فناوری

بسته‌های اینترنت نامحدود TD-LTE ایرانسل حذف شدند

پیش‌تر، بسته‌های اینترنت نامحدود 4G همراه اول و ایرانسل حذف شده بودند

چند روزی است کاربران اینترنت TD-LTE ایرانسل به بسته‌های نامحدود شبانه دسترسی ندارند. در واقع، ایرانسل این بسته‌ها را حذف کرده و دیگر قابل انتخاب و خرید نیستند.

با مراجعه به سایت ایرانسل و پنل خرید بسته‌های اینترنت TD-LTE و بعد انتخاب گزینه نامحدود، می‌بینیم که هیچ بسته‌ای برای انتخاب و خرید وجود ندارد.

چند ماه پیش هم همراه اول و ایرانسل بسته‌های اینترنت نامحدود شبانه ۴G LTE خود را حذف کرده بودند. 

تنگ‌تر شدن انتخاب‌های کاربران

اینترنت ثابت تی‌دی‌ال‌تی ایرانسل یک گزینه مقرون به صرفه برای کاربران و خانواده‌ها است. بسته‌های اینترنت این سرویس ارزان‌تر از بسته‌های اینترنت ۴G هستند و حجم بیشتر به همراه زمان طولانی‌تری دارند. به‌ویژه، بسته‌های اینترنت نامحدود TD-LTE که در میان کاربران محبوب بوده و طرفداران زیادی داشتند. چون هم سرعت مناسبی ارائه می‌دادند و هم بهترین گزینه در دسترس برای دانلودهای شبانه بودند.

بسته‌های اینترنت نامحدود TD-LTE ایرانسل در سرعت‌های ۲، ۴ و ۸ مگابیت عرضه می‌شدند و قیمت‌های بسیار مناسب داشتند؛ ضمن اینکه کاربران می‌توانستند بسته‌های یک روزه، ۷ روزه و ۳۰ روزه براساس نیاز خود انتخاب و مصرف کنند.

البته، سرعت بسته‌های اینترنت نامحدود TD-LTE به اندازه سرعت بسته‌های عادی نیست و برای برخی از کاربران هم دردسرهایی می‌ساخت. آن‌ها با تصور سرعت بسته‌های عادی آن‌ها را خریداری کرده و بعدا متوجه می‌شدند برای مصارف چندگانه و پر ترافیک مناسب نیستند.

هنوز ایرانسل درباره حذف بسته‌های اینترنت نامحدود TD-LTE اعلام نظر رسمی نکرده است ولی چیزی که مشخص است؛ فعلا این بسته‌ها ارائه نمی‌شوند.

پیش از نوروز، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات گفته بود با فشار برخی منابع و مراجع، اپراتورها بسته‌های اینترنت نامحدود را حذف کردند تا دانشجویان در تمام مدت شب مشغول بازی در اینترنت و دانلود فیلم نباشند. او گفته بود به‌زودی اپراتورها دوباره بسته‌های اینترنت نامحدود خود را برمی‌گردانند.

وزیر ارتباطات زمان مشخص و خاصی برای بازگشت بسته‌های اینترنت نامحدود اعلام نکرده و بسیاری از کاربران انتظار داشتند در ایام تعطیلات نوروز شاهد این خبر خوش باشند تا بخش از هزینه‌های اینترنت آن‌ها کاهش پیدا کند.

در حالی وارد سال ۱۴۰۰ شدیم که اینترنت ۵G توسط همراه اول و ایرانسل ارائه شده و انتظار می‌رفت این اپراتورها سیاست‌های آزادتر و منصفانه‌تری برای ارائه بسته‌های اینترنت به مشترکان خود داشته باشند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

  1. بسته های نامحدود ایرانسل که با سرعتadsl برابری داشت و محدود بود، ولی قیمتی دو برابر adsl رو داشت و بعد از عبور از سقف منصفانه ۶۰ گیگ، سرعت دانلود از ۵۱۲کیلوبایت به ۳۲ کیلوبایت میرسید که عملا غیر قابل استفاده بود دایال اپ میشه اما با همه اینا قیمتش و حجمش از بسته های به شدت گرون و با حجم پایین ایرانسل بهتر بود که اون رو هم حذف کردن و وقتی شکایت کردم هم جواب درستی ندادند واقعا تف به ذات شون که انقدر مردم رو اذیت میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا