فناوری

شیائومی ۱۴: اولین اندرویدی با قوی‌ترین مودم ۵G دنیا و وای فای ۷

دلایلی که شما را مجاب به خرید گوشی شیائومی ۱۴ می‌کند ولی نه حالا و با این قیمت گران

اگر مطلع باشید فعلا فقط گوشی‌های شیائومی به اینترنت ۵G ایران وصل می‌شوند و همین‌طور بدانید پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ با مودم X75، قوی‌ترین پردازنده و مودم ۵G دنیا است؛ آن وقت گوشی شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو برایتان معنای دیگری پیدا می‌کند.

اضافه کنید این گوشی‌ها از وای فای ۷ هم پشتیبانی می‌کنند؛ آخرین نسل ارتباطی بی‌سیم که تازه قرار است در سال ۲۰۲۴ تصویب شود و روترها و مودم‌های مبتنی بر آن وارد بازار شوند.

شیائومی ۱۴ پرو

اگر مودم باز و اینترنت باز هستید؛ با ما همراه باشید تا چند دلیل محکم برای خرید گوشی شیائومی ۱۴ برایتان بشماریم:

کولاک گوشی ۵G شیائومی ۱۴ در اینترنت و وای فای

شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو، اولین اندرویدی‌هایی هستند که به پردازنده کوالکام Snapdragon 8 Gen 3 مجهز شدند.

پردازنده‌ای که به‌زودی روی گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ گلکسی S24 و تعداد زیادی پرچم‌دار اندرویدی دیگر می‌نشیند و احتمالا بهترین پردازنده موبایل سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

شیائومی ۱۴ پرو

این پردازنده در دل خود از جدیدترین تراشه مودم ۵G کوالکام به نام snapdragon x75 5g سود می‌برد و باز شیائومی ۱۴، اولین گوشی با این مودم فایوجی است.

اسنپدراگون X75 سرعت دانلودی ۱۰ گیگابیتی به شما می‌دهد و اولین مودم با تجمع فرکانس ۱۰ باند است (CA ۱۰) روی FDD امواج میلی‌متری و تجمیع فرکانس ۴ باند روی TDD است. روی فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز هم تجمیع فرکانس ۵ باندی را به نمایش می‌گذارد.

شیائومی ۱۴ پرو

شما اگر ارزان‌ترین گوشی ۵G شیائومی را هم خریداری کنید؛ باز به اینترنت ۵G ایرانسل یا همراه اول وصل می‌شوید و از این بابت نگرانی نیست.

اما چشیدن طعم اتصال به ۵G با قدرتمندترین گوشی اندرویدی و سریع‌ترین مودم ۵G روی اسمارت‌فون‌ها کجا و اتصال با گوشی فایوجی چند سال پیش و ارزان بازار کجا!

ما هرچه گشتیم؛ ظاهرا هنوز تست‌های اینترنت ۵G با گوشی شیائومی در ایران منتشر نشدند اما قطعا شاهد تست‌هایی جذاب و نتایجی شگفت‌انگیز خواهیم بود؛ حتی با این شبکه ۵G ضعیفی که داریم!

شیائومی ۱۴ پرو

علاوه بر ۵G، مشخص است گوشی‌های شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو در اتصال به شبکه‌های ۴G LTE نیز می‌توانند کولاک کنند و بهترین اینترنت موبایل در کنار جدیدترین نسل وای فای را داشته باشند.

در ۴G از یک مودم با رده LTE Cat 20 سود می‌برند که حداکثر سرعت دانلود ۲ گیگابیت بر ثانیه را به نمایش می‌گذارد.

دیگر مزایای شیائومی ۱۴

ما چندی پیش، طی مقاله‌ای پیشنهاد خرید گوشی ارزان به جای مودم جیبی را دادیم و چند مدل پیشنهاد کردیم.

اما قطعا هیچ‌کس ۴۰ الی ۵۰ میلیون تومان نمی‌دهد تا یک گوشی برای اتصال به اینترنت ۵G بگیرد؛ ولو فرض کنیم سریع‌ترین اینترنت ممکن در ایران را تجربه کند!

شیائومی ۱۴

گوشی Xiaome 14 در سایر مشخصات و ویژگی‌ها هم شاخص و رقابتی و هیجان‌انگیز است و به تمام معنا یک گوشی پرچم‌دار اندرویدی برای سال ۲۰۲۴ است.

وضعیت پردازنده مرکزی این گوشی که روشن است و شما نمی‌توانید گوشی با پردازنده قوی‌تری پیدا کنید؛ جز اینکه آیفون‌های ۱۵ از راه برسنده و کارایی بهتری به نمایش بگذارند.

شیائومی ۱۴

شیائومی ۱۴ با ۸ و ۱۲ و ۱۶ گیگابایت رم و شیائومی ۱۴ پرو با ۱۲ و ۱۶ گیگابایت رم وارد بازار می‌شوند. هر دو گوشی، فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶، ۵۱۲ و ۱۰۲۴ گیگابایت دارند.

شیائومی که برای اولین بار روی این گوشی از سیستم‌عامل HyperOS مبتنی بر اندروید ۱۴ استفاده کرده است؛ صفحه‌نمایشی با اندازه ۶.۳۶ اینچ و وضوح ۱۵K برای مدل ۱۴ و نمایشگری ۶.۷۳ اینچی LTPO با وضوح ۲K برای مدل ۱۴ پرو در نظر گرفته است.

هر دو نمایشگر رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی دارند و از حداکثر روشنایی ۳ هزار نیتی سود می‌برند.

شیائومی ۱۴

ظرفیت باتری مدل شیائومی ۱۴ برابر ۴۶۱۰ میلی آمپر ساعت ولی مدل شیائومی ۱۴ پرو بزرگ‌تر و ۴۸۸۰ میلی آمپر ساعت است. شارژرهای این دو مدل نیز متفاوت و اولی ۹۰ واتی و دومی ۱۲۰ واتی است.

دوربین پشتی هر دو مدل تا حدود زیادی یکسان است. هر سه سنسور ۵۰ مگاپیکسلی و ساخت شرکت لایکا هستند. سنسور دوربین سلفی نیز ۳۲ مگاپیکسلی است.

قیمت شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو

پاییز ۱۴۰۲ و اواخر سال ۲۰۲۳، می‌توانید Xiaome 14 را با ۸ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ فضای ذخیره‌سازی، حدود ۳۷ تا ۴۰ میلیون تومان بخرید.

اما قیمت گوشی شیائومی ۱۴ پرو خیلی بیشتر و حدود ۵۴ تا ۶۰ میلیون تومان است.

بدون شک، با عرضه گوشی‌های سری اس ۲۴ گلکسی سامسونگ یا گوشی‌های جدید وان پلاس و هواوی و … این قیمت‌ها شکسته می‌شود.

نسل ۱۴ گوشی‌های شیائومی در همه بخش‌ها و آیتم‌ها بالا است؛ حتی در قیمت. البته، باز هم ارزان‌تر از گوشی‌های آیفون ۱۴ است.

این غول چینی برای هر سلیقه و بودجه‌ای گوشی داده و زیاد نباید دلخوره قیمت بالای شیائومی ۱۴ باشید.

می‌توانید گوشی شیائومی ۱۳T با قیمت حدود ۲۰ میلیون تومان و پردازنده مدیاتک Dimensity 8200 Ultra را بخرید که باز یکی از بهترین تراشه‌های مودم ۵G دارد.

شیائومی پوکو ۵G Pro با قیمت حدود ۲۰ میلیون تومان یا پوکو F5 با قیمت ۱۶ میلیون تومان، از نظر سخت‌افزاری و پردازنده واقعا عالی هستند.

همه این گوشی‌ها می‌توانند شما را صاحب بهترین اینترنت ۵G کنند؛ ضمن اینکه وای‌فای آن از نسل AX و WiFi 6 است.

حرف آخر درباره شیائومی ۱۴

کسی را می‌شناسید دوست نداشته باشد گوشی Xiaome 14 را به دست بگیرد و با آن مشغول بازی یا تماشای فیلم شود؟ بله؛ متعصبان برندهای سامسونگ و اپل!

شیائومی ۱۴ در پردازنده مرکزی و مودم ۵G فعلا بی‌رقیب بازار است. اهمیت این قضیه در این است که مشکل عدم اتصال به ۵G ایران گوشی‌های دیگر را ندارد.

شما می‌توانید سریع‌ترین ۵G یا ۴G را در هر لحظه روی این گوشی تجربه کنید و مرزهای جدیدی از اتصال و اینترنت موبایل برای خودتان رقم بزنید.

تازه حدود یک ماه از ورود این گوشی به بازار ایران گذشته و قطعا قیمت آن بالا است.

چند ماهی صبر کنید؛ این قیمت‌ها شکسته می‌شوند و منطقی‌تر خواهند شد.

شاید مقالات زیر به دردتان بخورند:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا