیکون قفل Recipients و بعد کلیک کردن روی Turn on در گزینه Additional encryption، انجام دهید.

سپس، می‌توانید پیام خود را در جیمیل نوشته و همانند قبل، پیوست‌های ایمیل را اضافه کرده و برای هر فردی ارسال کنید.

در حال حاضر، Google Workspace از جدیدترین استانداردهای رمزنگاری داده‌ها در حال rest و انتقال میان کاربران پشتیبانی می‌کند و باعث امن‌تر شدن پیام‌ها و انتقال محرمانه اطلاعات حساس شرکت‌ها و کسب‌وکارها برای یکدیگر می‌شود.

شاید به خواندن مقالات زیر علاقه‌مند باشید:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
bleepingcomputer

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا