فناوری

مودم اچ تی سی ۵G HUB وارد ایران شد؛ یکی از بهترین مودم روترهای ۵G دنیا با امکانات بی‌نظیر

ترکیبی از تبلت و مودم 5G در یک دستگاه با طراحی خاص

امروز دیدم مودم فایوجی HTC 5G HUB با قیمت ۲۰ میلیون تومان در دیجی‌کالا عرضه شده است. فارغ از قیمت، خوشحالم که یکی از بهترین مودم‌های ۵G دنیا را در بازار ایران شاهد هستم.

غالب اوقات مودم‌های از رده خارج، قدیمی، چند نسل گذشته و رده پایین شرکت‌ها وارد بازار ایران می‌شود و همیشه این غصه را داشتم که چرا کاربرانی که پولش را دارند؛ نباید بهترین مودم‌ها یا روترهای روز دنیا را خریداری و استفاده کنند.

مودم اچ تی سی 5G HUB

مودم اچ تی سی ۵G HUB از هر نظر یک پرچم‌دار است؛ اگرچه در سال ۲۰۱۹ معرفی شده و یکی دو بار به‌روزرسانی شد ولی هنوز یکی از بهترین مودم‌های فایوجی دنیا است.

یک جست‌وجوی کوتاه در اینترنت با نام HTC 5G HUB بکنید تا بفهمید غالب اپراتورهای بزرگ دنیا مانند اسپرینت، ورایزون و AT&T این روتر را به مشتریان خود دادند؛ غالب سایت‌های خبری و بررسی محصول، مفصل درباره‌اش نوشته‌اند و آن را از جنبه‌های مختلفی بررسی کردند؛ صدها سایت این مودم را فروخته یا اطلاعات کاملی درباره‌اش ارائه می‌دهند و مهم‌تر از این‌ها، نگاهی به سخت‌افزار و مشخصات و ویژگی‌هایش نشان می‌دهد یک مودم منحصربه‌فرد و شاخص است.

بیشتر بخوانید: بهترین مودم‌های ۵G قابل حمل بازار ایران

شرکت اچ تی سی را با اسمارت‌فون‌هایش می‌شناسیم و سازنده مودم نیست ولی مانند بسیاری از شرکت‌ها، وسوسه شد یک بار بختش را در دنیای شبکه و مودم‌ها آزموده و برای مشتریانش یک مودم کاربردی بسازد که اتفاقا موفقیت‌آمیز بود و مودم ۵G HUB توانست رضایت بالایی از سوی مشتریان به دست بیاورد.

مودم اچ تی سی 5G HUB

مودمی که از پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ با ۴ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به همراه شیار کارت میکرو اس دی سود می‌برد و بیشتر یک دستگاه قابل حمل با قدرت اسمارت‌فون‌های اندرویدی است تا یک مودم.

یک باتری ۷۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی نیز روی این دستگاه می‌بینیم تا تضمین کند بیش از ۱۰ ساعت می‌توانید به شبکه‌های ۵G متصل شوید. یک درگاه USB-C برای شارژ سریع باتری (فناوری QuickCharge 3.0) و یک درگاه شبکه اترنت هزار گیگابیتی برای اتصال مودم به کامپیوتر و لپ‌تاپ دارد.

مودم اچ تی سی 5G HUB

تقریبا از همه فرکانس‌های رادیویی شبکه‌های موبایل از جمله فرکانس‌های FDD در ۴G LTE و فرکانس‌های sub-6GHz در شبکه‌های ۵G پشتیبانی می‌کند و به تراشه‌های مودم SoC کوالکام اسنپدراگون X24 LTE Cat20 و X50 5G مجهز است. با این تراشه‌ها، سرعت اسمی این مودم تا ۲.۶ گیگابیت بر ثانیه می‌رود و روی آپلود سرعت اسمی ۳۰۰ مگابیت را دارد.

:۴G LTE (US)

FDD: Bands 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 25, 26, 66, 71

TDD: Band 41

۵G NR Band: n41

۴G LTE (Australia)

FDD: Bands 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 20, 28, 66

TDD: Bands 38, 41

۵G NR Band: n78

فقط احتمالا از باند ۴۳ روی TDD برای اینترنت TD-LTE مبین‌نت و ایرانسل پشتیبانی نمی‌کند.

در وای فای، از استاندارد ۸۰۲.۱۱ac و دو باند رادیویی ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و همزمان ۲۰ کاربر می‌توانند به آن وصل شوند. نکته مهم دیگر درباره وای فای این مودم، پشتیبانی از استاندارد ۸۰۲.۱۱ad است.

مودم اچ تی سی 5G HUB

جالب است بدانید روی این مودم اندروید ۹ نصب شده است و به لطف صفحه‌نمایش ۵ اینچی فول اچ دی لمسی خود، می‌تواند یک مرورگر وب توکار به همراه نمایش‌دهنده اطلاعات و کاربردهای جذاب دیگری باشد.

بیشتر بخوانید: رونمایی از اولین مودم ۵G بومی ایران در نمایشگاه کیتکس ۱۴۰۱

مودم اچ تی سی ۵G HUB وزنی ۳۴۰ گرمی داشته و از نظر ابعاد برابر با ۱۲۹ در ۱۰۰ در ۴۳ میلی‌متر است تا بیشتر یک مودم رومیزی باشد و مودم همراه محسوب نشود.

مودم اچ تی سی 5G HUB

اچ تی سی می‌گویند هوشمندترین مودم ۵G دنیا است و می‌توانید با آن ویدئوهای ۴K را استریم کنید. دوام باتری آن عالی است و از نظر سرعت دانلود و آپلود یا سرعت وای فای بهترین وضعیت را دارد.

در بخش نرم‌افزاری، این مودم امکانات خوبی مانند نصب وی پی ان، Port Forwarding و Private DNS به شما می‌دهد و از این جهت یکی از مودم‌های شاخص بازار می‌شود.

مودم اچ تی سی 5G HUB

درباره قیمت این مودم که فعلا در ایران ۲۰ میلیون تومان است؛ باید گفت که به طور کلی مودم ۵G HUB در بازارهای جهانی یک مودم گران قیمت شناخته می‌شود و ۳۰۸ یورو به فروش می‌رسد.

مودم اچ تی سی 5G HUB

اینکه باید این مودم را بخریم یا نه و اصلا ارزش خرید در ایران دارد یا خیر؛ به خود کاربر و اولویت‌هایش و نیازهایش بستگی دارد. شاید چند ماه دیگر ارزان‌تر یا گران‌تر شود؛ چون بازار قابل پیش‌بینی نیست.

بیشتر بخوانید: ۵ دلیل محکم برای نخریدن مودم ۵G

از نظر ما، فعلا خرید یک مودم ۵G چندان منطقی نیست؛ چون گران قیمت هستند و فروشنده‌ها با هر قیمتی که دوست دارند؛ این مودم‌ها را به بازار عرضه می‌کنند و از سوی دیگر، هنوز شبکه ۵G هیچ اپراتوری به طور عمومی در دسترس نیست تا بخواهید با یک مودم ۵G همراه یا رومیزی به شبکه‌های نسل پنچم موبایل وصل شوید.

اما اشاره کردیم ورود مودم‌های پرچم‌دار دنیا به بازار ایران را باید به فال نیک گرفت!

خرید مودم اچ تی سی ۵G HUB

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
pcmag

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا