اخبار جهان

شایعات: آیفون ۱۵ با ویژگی Wi-Fi 6E عرضه می‌شود

کارشناسان انتظار دارند اپل همانند مک‌ها و آیپد پرو، نسل بعد آیفون را هم به وای‌فای 6E مجهز کند

براساس مقاله‌ای که تحلیل‌گران نشریه Barclays نوشتند؛ آیفون ۱۵ با ویژگی Wi-Fi 6E در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد اما مشخص نکردند این قابلیت در همه مدل‌های آیفون جدید در دسترس یا محدود به مدل خاصی می‌شود!

تا کنون، اپل پشتیبانی از وای‌فای ۶ ایی را به تعداد محدودی از محصولات خود اضافه کرده است. از جمله، آخرین مدل‌های آیپد پرو ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی، مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی و مدل‌های مک مینی دارای Wi-Fi 6E هستند و آیفون ۱۴ با وای‌فای ۶ عرضه شد.

وای‌فای ۶ مبتنی بر دو کانال قدیمی ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز است ولی وای‌فای ۶ ایی به یک باند سوم ۶ گیگاهرتز نیز مجهز شده که امکان انتقال سریع‌تر اطلاعات با تاخیر و تداخل سیگنال کمتر را فراهم می‌کند.

برای بهره‌مندی از این مزایا روی گوشی آیفون یا هر دستگاه دیگری، باید یک روتر وای‌فای ۶ ایی هم داشته باشید.

چندین سال است که شایعه پشتیبانی از Wi-Fi 6E در آیفون‌های اپل شنیده می‌شود. ابتدا، گفته می‌شد که در آیفون ۱۳، اپل به Wi-Fi 6E کوچ می‌کند ولی این‌طور نشد و این آیفون‌ها با وای فای ۶ وارد بازار شدند.

وای فای آیفون ۱۵

سپس، بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کردند Wi-Fi 6E یکی از ویژگی‌های اصلی آیفون‌های ۱۴ است که باز درست از آب درنیامد و اپل روی همان استاندارد وای‌فای ۶ باقی ماند.

اکنون، باز هم کارشناسان نزدیک به منابع خبری اپل می‌گویند قطعا آیفون ۱۵ با وای فای ۶ ایی معرفی می‌شود؛ در حالی‌که در بازار، شاهد ورود روترهای وای‌فای ۷ هستیم و احتمالا پرچم‌دارهای اندروید در سال ۲۰۲۳ نیز با این نسل از وای‌فای، عرضه شوند.

مینگ چی کو، تحلیل‌گر ارشد اخبار اپل نیز تایید کرده است که آیفون‌های ۱۵ با نسل وای‌فای ۶ ایی رونمایی می‌شوند.

البته، این نکته را هم باید گفت که برای کاربران ایرانی، هیچ تفاوتی نمی‌کند آیفون‌های جدید به وای‌فای ۶ مجهز باشند یا به وای فای ۶ ایی کوچ کنند؛ چون در ایران هنوز باند فرکانسی ۶ گیگاهرتز راه‌اندازی نشده است.

اپل در ماه سپتامبر از گوشی‌های آيفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس رونمایی می‌کند. از دیگر شایعات پیرامون آیفون‌های ۲۰۲۳، می‌توان به برخورداری هر ۴ مدل از ویژگی Dynamic Island و درگاه USB-C اشاره کرد.

ضمن اینکه انتظار داریم مدل‌های آیفون پرو امسال با تراشه جدید A17 Bionic و فریم تیتانیومی، کلیدهای صدا و پاور عرضه شوند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
macrumors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا