فناوری

به‌زودی روترهای لینک‌سیس تمام حرکات، تنفس و حتی خواب شما را کنترل می‌کنند

در نمایشگاه CES امسال، مانند همیشه از فناوری‌ها و گجت‌های خلاقانه و نوآورانه زیادی رونمایی شد. غالب این گجت‌ها هم مجهز به ارتباطات بی‌سیم هستند ولی من بیشتر از همه عاشق پدهای بی‌سیم لینک‌سیس شدم.

شرکت‌ لینک‌سیس که در مالکیت شرکت بلکین است؛ از پدهای بی‌سیمی به نام Wellness Pods رونمایی کرد که به کمک روترهای مش وای‌فای Velop این شرکت می‌توانند حرکت شما در خانه را ردگیری و کنترل کنند و بر سلامت جسمانی شما نظارت داشته باشند.

مثلا، چه زمانی به خواب می‌روید و چه زمانی بیدار می‌شوید؛ تعداد تنفس‌ها و ضربان قلب شما چقدر است؛ چقدر در خانه تحرک دارید و کیفیت خواب یا الگوی تنفس شما در خواب چگونه است.

بهترین ابزار برای مراقبت از افراد سالخورده و ناتوان بدون اینکه از کوچک‌ترین وسیله اضافی روی بدن آن‌ها استفاده شود. نیازی به گجت پوشیدنی یا دوربین نیست که باعث افزایش نگرانی‌ها درباره حریم خصوصی شود و این راه‌کار بخشی از مش وای‌فای روترهای لینک‌سیس است.

۱۵۰۰ بار نمونه‌برداری در یک ثانیه

لینک‌سیس قبلا قابلیت تشخیص حرکات کاربر را در روترهای خود گنجانده بود ولی امسال با همکاری یک شرکت حوزه هوش مصنوعی به نام Origin Wireless، پدهای Wellness Pods را عرضه کرد که با همه انواع روترهای مش وای‌فای سه بانده Velop این شرکت و نرم‌افزار Linksys Aware کار می‌کنند.

این پدهای لینک‌سیس با استفاده از وای‌فای و امواج رادیویی می‌توانند حرکات و برخی از علائم حیاتی کاربران را در خانه اندازه‌گیری کنند. روترهای Velop با ارسال سیگنال‌های وای‌فای به گوشه و کنار خانه، وقتی کاربر از میان آن‌ها رد می‌شود؛ تغییر شدت موج‌های میان دو روتر Velop را اندازه‌گیری کرده و تشخیص می‌دهند یک انسان یا حیوان در حال حرکت است.

این شبکه نزدیک به ۳۰ بار در ثانیه وضعیت حرکات درون اتاق را اندازه‌گیری می‌کند اما به افزودن چند پد Wellness Pods دیگر می‌تواند تا ۱۵۰۰ بار در ثانیه نمونه‌برداری را انجام دهد.

این تعداد نمونه‌برداری برای اندازه‌گیری هر چیزی حتی حرکات ظریف تنفسی انسان کافی است. 

لینک‌سیس هنوز قیمت دقیق این پدهای سلامتی وای‌فای را اعلام نکرده و از تاریخ عرضه آن‌ها به بازار هم بی‌خبر هستیم. احتمالا این گجت‌ها برای اواخر امسال میلادی عرضه شود. هزینه اشتراک در نرم‌افزار Linksys Aware فعلا ماهی ۲.۹۹ دلار و سالی ۲۴.۹۹ دلار است.

برای استفاده از پدهای Wellness Pods باید چندین روتر بی‌سیم مش وای‌فای سه بانده Velop هم خریداری کرده باشید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا