گزارش آگهی

بررسی مودم روتر ۵G هواوی CPE Pro 2

جدیدترین مودم روتر 5G هواوی با مدل نسل قبل چه تفاوت‌هایی دارد؟

مدت‌ها است که نسل اول مودم روتر ۵G هواوی به نام ۵G CPE Pro وارد بازارهای جهانی شده است اما اخیرا هواوی نسخه ارتقا یافته این دستگاه را با نام ۵G CPE Pro 2 (شماره مدل H122-373) روانه بازار کرده است.

اپراتورهای موبایل معروفی در کشورهای مختلف از این مودم روتر فایوجی برای مشتریان خود استفاده می‌کنند. مثلا، شرکت وودافون این دستگاه را با نام Gigacube 5G عرضه می‌کند. تقریبا هواوی ۵G CPE Pro 2 تقریبا یکی از بهترین و پرفروش‌ترین مودم روترهای ۵G حال حاضر بازار است ولی شاید شما دوست داشته باشید بدانید که چه مشخصاتی دارد و نسبت به مدل اولیه، چه ارتقاهای بزرگی یافته است.

خرید مودم روتر ۵G هواوی CPE Pro 2

ما در این مطلب، می‌خواهیم نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های مودم روتر ۵G هواوی ۵G CPE Pro 2 داشته باشیم. مودم روتر هواوی ۵G CPE Pro 2 هم‌اکنون در سایت مودم‌مارت موجود شده و قابل خریداری است:

جدول مشخصات روتر هواوی ۵G CPE Pro 2

در زیر نگاهی به جدول مشخصات روتر ۵G جدید هواوی خواهیم انداخت تا بیشتر و دقیق‌تر با این دستگاه آشنا شویم:

مدل و شرکت سازنده هواوی ۵G CPE Pro 2 (مدل H122-373)
استانداردهای شبکه‌های موبایل قابل پشتیبانی ۲G و ۳G و ۴G و ۵G
پشتیبانی از ۵G NSA/SA
چیپ‌ست مرکزی هواوی Balong B5000
حداکثر سرعت انتقال داده در شبکه‌های ۵G ۳.۶ گیگابیت دانلود/۲۵۰ مگابیت آپلود
فرکانس‌های پشتیبانی در ۵G n1/n3/n5/n/7/n28/n38/n40/n41/n77/n78/n79/n80/n84
فرکانس‌های پشتیبانی در ۴G B1/3/5/7/8/20/28/32/34/38/39/40/41/42/43
کانکتور آنتن خارجی ندارد
استانداردهای شبکه‌های وای‌فای وای‌فای ۶ (استانداردهای ۸۰۲.۱۱a/b/g/n/ac/ax) و MIMO 2×2
حداکثر سرعت وای‌فای ۳ گیگابیت بر ثانیه
باندهای رادیویی قابل پشتیبانی ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز
درگاه LAN گیگابیتی ۲ درگاه
درگاه WAN گیگابیتی ۱ درگاه مشترک با درگاه LAN
درگاه تلفن RJ11 ۱ درگاه
درگاه USB ندارد
شیار سیم‌کارت نانو سیم‌کارت
پشتیبانی از IPv6 بله
کلیدها پاور/ریست/HiLink
مصرف انرژی کمتر از ۲۴ وات

کوچک‌تر و هوشمندتر از روتر هواوی ۵G CPE Pro

روتر ۵G CPE Pro 2 در مقایسه با مدل اولیه آن یا همان ۵G CPE Pro، ابعاد کوچک‌تری پیدا کرده است و مشخصات بهتری دارد. هر دو مودم روتر مبتنی بر پردازنده معروف Balong 5000 هواوی هستند اما مدل جدید ۵G CPE Pro 2 از وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کند و سرعت دانلود دو برابری ارائه می‌دهد.

به علاوه، روتر ۵G CPE Pro 2 از باندهای فرکانسی بیشتری در شبکه‌های ۴G و ۵G پشتیبانی می‌کند:

باندهای رادیویی شبکه‌های ۵G شامل n1/n3/n5/n/7/n28/n38/n40/n41/n77/n78/n79/n80/n84

باندهای رادیویی شبکه‌های ۴G شامل B1/3/5/7/8/20/28/32/34/38/39/40/41/42/43

همان‌طور که مشاهده می‌شود؛ تمام باندهای رادیویی شبکه‌های ۴G و ۵G در ایران را پشتیبانی می‌کند و حتی برای استفاده از اینترنت TD-LTE روی باند ۳۵۰۰ مگاهرتز یا ۴۳ مناسب است. اصولا روتر ۵G CPE Pro 2 یا H122-373 دستگاهی است که قابلیت اتصال به هر نوع شبکه موبایل را دارد و کاربری‌هایی چندگانه پیدا می‌کند.

وای‌فای ۶: جدیدترین نسل وای‌فای

اشاره شد که روتر هواوی ۵G CPE Pro 2 از نسل جدید وای‌فای ۶ یا استاندارد ۸۰۲.۱۱ax پشتیبانی می‌کند. به طور دقیق‌تر، این دستگاه می‌تواند با همه استانداردهای وای‌فای ۸۰۲.۱۱a/b/g/n/ac/ax کار کند و روی آن‌ها انتقال داده داشته باشد یا دستگاه‌های وای‌فای با این استانداردها اعم از گوشی موبایل، تبلت، لپ‌تاپ، تلویزیون، پی‌سی، کنسول بازی، دوربین‌ها و سنسورهای خانه‌های هوشمند و غیره به وای‌فای آن وصل شوند.

روی وای‌فای این دستگاه دو فرکانس رادیویی ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز با MIMO 2×2 در دسترس هستند. به گفته هواوی، حداکثر سرعت دانلود وای‌فای دستگاه به مرز ۲۹۷۶ مگابیت می‌رسد. حداکثر سرعت دانلود اسمی فرکانس ۵ گیگاهرتز برابر با ۲۴۰۲ مگابیت و حداکثر سرعت دانلود اسمی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز حدود ۵۷۴ مگابیت است. این سرعت‌ها برای هر کاربر خانگی یا کسب‌وکاری بسیار ایده‌آل هستند و اجازه می‌دهند چندین دستگاه همزمان به اینترنت موبایل پرسرعتی وصل شوند.

درگاه‌های ارتباطی

همانند دستگاه‌های مشابه آن که توسط هواوی عرضه شدند؛ این روتر ۵G نیز به دو درگاه شبکه LAN گیگابیتی مجهز است تا بتواند برخی دستگاه‌ها را هم با کابل شبکه به اینترنت وصل کرد. یکی از این درگاه‌ها می‌تواند در نقش WAN نیز به کار گرفته شود. همین‌طور، یک درگاه تلفن RJ11 نیز برای این دستگاه تعبیه شده است تا بتوان از تلفن اینترنتی و VoIP سود برد. اما دیگر از کانکتورهای آنتن خارجی یا درگاه USB خبری نیست که شاید بزرگ‌ترین نقطه ضعف آن باشد.

هواوی ۵G CPE Pro 2 یک مودم روتر رومیزی و ثابت است و در داخل آن هیچ باتری استفاده نشده است تا فقط بتوان در محل کار یا خانه به پریز برق زد و از اینترنت موبایل استفاده کرد.

ابعاد این روتر ۵G برابر با ۹۴ در ۹۴ در ۱۷۸ میلی‌متر است و تقریبا همان طراحی مدل قبلی و همین‌طور مدل‌های ۴G LTE معروف هواوی مانند B818 را دارند و چشمی به سختی می‌توان آن را از دیگر مودم‌های رومیزی پرچم‌دار این غول چینی تشخیص داد.

اگر به یک مودم روتر ۴G LTE/5G با سرعت وای‌فای بالا و سیگنال‌دهی خوب نیاز دارید؛ خرید هواوی ۵G CPE Pro 2 می‌تواند یک برگ برنده بزرگ در زندگی شخصی و کاری شما باشد و باعث ایجاد تفاوت و تمایز برایتان کند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا