فناوریوای‌فای

Deco X73-DSL: جدیدترین مودم VDSL تی‌پی‌لینک با وای‌فای ۶ و سرعت ۵ گیگابیت

تی‌پی‌لینک در نمایشگاه IFA امسال، علاوه بر اینکه از یک محصول چندگانه انقلابی به نام Deco X۸۰-۵G رونمایی کرد که یک مودم ۵G، روتر وای‌فای ۶ و سیستم مش وای‌فای است؛ از جدیدترین مودم VDSL خود نیز پرده‌برداری کرد.

مودم Deco X73-DSL به فناوری‌های بسیار سریع و به‌روزی مانند وای‌فای ۶ و مش وای‌فای مجهز است و از سرعت وای‌فای بالای ۵ گیگابیت بر ثانیه سود می‌برد.

این مودم روتر در باند ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۵۷۴ مگابیتی و در باند ۵ گیگاهرتز سرعتی ۴۸۰۴ مگابیتی به نمایش می‌گذارد.

در اینترنت و با اتکا به استاندارد VDSL2 پروفایل ۳۵b می‌تواند سرعت دانلود ۳۵۰ مگابیت داشته باشد و از صوت بر اینترنت یا VoIP نیز پشتیبانی می‌کند.

متاسفانه اطلاعات زیای درباره مودم Deco X73-DSL منتشر نشده و این محصول هنوز روی سایت خود شرکت تی‌پی‌لینک هم قرار نگرفته است تا جزئیات بیشتری درباره آن دریافت کنیم.

این مودم VDSL جزو اولین مودم‌هایی خواهد بود که به وای‌فای پرسرعت ۸۰۲.۱۱ax (موسوم به وای‌فای ۶) مجهز می‌شود.

ظاهر این مودم استوانه‌ای است و بیشتر شبیه به روترهای مش وای‌فای سری Deco این شرکت است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مودم هم قابلیت کار در یک شبکه مش وای‌فای است. یعنی می‌توان این مودم را با روترهای مش وای‌فای Deco تی‌پی‌لینک جفت کرد تا اینترنت سریع به سراسر خانه برسد.

عموما سیاست شرکت‌های سازنده مودم این‌گونه است که مودم‌های ADSL و VDSL را یک وای‌فای نسبتا ضعیف و رده پایین‌تر عرضه می‌کنند تا کاربر به جبران وای‌فای، سراغ خرید روترهای گران‌قیمت و رده بالای آن‌ها برود. 

به همین دلیل است، که ده‌ها مدل روتر وای‌فای ۶ در بازار یافت شده و از یک سال پیش به این طرف در حال افزایش هستند ولی مودم VDSL وای‌فای ۶ به سختی پیدا می‌شود یا شرکتی جرات رونمایی از آن را دارد.

حتما در صورتی که مشخصات بیشتری از مودم تی‌پی‌لینک Deco X73-DSL روی اینترنت قرار بگیرد؛ این پست را به‌روزرسانی و تکمیل خواهیم کرد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا