گزارش آگهی

مرکز تماس تحت ویپ: راهکاری هوشمند برای جایگزین سانترال در سازمان‌ها

یکی از مسائلی که مدیران سازمان‌ها  و شرکت‌ها در زمینه راه‌اندازی سیستم‌های مرکز تماس مواجه هستند، انتخاب بین دو گزینه اصلی دستگاه سانترال و یا مراکز تماس تحت ویپ است. هر یک از این گزینه‌ها ویژگی‌ها و کارایی‌های منحصر به فردی دارند. در دوران فعلی رقابتی بازار، سازمان‌ها به دنبال راهکارهای نوین و هوشمند برای عملکرد هرچه بهتر سازمان خود هستند. یکی از این راهکارها، استفاده از مراکز تماس تحت ویپ (VoIP) به جای سیستم‌های سنتی سانترال است. دیگر وقت آن رسیده است که با کمک یک مرکزتماس تحت ویپ مانند  سامان ویپ برای برقراری ارتباطات تلفنی سازمان خود به جای سانترال سنتی از سیستم تلفنی VOIP استفاده کنید.

مرکز تماس تحت ویپ

همسو با پیشرفت های روزافزون تکنولوژی و استقبال کاربران از سیستم های پیشرفته ، سیستم های تلفنی نیز شامل این پیشرفت شده و امکانات بسیار زیادی را در قالب یک نرم افزار به دور از پیچیدگی ها و محدودیت های دستگاه های سانترال به ما ارائه می دهند .نمونه هایی از این امکانات شامل تلفن گویا ، ضبط مکالمات ، ارسال و دریافت فکس ، کنفرانس ، صندوق صوتی و …. می باشد.با سیستم ویپ میتوانید مرکزتماس خود را به صورت آنلاین مانیتور کنید و با استفاده از تحلیل گزارشات، تماسهای شرکت را ساماندهی نمایید. به علاوه در سیستم ویپ شما میتوانید شعب شرکت خود را با هم لینک و ارتباط آن هارا با هم برقرار کنید.

سانترال چیست ؟

سانترال دستگاهی است که به عنوان یک مخابرات محلی در یک اداره و یا دفتر کاری از آن استفاده می شود. همانطور که یک سیستم مخابراتی بزرگ و مرکزی، داده‌ها را گرفته و آن را به گیرنده مورد نظر ارسال می‌کند، دستگاه سانترال نیز در یک شرکت همین کار را انجام می‌دهد. این دستگاه خطوط شهری را به چندین خط داخلی تبدیل می‌کند و هر خط داخلی را به یک کارمند یا اتاق، انتقال می‌دهد.

ویپ چیست ؟

فناوری انتقال صدا از طریق اینترنت، که با عنوان Voice Over Internet Protocol یا به اختصار VoIP شناخته می‌شود، امکان مکالمه تلفنی را با استفاده از بستر شبکه فراهم می‌سازد. این فناوری، ویپ یک تکنولوژی نوین با مزایای برجسته نسبت به سیستم تلفنی آنالوگ قدیمی و یا سیستم های دیجیتال نسل قدیم می باشد.

ویپ چیست ؟

ویپ با تبدیل صدای آنالوگ به اطلاعات دیجیتال و ارسال آنها به صورت بسته‌های داده از طریق شبکه، امکان مکالمه تلفنی را فراهم می‌کند. در واقع، در هنگام استفاده از گوشی تلفن ویپ ، صدا ابتدا توسط میکروفن گوشی به امواج الکتریکی تبدیل می‌شود و سپس به صورت دیجیتال (در قالب صفر و یک) پردازش می‌شود. این اطلاعات سپس به سرور VoIP ارسال می‌شوند. سرور VoIP، پس از شناسایی مقصد، اطلاعات را به گوشی ویپ مقصد یا Gateway که به خطوط شهری متصل است، ارسال می‌کند. در نهایت، در مقصد گیتوی یا گوشی ویپ، اطلاعات دیجیتال را به امواج الکتریکی تبدیل می کنند و دوباره تبدیل به صدای آنالوگ می شود.

اما اگر علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر درباره سیستم تلفنی VOIP برای کسب و کار خود هستید، مرکزتماس سامان ویپ یکی تز بهترین گزینه ها می باشد.

چرا به جای سانترال از مرکزتماس ویپ استفاده کنیم ؟

استفاده از مرکز تماس تحت ویپ به جای سانترال چرا می تواند بهتر باشد؟ دنیا رو به جلو در حال حرکت است،به دلیل پیشرفت تکنولوژی سانترال ها به شکل گذشته برای شرکت ها کارآمد نیستند. امکانات سانترال محدود بوده درصورتی که سیستم های ویپ انعطاف پذیری بالای داشته و امکانات زیادی را ارائه می دهند. با سیستم ویپ می‌توانید در هر جا که هستید به تماس ها دسترسی داشته باشید و از را دور هم مکالمات با مشتریان را انجام دهید به عنوان مثال در منزل و یا حتی در کافه. همین انعطاف پذیری باعث میشود که ارتباط با مشتریان و کارمندان راحت‌تر و کارایی بیشتری داشته باشید. استفاده از مرکز تماس سامان ویپ می‌تواند برای گسترش کسب و کار بسیار مفید باشد، زیرا این فناوری نیاز به هزینه‌های جداگانه نسبت به سانترال‌های سنتی را ندارد، علاوه بر این، در دنیای هوشمند امروزی، این فناوری با استفاده از هوش مصنوعی و امکانات پیشرفته، می‌تواند فرآیند پاسخگویی به تلفن ها را سریع و مکانیزه نماید و  روند تجربه مشتریان را بهبود دهد. به طور کلی، انتخاب مرکز تماس تحت ویپ می‌تواند به سازمان‌ها در راستای رشد و پیشرفت کمک بسزایی کند.

مزایا ویپ نسبت به سانترال:

  1. کاهش هزینه: استفاده از مراکز تماس تحت ویپ باعث کاهش هزینه‌های نصب و راه‌اندازی، تعمیر و نگهداری مداوم و هزینه‌های مرتبط با تماس‌ها می‌شود. این امر به عنوان یکی از مزایای اصلی ویپ نسبت به سانترال سنتی مطرح می‌شود که به سازمان‌ها امکان می‌دهد تا منابع مالی خود را مدیریت کنند. با پیاده سازی سیستم تلفنی ویپ ، تمامی ارتباطات داخل سازمانی میان کارمندان در بستر شبکه‌های کامپیوتری انجام می‌شود و مکالمات میان مدیران و کارمندان سازمان به صورت کاملاً رایگان صورت می‌پذیرد. زمانی تفاوت هزینه‌ها به چشم می‌آید که بخواهید ماژول‌هایی را روی سانترال نصب کنید. مثلا برای استفاده از تلفن‌گویا نیازمند خرید یک ماژول سخت‌افزاری جداگانه و نصب بر روی سانترال هستید. در صورتی که تلفن‌گویا یا همان منشی خودکار به صورت پیش‌فرض بر روی سیستم تلفن ویپ وجود دارد.
  2. جابه جایی بی دردسر تلفن ها :

با سیستم ویپ، شما بدون نیاز به انجام تنظیمات بر روی تلفن ، می توانید تلفن را به هر کجای دفتر کار خود منتقل کنید. همچنین داشتن VPN به کاربر اجازه می دهد تا تلفن خود را به خانه برده و شماره داخلی محل کارش را در خانه نیز داشته باشد.

  1. تلفن نرم افزاری :

تلفن نرم افزاری مثال عالی درباره فرصت به دست آمده از ترکیب شبکه صوت و دیتا است .اکنون کاربران می توانند با اتصال یک هدست به لپ تاپ یا رایانه شان ، از آن به عنوان تلفن استفاده کنند.که این امکان در سانترال سنتی فراهم نمی باشد.

  1. یکپارچه شدن پست الکترونیکی ، پست صوتی و فکس :

تمامی پیغام ها امکان ارسال به صندوق پستی الکترونیکی کاربر را دارند. این کار به کاربر اجازه می دهد تا تمامی پیغام هایش را در یک محل دریافت کرده و به سادگی به آن ها پاسخ دهد. همچنین می تواند این پیغام ها را به شخص دیگری ارسال و یا آن ها را بایگانی کند.

  1. انعطاف‌پذیری بالا: مراکز تماس تحت ویپ امکاناتی از جمله امکان اتصال از راه دور، گسترش آسان تعداد خطوط تماس، و اضافه کردن و از بین بردن امکانات تماس را به سازمان‌ها ارائه می‌دهند. این انعطاف‌پذیری باعث می‌شود تا سازمان‌ها بتوانند با تغییرات نیازمندی‌ها و رشد کسب و کار خود هم‌گام شوند.

مزایا ویپ نسبت به سانترال

۶.ارتقاء سطح کیفیت خدمات: با استفاده از فناوری سیستم مرکزتماس سامان ویپ ، سازمان‌ها قادر به ارائه خدمات پیشرفته‌تر، مانند تماس همزمان، صف انتظار ، ضبط مکالمات ، ارسال و دریافت فکس ، صندوق صوتی ، تماسگیر خودکار، Popup CallerID  ، کنفرانس ، تماس تصویری ، ارتباط با CRM و … بدون نیاز به سخت افزار و یا نرم افزار جداگانه هستند.

۷.ویدئو کنفرانس : سیستم ویپ با استفاده بهینه از پهنای باند می تواند یک کنفرانس تصویری با هزینه ای پایین را در شعب مختلف سازمان فراهم نماید، امکانی که با تجهیزات غیر ویپی هزینه نسبتاً بالاتری خواهد داشت.

۸.گزارشات کامل تماس‌های ورودی و خروجی، مانیتورینگ آنلاین و مدیریت تماس ها در سیستم ویپ

۹.برخورداری از تلفن گویا

۱۰.صف انتظار

۱۱.ضبط مکالمات

۱۲.تماسگیر خودکار

  1. ارتباط با دیگر نرم افزارها

۱۴.انتقال تماس‌های سازمانی به موبایل و یا دیگر خطوط در سیستم ویپ

نتیجه گیری :

با توجه به توضیحات ارائه شده ، انتقال از سانترال سنتی به مرکز تماس تحت ویپ به عنوان یک راهکار هوشمندانه و کارآمد برای سازمان‌ها مطرح می‌شود که امکانات بیشتری را فراهم می‌کند تا کسب و کار سازمان را گسترش دهد. هر کسب‌ وکاری برای عقب نماندن از رقیبان تجاری خود، باید از جدیدترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌ها استفاده کند. سیستم ارتباطی ویپ(VoIP) برای ارتباطات تجاری مدرن کاملاً ضروری است. این سیستم با صرفه‌جویی در هزینه‌ها، فضا و ارائه خدمات سریع در محدوده زمانی مناسب برای تمام کسب‌وکار‌ها پیشنهاد می‌شود.

“جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می توانید با شماره تلفن ۰۲۱۴۲۱۸۳۰۰۰ تماس حاصل نمایید.”

سپاسگزارم – تیبا سامانه


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا