اخبار جهان

اپل اولین مک بوک پرو با Wi-Fi 6E را معرفی کرد

پردازنده‌های جدید M2 Pro و M2 Max در مک بوک پروهای جدید

اپل دیشب از اولین لپ‌تاپ‌های مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی خود با وای‌فای ۶E رونمایی کرد؛ لپ‌تاپ‌های که باز برای اولین بار از پردازنده‌های M2 Pro و M2 Max جدید این شرکت بهره می‌برند.

این مک بوک پروهای جدید علاوه بر استفاده از پردازنده‌های پرقدرت اپل، از حداکثر رم تا ۹۶ گیگابایت به همراه درگاه HDMI 2.1 و نمایشگرهای ۸K پشتیبانی می‌کنند.

نسل قبلی مک بوک پروهای اپل مجهز به وای فای ۶ بودند ولی اینک از وای فای ۶E با سه باند رادیویی سود می‌برند و باند جدید ۶ گیگاهرتز با پهنای‌باند و سرعت بیشتر، روی این دستگاه‌ها قابل استفاده است.

استفاده اپل از استاندارد وای‌فای ۶ ایی به این دلیل اهمیت دارد که زمینه‌ساز سرعت بیشتر وای‌فای و اینترنت روی لپ‌تاپ‌های خاص این شرکت شده و یک ارتقای قابلیت‌های ارتباطی است؛ اگرچه اکنون دنیا دارد به سوی وای‌فای ۷ حرکت می‌کند و تا یک سال دیگر، Wi-Fi 6E نسل پیشین محسوب می‌شود.

مک بوک پرو M2 Pro

مشخصات مک بوک پرو ۲۰۲۳

به گفته سایت شهرسخت‌افزار، تراشه جدید M2 Pro دارای یک پردازنده ۱۰ یا ۱۲ هسته‌ای است و عملکردی تا ۲۰ درصد سریعتر از تراشه M1 Pro ارائه می‌دهد. این تراشه همچنین دارای یک پردازنده‌ی گرافیکی ۱۹ هسته‌ای است که تا ۳۰ درصد عملکرد گرافیکی بهتری ارائه می‌دهد، در حالی که موتور عصبی آن نیز ۴۰ درصد سریعتر است.

بیشتر بخوانید: چگونه مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی را با کابل شبکه به اینترنت وصل کنیم؟

همین‌طور، تراشه پیشرفته M2 Max دارای یک پردازنده ۱۲ هسته‌ای بهبود یافته با حداکثر هشت هسته قدرتمند مخصوص پردازش‌های قوی و چهار هسته کم‌مصرف با کارایی بالا است و تا ۲۰ درصد عملکردی سریع‌تر از تراشه M1 Max ارائه می‌دهد.

این تراشه همچنین یک پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمند با نهایتاً ۳۸ هسته دارد. به گفته اپل به لطف تراشه M2 Max، مک‌بوک پرو جدید اکنون تا ۶ برابر سریع‌تر از سریع‌ترین مک‌بوک پرو مبتنی بر پردازنده اینتل است.

مک بوک پرو ۲۰۲۳

اشاره کردیم در این مک بوک پروهای ۲۰۲۳ اپل، از درگاه HDMI 2.1 استفاده شده است که از یک مانیتور خارجی ۸K با نرخ تازه‌سازی تصویر ۶۰ هرتز یا ۴K در نرخ ۲۴۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند.

اپل می‌گوید مک بوک پرو ۱۶ اینچی امسال، تا ۲۲ ساعت شارژ باتری دارد و مدل ۱۴ اینچی، عمر باتری ۱۸ ساعته دارد. اپل مدعی است هر دو این لپ‌تاپ‌ها نسبت به مدل‌های پیشین خود، یک ساعت عمر باتری بیشتری دریافت می‌کنند و اکنون طولانی‌ترین عمر باتری در میان مک بوک‌ها را دارند.

بیشتر بخوانید: چگونه یک درگاه اترنت به لپ‌تاپ مک‌بوک پرو اضافه کنیم؟

مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی از قیمت ۱۹۹۹ دلار شروع می‌شود ولی مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی با قیمت ۲۴۹۹ دلار شروع به فروش می‌کند. بالاترین مدل این لپ‌تاپ‌ها که مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی با ۹۶ گیگابایت رم و تراشه مجتمع M2 Max است؛ قیمت وحشتناک ۶۵۰۰ دلاری خواهد داشت.

اینکه با این قیمت‌ها، ایرانی‌ها می‌توانند خریدار و مصرف‌کننده لپ‌تاپ‌های اپل مک‌بوک پرو ۲۰۲۳ باشند؛ یک نکته است و اینکه آیا برای ایرانی‌ها، بین وای‌فای ۶ و وای‌فای ۶ ایی چه تفاوت‌هایی هست؛ نکته دیگری است!


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
macrumors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا