فناوری

جدیدترین مودم ۴G LTE نت‌گیر: وای‌فای ۶ با سرعت ۱.۲ گیگابیت و درگاه‌های LAN و WAN

شبکه‌های ۵G به سرعت در حال گسترش و رشد هستند و اپراتورهای موبایل بیشتر تمایل دارند مشتریان خود را به سوی این شبکه‌ها هدایت کنند.

ولی هنوز شبکه‌های ۴G LTE زنده هستند و در بسیاری از کشورهای دنیا و همین‌طور شهرهای ایالات متحده کاربران باید با مودم‌های ۴G LTE به اینترنت موبایل دسترسی پیدا کنند.

به همین دلیل، شرکت نت‌گیر همزمان با عرضه مدل آنلاک مودم ۵G پر قدرت M5 خود؛ از یک مودم ۴G LTE به نام LM1200 نیز رونمایی کرد. این مودم برای اپراتورهای  AT&T و T-Mobile عرضه می‌شود ولی قطعا به‌زودی در کشورهای دیگر هم فروخته خواهد شد.

مودم LM1200 از رده LTE Cat 4 با سرعت ۱۵۰ مگابیت است ولی به استاندارد وای‌فای ۶ با سرعت ۱.۲ گیگابیت مجهز شده است. یعنی می‌توانید از هر دو باند رادیویی ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز بهره می‌برد.

این مودم سیم‌کارت می‌خورد و دارای دو درگاه LAN و WAN یک گیگابیتی است. همین‌طور، از دو کانکتور آنتن خارجی برخوردار است و با درگاه USB-C شارژ می‌شود. یعنی به راحتی می‌توانید لپ‌تاپ خود را با کابل شبکه به مودم وصل کنید و از یک اینترنت پایدار و پرسرعت سود ببرید.

البته، درگاه WAN هم برای اتصال یک مودم ADSL یا ۴G به این مودم مناسب است تا از اینترنت با سرعت بیشتر استفاده کنید.

مودم LM1200 بیشتر یک هات‌اسپات وای‌فای قابل حمل است و برای مصارف موبایل، سفر و گردش بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

قیمت این مودم در بازار ایالات متحده حدود ۱۵۰ دلار است. در زیر می‌توانید تصاویری از این مودم ۴G LTE را ببینید:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا