اخبار جهان

سیستم مش وای فای ۶ جدید تی پی لینک با دو درگاه ۲.۵ گیگابیتی معرفی شد

تی پی لینک Deco X55 Pro

سیستم‌های مش وای فای هنوز در ایران استفاده نمی‌شوند و خواستگاهی ندارند ولی در کشورهای پیشرفته دنیا و جاهایی که دسترسی به اینترنت فیبر نوری چند گیگابیتی هست؛ پرطرفدارترین روترها هستند.

شرکت تایتوانی تی پی لینک در روزهای اخیر از یک سیستم مش وای فای ۶ جدید خود رونمایی کرده است. دستگاه AX3000 Whole Home Mesh Wi-Fi 6 یا Deco X55 Pro در یک بسته‌بندی سه تایی عرضه شده و مشابه مدل X55 معمولی است که پیش‌تر وارد بازار شد.

تی پی لینک Deco X55 Pro می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات وای فای و شبکه در خانه شما باشد. ماجرای سیگنال‌های ضعیف و نقاط کور وای فای برچیده می‌شود؛ بهترین گزینه برای گیم و بازی‌های آنلاین است؛ استریم ویدئو با وضوح بالا روی آن میسر است؛ همه افراد خانه می‌توانند به وای فای سریع و اینترنت پایدار دسترسی پیدا کنند و همه به طور همزمان مشغول دانلود باشند.

مش وای فای تی پی لینک

همه این‌ها مستلزم ورود یک اینترنت پرسرعت به داخل روتر تی پی لینک است. به همین دلیل، دو درگاه شبکه اترنت WAN با سرعت ۲.۵ گیگابیتی روی آن در نظر گرفته شده است تا اتصال‌های بسیار سریعی فراهم کند.

سرویس‌های اینترنت فیبر نوری چند گیگابیت را می‌توان به این درگاه‌ها وصل کرد تا از طریق وای فای به همه دستگاه‌ها برسند.

روتر مش وای فای Deco X55 Pro از استاندارد ۸۰۲.۱۱ax و وای فای ۶ برخوردار است و با بهره‌گیری از پهنای‌باند ۱۶۰ مگاهرتز روی فرکانس ۵ گیگاهرتز وای فای، می‌تواند سرعتی تا ۳ گیگابیت بر ثانیه بدهد.

تی پی لینک Deco X55 Pro

تی پی لینک می‌گوید در این سیستم مش وای فای جدید از فناوری AI-Driven استفاده کرده تا اطمینان حاصل شود کاربر یک تجربه خوب اتصال را خواهد داشت و روترها براساس شرایط خاص محیطی خانه و بار کاری شبکه، تنظیم و پیکربندی شدند.

براساس آنچه که TP-Link درباره فناوری AI-Driven می‌گوید؛ الگوریتم‌های پیشرفته و قابلیت‌های خودآموزی استفاده شده تا دستگاه‌ها را قادر به بهینه‌سازی منابع شبکه کنند و سریع‌ترین و کارآمدترین اتصالات ممکن در هر کجای خانه، فراهم شود.

AX3000 Whole Home Mesh Wi-Fi 6

همچنین، این روترها از سیستم رمزنگاری پیشرفته و جدید WPA3 به همراه فناوری امنیتی HomeShield تی پی لینک سود می‌برند. سیستم HomeShield به شما اجازه می‌دهد در هر زمان، به کاربران متصل به وای فای دسترسی داشته و از طریق کنترل والدین یا بلوکه کردن محتواها، روی ترافیک اینترنت آن‌ها نظارت داشته باشید.

TP-Link Deco X55 Pro

با خرید یک بسته سه تایی تی پی لینک Deco X55 Pro می‌توان مساحتی حدود ۶۰۰ متر مربع را زیر پوشش وای فای برد؛ یعنی یک خانه با ۶ اتاق. بیش از ۱۵۰ دستگاه می‌توانند همزمان به این روترها وصل شوند.

محصول TP-Link Deco X55 Pro با قیمت ۲۹۹ دلار برای بسته سه تایی، از چند روز پیش روی سایت آمازون و همین طور سایت تی پی لینک امریکا شروع به فروش کرده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
forbes

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا