فناوریوای‌فای

نت‌گیر سیستم وای‌فای مش Orbi Pro را برای کسب‌وکارها معرفی کرد

نت‌گیر پیش از این سیستم مش وای‌فای Orbi را برای کاربران خانگی معرفی کرده بود و امروز در نمایشگاه ایفای ۲۰۱۷ از مدل حرفه‌ای آن به نام Orbi Pro برای بازار SMB رونمایی کرد. 

اوربی پرو یک روتر در رده AC3000 با MIMO 4×4 و ۴ لینک اختصاصی پرسرعت است که روی فرکانس ۵ گیگاهرتز دو لینک و روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز دو لینک استفاده می‌شود. نت‌گیر می‌گوید این سیستم می‌تواند مساحتی ۴۵۰ مترمربعی را پوشش بدهد و حداکثر سرعت ۳ گیگابیت روی هر دو فرکانس دارد. 

این روتر سه بانده است و روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۶۰۰ مگابیتی و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۱۷۳۳ مگابیتی به نمایش می‌گذارد. نت‌گیر می‌گوید امکان استفاده از لینک‌های رادیویی اختصاصی روی این سیستم مهیا است تا بتواند از این روترها برای تقویت‌کنندگی وای‌فای هم استفاده کرد.  سیستم مش وای‌فای اوربی پرو شامل دو روتر بی‌سیم است و امکان تعریف سه SSID روی آن‌ها وجود دارد. 

 

امکانات ارتباطی این روترها شامل یک درگاه WAN و سه درگاه LAN گیگابیتی است و درگاه USB از روی آن حذف شده است. نت‌گیر می‌گوید برای کاربری‌های SMB نیازی به درگاه USB نیست. طراحی این روتر نیز نسبت به روترهای اوربی اولیه متفاوت شده است و برای استفاده در روی دیوارها یا نصب روی سقف اتاق‌ها مناسب است. البته، از قابلیت PoE پشتیبانی نمی‌کند. 

بیش از ۴۰ کاربر به طور همزمان می‌توانند به این سیستم متصل شوند. اوربی پرو از ماه آینده و با قیمت ۵۰۰ دلار روانه بازار می‌شود. 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا