نقد و بررسی

معرفی مودم فیبر نوری ایرانسل FTTH H2

مودم خوش قیمتی برای کاربران خانگی با بسته‌های اینترنت نامحدود

مودم ایرانسل FTTH H2 یکی از ساده‌ترین مودم‌های این اپراتور برای اتصال به فیبر نوری است. این مودم وای فای تک بانده با دو آنتن خارجی و ۴ درگاه شبکه لن گیگابیتی دارد.

ایرانسل، پس از معرفی مودم‌های FTTH H1 و FTTH L1، همزمان سه مودم دیگر به نام‌های FTTH H2 و FTTH H3 و FTTH H4 معرفی کرد که خوب مدل H4 مشخصات بهتری نسبت به سایر مودم‌ها دارد.

مودم‌های H2 و H3 دارای وای فای تک بانده بوده ولی همان قیمت سایر مودم‌های فیبر نوری ایرانسل را دارند؛ مودم با بسته اینترنت فیبر نوری نامحدود ۹۰ روزه، روی سایت ایرانسل ۲/۶۱۰/۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

معرفی مودم ایرانسل FTTH H2

همانند سایر مودم‌های فیبر نوری ایرانسل، مودم H2 نیز متعلق به شرکت هواوی و از نوع GPON ONU ONT است و با دقت در جزئیات و مشخصات و ظاهر آن، درمی‌یابیم یک مدل مودم EchoLife HG8245H5 است.

مودم FTTH H2

مودم هواوی HG8245H5 دارای چندین نسخه از جمله یک نسخه با وای فای دو بانده و یک نسخه بازطراحی شده به نام HG8245H5 New Edition است اما ایرانسل ترجیح داده دست روی مدل قدیمی و تک بانده این مودم بگذارد که دارای ۲ درگاه RJ11 است.

ایرانسل H2 برای اتصال به اینترنت فیبر نوری یا FTTH کاملا مناسب است و به لطف درگاه‌های لن گیگابیتی، می‌تواند سرعت‌های بالاتر از ۱۰۰ مگابیتی هم به شما بدهد.

مشخصات مودم ایرانسل FTTH H2

پردازنده FXS مودم ایرانسل FTTH H2 از شرکت MXL است و تراشه وای فای ۲.۴ گیگاهرتز متعلق به شرکت Realtek است.

از یک کانکتور فیبر نوری UPC (آبی رنگ) در زیر مودم برخوردار است که باید کابل فیبر نوری به آن وصل شود تا اینترنت در مودم جاری شود.

مشخصات مودم FTTH H2

۴ درگاه شبکه اترنت RJ45 گیگابیتی زرد رنگ دارد و در کنار آن‌ها، دو درگاه تلفن ثابت RJ11 برای ویپ مشاهده می‌کنیم. ایرانسل می‌گوید این مودم از استاندارد ویپ TR069 برخوردار است. همچنین شاهد یک درگاه USB 2.0 نیز هستیم.

دو آنتن خارجی برای وای فای ۲.۴ گیگاهرتز با گین ۲ دسی بل مشاهده می‌کنیم. این وای فای از رده N300 با حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت و MIMO 2×2 است.

۱۶ دستگاه یا کاربر به طور همزمان می‌توانند به وای فای مودم فیبر نوری H2 وصل شوند.

هواوی HG8245H5

در سایت‌های دیگر، اندازه این مودم ۱۵۲ در ۱۰۵ در ۳۰ میلی متر و وزن حدود ۱۹۲ گرم ذکر شده است و حداکثر مصرف برق آن به ۷.۵ وات می‌رسد و در حالت استندبای، ۳.۱ وات مصرف انرژی دارد.

روی پنل جلویی مودم، چراغ‌های نشانگر پاور، PON ،Los، لن، تلفن، یو اس بی، وای فای و WPS مشاهده می‌شود.

حرف آخر و ارزش خرید مودم ایرانسل H2

بی‌شک H2 بهترین مودم فیبر نوری ایرانسل نیست ولی برای کاربرانی که تصمیم ندارند از وای فای دو بانده و کانال ۵ گیگاهرتز استفاده کنند و نیاز به دو درگاه تلفن ثابت دارند؛ مودم پیشنهادی خوبی است.

توجه داشته باشید روی درگاه‌های لن و کابل شبکه، می‌توانید سرعت اینترنتی بالاتر از ۱۰۰ مگ بگیرید ولی روی وای فای بعید است بتوانید بالاتر از ۱۵۰ مگابیت، سرعت داشته باشید.

مودم هواوی HG8245H5

می‌توانید این مودم را خریداری و یک روتر دو بانده مناسب نیازتان، به آن وصل کنید تا مشکل وای فای رفع شود.

همان‌طور که اشاره شد؛ ایرانسل مودم H2 را با بسته نامحدود ۹۰ روزه به قیمت ۲ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان می‌فروشد.

برای اطلاع از بسته‌ها و هزینه اینترنت فیبر نوری ایرانسل، مطلب زیر را ببنید:

سوالات کاربران درباره مودم فیبر نوری ایرانسل

بهترین مودم فیبر نوری ایرانسل کدام است؟

مدل‌های FTTH H1 و FTTH H4 مشخصات بهتری دارند؛ مثلا وای فای دو بانده دارند ولی هم قیمت مودم H2 هستند.

می‌توانیم برای اتصال به فیبر نوری ایرانسل از مودم‌های دیگری استفاده کنیم؟

هر مودم فیبر نوری یا اصطلاحا GPON ONU ONT را می‌توانید استفاده کنید ولی احتمالا باید هزینه بیشتری برای خرید مودم نسبت به سایت ایرانسل بپردازید.

حداکثر سرعت دانلود مودم ایرانسل FTTH H2 چقدر است؟

سرعت دانلود به شرطی که خود اینترنت ایرانسل اجازه دهد به ۱ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا