اخبار جهان

چه تعداد کاربر اینترنت در سراسر جهان داریم و هر روز چقدر از اینترنت استفاده می‌کنیم؟

شاید برایتان سوال شده باشد که تعداد کاربران اینترنت کل دنیا چه تعداد است؟ چند درصد مردم دنیا به اینترنت دسترسی دارند و آنلاین می‌شوند؟

در یک گزارش، کل تعداد جمعیت جهان در ژانویه ۲۰۲۱ نزدیک به ۷.۸۳ میلیارد نفر تخمین زده شده است اما از این تعداد، نزدیک به ۴.۶۶ میلیارد نفر به اینترنت وصل می‌شوند و عملا کاربر اینترنت محسوب می‌شوند. کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز ۴.۲ میلیارد نفر تخمین زده می‌شود.

در حال حاضر ۵.۲۲ میلیون نفر معادل ۶۶.۶ درصد از کل جمعیت جهان از اسمارت‌فون‌ها استفاده می‌کنند.

از ژانویه سال ۲۰۲۰ تعداد کاربران اسمارت‌فون حدودا ۱.۸ درصد (معادل ۹۳ میلیون نفر) افزایش یافته است؛ در حالی‌که مجموع تعداد ارتباطات موبایلی (یک نفر صاحب چندین دستگاه مجزا است) ۰.۹ درصد (۷۲ میلیون واحد) افزایش یافته و در ژانویه سال جاری میلادی به ۸.۰۲ میلیارد واحد رسیده است.

در ژانویه سال ۲۰۲۱ تعداد کل کاربران اینترنت در سراسر جهان به ۴.۶۶ میلیارد نفر رسیده است؛ رقمی که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد ۳۱۶ میلیون نفری (۷.۳ درصدی) را نشان می‌دهد.

در حال حاضر ضریب نفوذ جهانی اینترنت معادل ۵۹.۵ درصد است. با این‌حال شیوع فراگیر بیماری کووید ۱۹ بر تعداد کاربران اینترنت تاثیر قابل‌توجهی گذاشته است. بنابراین شمار واقعی کاربران احتمالا بیش‌ از این رقم خواهد بود.

هر روز چقدر از اینترنت استفاده می‌کنیم؟

به‌طور کلی کاربران معمولی اینترنت تقریباً ۷ ساعت از زمان روز را به استفاده از اینترنت بر روی کلیه دستگاه‌های خود اختصاص می‌دهند. این مدت معادل بیش از ۴۸ ساعت وقت‌گذرانی آنلاین در هفته است؛ یعنی کاربران از ۷ روز هفته تقریبا برای مدت ۲ روز آنلاین هستند.

با فرض اینکه مدت متوسط خواب همه افراد در روز بین ۷ تا ۸ ساعت باشد؛ در این‌صورت افراد برای مدت حدودا ۴۲ درصد از زمان بیداری خود آنلاین هستند. بدین‌ترتیب مدت زمان استفاده ما از اینترنت تقریباً مشابه مدت زمان خواب و استراحت ما است.

چنان‌چه میزان استفاده از اینترنت طی سال ۲۰۲۱ نیز در همین سطح باقی بماند؛ در این‌صورت امسال کاربران اینترنت در سراسر جهان تقریباً ۱۲ تریلیون ساعت را در اینترنت سپری می‌کنند. مردم کشورهای مختلف زمان زیادی از روز را به‌صورت آنلاین سپری می‌کنند.

مردم فیلیپین بیش‌ترین زمان روز (به‌طور متوسط ​​۱۱ ساعت در روز) را به فعالیت در اینترنت اختصاص می‌دهند. مردم برزیل، کلمبیا و آفریقای‌جنوبی نیز هر روزه به‌طور متوسط ​​بیش از ۱۰ ساعت را در اینترنت می‌گذرانند.

از سوی دیگر کمترین مدت استفاده از اینترنت متعلق به مردم ژاپن است (کمتر از ۴.۵ ساعت در روز). شایان به ذکر است که این زمان در کشور چین نیز نسبتا کم بوده و معادل با ۵ ساعت و ۲۲ دقیقه در روز است. این مدت در مقایسه با میانگین جهانی (۶ ساعت و ۵۴ دقیقه) حدودا ۱.۵ ساعت کمتر است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا