اخبار جهان

کره جنوبی تا پایان سال اینترنت با سرعت ۱۰ گیگابیتی GPON ارایه می‌دهد

کره جنوبی همیشه سریع‌ترین اینترنت دنیا را داشته و جدیدترین رکوردها را به نام خودش ثبت کرده است.

در حالی که تصور می‌شد اینترنت در این کشور اشباع شده و دیگر رشد نخواهد داشت؛ امروز اپراتور مطرح SK Broadband اعلام کرد می‌تواند از این پس اینترنت با سرعت ۲.۵ گیگابیت در اختیار کاربران‌اش قرار دهد.

اما مهم‌تر از خبر قوف، اعلام این خبر بود که این ارایه‌دهنده اینترنت پرسرعت در کشور کره جنوبی می‌خواهد تا پیش از پایان سال جاری میلادی، اینترنت با سرعت‌های ۵ و ۱۰ گیگابیت نیز راه‌اندازی و در اختیار متشریان بگذارد.

شرکت SK Broadband برای ارایه اینترنت‌هایی به چنین سرعت‌های باورنکردنی از فناوری GPON یا همان فیبرنوری غیرفعال گیگابیتی استفاده می‌کند. در این فناوری باید به هر مشترک یک خط مستقیم فیبرنوری داده شود.

SK Broadband اعلام کرده یک کابل اینترنت با سرعت ۵۲.۲ گیگابیت را میان ۱۲۸ مشترک تقسیم می‌کند و اگر هریک از این مشترکان از دستگاه‌های مختلفی مانند اسمارت‌فون، تبلت، لپ‌تاپ، کامپیوترهای شخصی و غیره به اینترنت متصل شوند؛ می‌توانند سرعتی یک گیگابیتی را تجربه کنند.

پوشش این شبکه اینترنتی تازه در کره جنوبی هنوز به نصف حد مورد انتظار نرسیده با این حال SK Broadband امیدوار است که تا سال ۲۰۲۰ با سرمایه گذاری ۹۳۳ میلیون دلاری روی این پروژه محدوده تحت پوشش خود را از ۴۰ به ۸۰ درصد برساند.

کره جنوبی به‌زودی هم می‌خواهد اینترنت ۵G در اختیار شهروندان‌اش قرار دهد. 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا