گزارش آگهی

کاربرد هاست ایمیل برای چیست؟

حتماً برای شما هم پیش آمده است که بخواهید فایلی را پیوست ایمیل کنید و به دلیل حجم بالای آن موفق به ارسال نشوید؟ پایین آمدن سرعت سایت به دلیل حجم بالای ایمیل‌های ذخیره شده روی هاست وب را که حتماً تجربه کرده‌اید. امروز در این مقاله به پاسخ مشخصی برای سوال «کاربرد هاست ایمیل (Email Hosting) چیست؟» می‌پردازیم و به تمام نکاتی که باید در این باره بدانید اشاره می‌کنیم.

هاست ایمیل چیست؟

اصلاً هاست ایمیل چیست؟

ساگر از آن دسته کسب و کارها هستید که برای ارسال مدارک مهم،‌ فاکتورها، معرفی محصولات جدید،‌ اعلام تخفیفات،‌ تبلیغات و… از ایمیل استفاده می‌کنید، سامانه میزبانی رایانامه برای شما می‌تواند حکم شوالیه محافظ سرعت سایت را داشته باشد.

زمانی که بخواهید حجم بالایی از ایمیل‌ها را در سرور سایت نگهداری کنید،‌ سرعت سایت به علت حجم بالای  داده‌های ذخیره شده در آن کاهش می‌یابد. سامانه میزبانی رایانامه این مشکل را برطرف می‌کند و به شما گزینه‌های بیشتری می‌دهد که بتوانید راحت‌تر ایمیل مارکتینگ مجموعه‌تان را مدیریت کنید.

کاربرد هاست ایمیل چیست و چه تفاوتی با میزبانی وب دارد؟

هاست ایمیل و میزبانی وب گرچه مشابه به نظر می رسند اما در نوع کاربرد تفاوت زیادی دارند. میزبانی وب برای ذخیره و نگهداری از داده‌ها و اطلاعات وب طراحی شده است. به زبان ساده‌تر، زمانی که کاربری عبارت کلیدی مقاله شما را در موتور جست و جو سرچ می‌کند صفحه‌ی مورد نظر را که روی وب هاست ذخیره شده است را به او نشان می‌دهد.

یعنی برای راه‌اندازی یک سایت نیاز به هاست وب دارید. اما سرویس میزبانی ایمیل مختص ذخیره و ارسال و انتقال ایمیل است. شما با استفاده از این سرویس می‌توانید به راحتی و با استفاده از امکانات این سرویس رایانامه‌هایتان را مدیریت و نگهداری کنید.

مزایای کاربردی هاست ایمیل چیست؟

استفاده از سرویس میزبان رایانامه برای تمامی کسب و کارها مزایایی دارد :

۱.مدیریت راحت‌تر ایمیل مارکتینگ

برخی از شرکت‌های میزبان برای بهتر کردن تجربه کاربری مشتریان، خدمات و امکانات خوبی را به هاست ایمیل اضافه می‌کنند. این خدمات به کاربران امکان مدیریت راحت رایانامه را می‌دهد. برخی از این امکانات عبارت‌اند از:‌ قابلیت فیلتر کردن، ارسال دوباره ایمیل‌های ارسال نشده و البته مسیریابی مجدد است.

۲.امنیت بالا

بسیاری از سرویس‌های میزبان ایمیل اقدامات لازم برای تامین امنیت اطلاعات شما را روی هاست اعمال کرده‌اند و خیال شما را از بابت امنیت داده‌هایتان راحت می کنند.

۳.ظاهری حرفه‌ای داشته باشید

استفاده از هاست ایمیل به شما و کسب و کارتان کمک می‌کند حرفه‌ای‌تر به نظر برسید. یک ایمیل سازمانی با آدرس دامنه خودتان مثل email@yourdomain وجهه‌ی بسیار حرفه‌ای تر از یک ایمیل عمومی مثل email@yahoo/gmail.com به کاربران شما نشان می‌دهد.

هاست ایمیل رایگان

هاست ایمیل رایگان استفاده کنیم یا نه؟

ممکن است شما هم پیشنهاد دریافت سرویس ایمیل رایگان را دریافت کرده باشید. آیا استفاده کردن از این هاست‌ رایگان ایمیل امن است و برای کاربران مشکلی به وجود نمی‌آورد.

مزایا

عدم پرداخت هزینه

معایب

  • عدم استفاده از راه‌کارهای امنیتی به دلیل هزینه بر بودن
  • نامشخص بودن روش استفاده از داده‌های شما و مشتریان
  • سرویس‌های ایمیلی رایگان (که عموماُ برای سازمان‌ها و شرکت‌ها مناسب نیستند.)
  • وجود احتمالی تبلیغات غیرمرتبط بدون اجازه شما در سرویس رایگان که محل تامین هزینه این هاستینگ‌ها هستند.

هاست ایمیل خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

قبل از تهیه هاست با ویژگی‌هایی که یک سرویس میزبان خوب باید داشته باشد آشنا شوید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

۱.امنیت میزبانی ایمیل

اولین فاکتوری که در هر نوع سرویس میزبانی باید در جستجوی آن باشید امنیت است. سرویس مدیریت رایانامه‌های شما هم از این قاعده مستثنی نیست، چرا که در واقع داده‌های مهم زیادی از طریق این سرویس انتقال پیدا می‌کنند. بنابراین از همه ضروری‌تر این است که مواردی مثل فیلتر آنتی اسپم، سیستم امنیتی مقابله با بدافزار و حملات سایبری در گزینه‌های خود بسنجید.

۲.پشتیبانی

هرچقدر هم که افراد تیم فنی و تکنیکال باشند باز هم برخی از ارورها و خطاها تنها به دست کارمندان شرکت میزبان قابل حل است. قابلیت پشتیبانی سریع از کاربران به آن‌ها این امکان را می‌دهد که بدون تلف شدن وقت بتوانند مشکلات را در سریع‌ترین حالت ممکن حل کرده و به ادامه فعالیت‌شان بپردازند.

به شما توصیه می‌کنیم شرکتی را برای خرید هاست ایمیل انتخاب کنید که خدمات پشتیبانی قوی ارائه کند.

۳.انعطاف پذیری و کاربرد ساده 

سرویس انعطاف پذیر به شما این امکان را می‌دهد که با هر تعداد دستگاهی که نیاز دارید به سرویس ایمیل‌تان متصل شوید. این ویژگی برای کسب و کارهای بزرگ بسیار مهم است.

کاربرد ساده به شما اجازه می‌دهد تا تنظیمات ایمیل خود را کنترل کنید و به راحتی استراتژی‌های مارکتینگ و روزمره‌ی خود را روی سرویس ایمیل پیاده کنید.

بهترین هاست ایمیل

۴.قابلیت دسترسی بالا و به روز بودن

در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که همه چیز با سرعت سرسام آوری تغییر می‌کنند. کاربران و مخاطبان ما هم به این سرعت عادت کرده‌اند و برای‌شان پذیرفته نیست که بخواهیم معطل‌شان کنیم.

تا به امروز داون تایم بالای برخی از سرورهای میزبان خسارت‌های چشم‌گیری به کسب و کارها وارد کرده‌اند. برخی از شرکت‌های میزبان ارائه دهندگان خدمات سرور و هاست با استانداردسازی این زمان به کاربران خود آسودگی خاطر و اطمینان بالایی بخشیده‌اند.

لیمو هاست با آپتایم ۱۰۰ درصد در صدر قابلیت دسترسی بالا ایستاده است. زمانی که شرکت عرضه کننده‌ی سرور آپتایم ۱۰۰ درصدی ارائه می‌دهد، شما خیال‌تان بابت معطل نشدن کاربران‌تان راحت است.

بهترین ارائه دهنده‌ی سرویس هاست ایمیل چیست؟

طی بررسی‌های صورت گرفته روی سرویس‌های مختلف میزبانی ایمیل می‌توانیم برخی از مزایای یکی از این هاستینگ‌ها که استانداردهای موردنیاز را رعایت کرده است برشمریم. مزایای هاست ایمیل لیموهاست عبارتند از :

  • پشتیبانی: روال پشتیبانی حرفه‌ای از مشترکان در لیمو با پاسخدهی تیم‌ پشتیبانی از چند طریق و زیر ۱۰ دقیقه صورت می‌گیرد.
  • فضای دیسک: فضا از ۵ گیگابایت تا ۵۰ گیگابایت متغیر است.
  • بکاپ گیری: فرآیند بکاپ گیری خودکار و روزانه انجام شده و بکاپ‌ها به صورت ریموت روی سرور جداگانه نگهداری می‌شوند.
  • امنیت: بر روی همه سرورها قابلیت imunify360 به کار رفته است.
  • تعداد اکانت ایمیل: مقدار اکانت ایمیل به صورت نامحدود تعریف شده است.
  • تعداد ارسال ایمیل: محدودیت تعداد ارسال روزانه ۱۰۰۰ ایمیل بوده و امکان ارتقا با هماهنگی لیموهاست وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با لیموهاست به آدرس www.limoo.host مراجعه کنید.

آيا خدمات میزبانی ایمیل برای تمام کسب و کارهای آنلاین ضروری است؟

برخلاف سرویس‌ میزبانی وب سرویس میزبانی ایمیل بیش‌تر برای همه ضروری نیست. شما به خرید هاست ایمیل نیاز دارید اگر:

  • یک سایت‌ فروشگاهی را مدیریت می‌کنید و نیاز است فاکتورهای خرید، رسید ثبت حساب و… را به مشتریان ارسال کنید.
  • اگر روش تبلیغاتی که برای کسب و کار خود استفاده می‌کنید، بازاریابی ایمیل است.
  • شما به brand image خود اهمیت می‌دهید و ایمیل شرکتی با نام سازمانی شما هویت حرفه‌ای برند شما را برای مشتریان واضح می‌کند.
  • شما نیاز دارید که تمام رایانامه‌های ارسالی و دریافتی شما در فضای مشخصی ذخیره شوند تا در صورت نیاز به یکی از اسناد بتوانید از آن استفاده کنید.
  • اطلاع رسانی به مخاطبان شما به صورت انبوه از طریق پست الکترونیکی انجام می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله به پاسخ پرسش‌هایی نظیر «کاربرد هاست ایمیل (Email Hosting) چیست؟»پرداختیم. کاربرد سرویس میزبانی ایمیلی را به طور مشخص بررسی کردیم. اگر سوالات دیگری در ذهن شما ایجاد شده‌اند که پاسخ آن را در مقاله نیافتید می‌توانید از بخش نظرات این پست از ما بپرسید و یا به طور مستقیم از لیموهاست بپرسید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا