اخبار جهان

اینترنت ماهواره‌ای رایگان برای کشورهای خاورمیانه راه‌اندازی می‌شود

شرکت Quika اعلام کرده اولین ماهواره اینترنتی مخصوص خاورمیانه و شمال آفریقا را به سوی آسمان پرتاب می‌کند.

این شرکت می‌خواهد دسترسی به اینترنت رایگان و پرسرعت را برای کشورهای در حال توسعه در این منطقه از طریق ماهواره‌های اینترنتی فراهم کند. ظاهرا دسترسی به این اینترنت پرسرعت و رایگان از سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ فراهم می‌شود.

این طرح شرکت Quika بخشی از یک طرح بزرگ برای دسترسی مردم و کشورهای در حال توسعه در سراسر جهان است. شرکت Quika زیرمجموعه شرکت فضایی Talia است.

این شرکت می‌گوید به دنبال ایجاد برابری اقتصادی و اجتماعی در دسترسی رایگان به اینترنت است.

شرکت Quika اطلاعات بیشتر و جزیی‌تری از پروژه خود نداده است. مثلا نمی‌دانیم سرعت این اینترنت رایگان چقدر است و چه پهنای‌باندی در نظر گرفته شده است. همین‌طور؛ چگونه می‌توان به این اینترنت متصل شد و دقیقا در چه کشورهایی قابل استفاده است.

فقط می‌دانیم این سرویس اینترنت ماهواره‌ای از نیمه سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی می‌شود.

تا کنون چندین شرکت از جمله گوگل و فیسبوک سعی کردند اینترنت ماهواره‌ای رایگان برای برخی مردم کشورها و نقاط جهان فراهم کنند تا شکاف بزرگ میان جوامع برطرف شود.

گفتنی است نزدیک به ۳.۹ میلیارد نفر (۵۳ درصد کل جمعیت جهان) هنوز به اینترنت دسترسی ندارند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫5 دیدگاه ها

    1. استعمار جدید با اینترنت انجام میشه
      هرچه مردم بیشتر به اینترنت دسترسی داشته باشند؛ از گوگل و فیسبوک و … بیشتر استفاده می‌کنند.
      البته خوبه همه مردم جهان به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشند. ذاتا و به نفسه خوبه ولی براشون سود غیرمستقیم هم دارد

    2. استفاده از پتانسیل های جمعیت بالای مناطقی همچون خاور میانه و شمال آفریقا که عموما کشور های ثروتمند از نظر منابع و درآمد صادرات نفتی هستند میتواند طمع شرکت های بزرگ چند ملیتی برای تصاحب بازار های مصرف این مناطق را برانگیخته کند و هر شرکت یا پایگاه داده ای که بتواند در جهت جذب این بازار پر مصرف پیشگام باشد میتواند سود کلانی را برای خود و شرکای تجاریش به ارمغان بیاورد . ضمن اینکه با ارائه خدمات چشمگیر و رایگان اینترنت پرسرعت و نامحدود در جهت پیشرفتهای علمی، تکنولوژیکی ،صنعتی در کنار تحولات فرهنگی و اجتماعی نیز قدم برداشته و زمینه تحقق دهکده جهانی را با برداشتن شکافهای بزرگ میان جوامع انسانی ایجاد کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا